Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید نوری در تماس کوتاه تلفنی با خانواده، تاکید کرد علی‌رغم تاکید قاضی پرونده بر لغو محدودیت‌هایش، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حمید نوری در تماس کوتاه تلفنی با خانواده، تاکید کرد علی‌رغم تاکید قاضی پرونده بر لغو محدودیت‌هایش، همچنان در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در حالی که بیش از ۵۰ روز از پایان آخرین جلسه دادگاه حمید نوری در سوئد می‌گذرد و او منتظر اعلام حکم دادگاه است، محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده در خصوص او افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری امروز جمعه ( ۳ تیرماه) در تماس کوتاهی که با خانواده خود داشت، تاکید کرد همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و علی‌رغم تشدید مشکلات بینایی، امکان دسترسی به چشم پزشک را هم نداشته است.

نوری همچنین نسبت به تشدید محدودیت‌های خود علی‌رغم وعده قاضی پرونده اعتراض کرد و گفت: قاضی پرونده در جلسه آخر دادگاه گفت، محدودیت‌های من لغو شده اما بعد از پایان دادگاه  تماسم با خانواده تقریبا قطع شده و در طول ۵۳ روز گذشته فقط ۲ بار امکان تماس‌های کوتاه آن هم با اعمال کنترل‌های شدید و حضور مترجم برای من فراهم شده است.

حمید نوری همچنین در این تماس تلفنی برای اولین بار جزئیاتی از شکنجه فیزیکی توسط پلیس سوئد را بیان کرد.

وی در این باره گفت: ۳ پلیس سوئد ضربات شدیدی را به سر و گوش‌های من وارد کردند که به واسطه این ضربات گوش‌های من همچنان با درد و مشکل روبرو است.

نوری در این تماس خاطرنشان کرد: حدود دو سال و هشت ماه از نگهداری من در سلول انفرادی می‌گذرد اما هیچ نهاد و سازمان حقوق بشری به سراغ من نیامده و پیگیر وضعیت من نیست.

گفتنی است، حمید نوری از آبان‌ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی توسط پلیس سوئد دستگیر و بنا بر اتهامات واهی گروهک تروریستی منافقین محاکمه شده است و در این مدت علاوه بر نگهداری در سلول انفرادی در مقاطع طولانی امکان تماس با خانواده خود را نیز نداشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک خانواده رسانه قوه قضائیه مشکلات سلول انفرادی قاضی پرونده حمید نوری علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه ساری در انگلیس تلاش کرده اند محتوای چربی (لیپیدها) موجود در سلول‌های سرطانی را مشاهده و مطالعه کنند. 

این فناوری نوین با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالج لندن، شرکت داروسازی GSK و شرکت‌های «یوکوگاوا» «Yokogawa» و «سایکس» «Sciex» توسعه یافته است.

نظارت بر محتوای چربی

لیپید‌ها اجزای مهمی در سلول‌ها هستند و به سلول‌های سرطانی اجازه رشد، تکثیر و متاستاز را می‌دهند.

پژوهشگران از سامانه تک سلولی شرکت یوکوگاوا موسوم به SS۲۰۰۰ استفاده و سلول‌های سرطانی منفرد را از یک ظرف کشت شیشه‌ای نمونه برداری کردند. این سامانه‌ی نوآورانه، سلول‌های زنده منفرد را با استفاده از لوله‌های کوچک استخراج می‌کند و امکان بررسی دقیق را فراهم می‌آورد.

عرض این لوله‌ها به سختی ۱۰ میکرومتر یعنی نصف قطر نازک‌ترین موی انسان است.

در گام بعدی، محققان با رنگ آمیزی این سلول‌ها با رنگ فلورسنت، توانستند قطرات لیپید را در طول آزمایش بررسی کنند. آنها سپس با سایکس برای ایجاد یک رویکرد جدید طیف سنجی جرمی همکاری کرده و توانستند لیپید‌ها را شکسته و ساختار واقعی سلول را مشخص کنند.

کل این فرآیند به مشاهده چگونگی تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیط اطراف منجر شد.

مجریان این مطالعه از دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه ساری می‌گویند مشکل سلول‌های سرطانی این است که «هیچ دو سلولی شبیه هم نیستند» و همین موضوع طراحی یک درمان مطلوب را سخت‌تر می‌کند، زیرا برخی از سلول‌ها همیشه بیش از سایرین در مقابل درمان مقاومت می‌کنند.

با این حال، همیشه ثابت شده مطالعه سلول‌های زنده با جزئیات کافی برای درک واقعی ساختارشان پس از خارج کردن آنها از محیط طبیعی، دشوار است.

به همین دلیل نمونه برداری سلول‌های زنده زیر میکروسکوپ و بررسی یک به یک محتوای چربی آنها برای محققان همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است.

دانشمندان همچنین از این رویکرد جدید برای مطالعه مولکول‌های چربی لیپید‌ها در چندین سلول سرطانی استفاده کردند. جالب است که محققان تفاوت‌هایی را در ویژگی‌های لیپیدی سلول‌های مختلف شناسایی کردند.

مجریان این پژوهش ادعا می‌کنند روش آنها راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا دیده نشده هموار می‌کند. یک روز، ممکن است بتوان نحوه تعامل تک سلول‌های سرطانی را با سلول‌های اطرافش مشاهده کرد؛ پیشرفتی که به ارائه درمان‌های جدید و هدفمندتر منجر خواهد شد.

این شیوه فناورانه می‌تواند شناخت ارزشمندی از چگونگی پاسخ انواع سرطان به درمان‌ها ارائه داده و به پزشکان در درک تاثیر پرتو درمانی سلول‌ها کمک کند، به ویژه اینکه چگونه برخی از سلول‌های سرطانی در برابر پرتودرمانی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که می‌تواند منجر به عود سرطان شود.

این یافته‌ها در مجله Analytical Chemistry منتشر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • صعود تراکتور در ضیافت پنالتی‌ها
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • قلب تبریز درد می کند/ روز مرگ تراکتور در فصل جاری کم نبود!