Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:07:52 GMT

تداوم هوای غبارآلود زنجان تا دوشنبه هفته جاری

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۹۲۴۲

تداوم هوای غبارآلود زنجان تا دوشنبه هفته جاری

ایسنا/زنجان کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان گفت: وجود گرد و غبار در هوا تا روز دوشنبه (۶ تیرماه) ادامه خواهد داشت و از شاخص کیفیت هوا کاسته می‌شود.

حسین سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت جوی استان زنجان طی هفته جاری، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود از بعد از ظهر روز یکشنبه (۵ تیرماه) شدت وزش باد در سطح استان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند صعودی دمای هوا در هفته جاری اظهار کرد: از روز شنبه (۴ تیرماه) دمای هوا افزایش خواهد یافت و هوا گرم‌تر خواهد شد.

سلطانی با اشاره به شاخص کیفیت هوا از روز سه‌شنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود از غلطت گرد و غبار از روز سه‌شنبه کاسته شود و شاهد آسمانی صاف همراه با وزش باد باشیم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به داده‌های آماری ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان، خاطرنشان کرد: طبق داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی استان طی ۲۴ ساعت گذشته (۴ تیرماه)، ایستگاه چورزق با ۳۷ درجه گرم‌ترین و ایستگاه خیرآباد با ۹ درجه خنک‌ترین ایستگاه هواشناسی استان بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان هواشناسي كيفيت هوا هواشناسی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس

به گزارش قدس آنلاین،  طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی عدد ۱۴۰ (AQI) قرار دارد و به گروه‌های حساس توصیه می‌شود از تردد و ورزش در فضای باز خوداری کنند.

شرایط هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان، انقلاب، رهنان، احمدآباد، زینبیه، فرشادی، کاوه، کردآباد و ولدان در شرایط قرمز و ناسالم برای عموم مردم دارد.

شاخص کیفی هوا در ایستگاه های خرازی و میرزاطاهر ناسالم برای گروه‌های حساس است و در ایستگاه‌های پارک زمزم، پروین، سپاهان‌شهر و فیض شرایط قابل قبولی دارد.

همچنین شاخص کیفیت هوا در کاشان، نارنجی و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است و در خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، زرین‌شهر، سگزی و قهجاورستان شرایط سالم و قابل قبول را نشان می‌دهد.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هوای ۸ شهر اصفهان سالم است
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت