Web Analytics Made Easy - Statcounter

مربی تیم ملی شنا گفت: هیچ شناگری نیست که بدون انتخابی برای بازی‌های کشورهای اسلامی برگزیده شده باشد و هر کسی که انتخاب شده رکورد ثبت شده دارد.

خشایار حضرتی در گفت و گو با ایران اکونومیست در خصوص مسابقه انتخابی تیم ملی شنا اظهار کرد: تعدادی از نفرات جزو گروه دوم بودند و احتمال انتخاب بیشتری داشتند. پنج شنبه مسابقه انتخابی در ۱۰۰ آزاد، قورباغه و پشت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردهای خوبی در قورباغه و پشت ثبت شد. می‌توان گفت احتمال انتخاب دو شناگری که در پشت و قورباغه اول شدند زیاد است اما در  آزاد فکر می‌کنم رکوردها خیلی مطلوب نبود. اکثر شناگران در فصل تمرین بودند و آمادگی ۱۰۰ درصد نداشتند. قورباغه‌روها و پشت‌روها بهترین رکوردشان را شنا کردند که نشان دهنده این است که می‌توانند در مسابقات اصلی بهتر هم شنا کنند. اما برای کرال سینه‌ این اتفاق نیفتاد و رکوردشان فاصله داشت.

مربی تیم ملی شنا افزود: یک هفته‌ای شناگران در اردو بودند. تمرین کسانی که انتخابی نداشتند را رصد کردیم. می‌توان گفت آنها آمادگی خوبی داشتند. افقری و سهران در مسابقات جهانی بودند و مسابقه و تمرین داشتند. هومر عباسی، سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو سه شناگر دیگری هم که در تهران تمرین می‌کردند آمادگی خوبی داشتند و رکورد تمرینی خیلی خوبی را شنا کردند. آنهایی هم که مسابقه دادند رکورد خوبی را ثبت کردند که بهترین‌های پشت و قورباغه که در این مسابقه بودند به احتمال زیاد به تیم اعزامی کشورهای اسلامی اضافه می‌شوند. قرار است یک جلسه با رئیس فدراسیون و کادر فنی داشته باشیم تا اسامی نهایی افراد اعزامی به کشورهای اسلامی را مشخص کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی نفرات بدون مسابقه انتخاب شده‌اند گفت: بدون مسابقه انتخاب نشدند، آنها به رکوردها و شرایطی که ما می‌خواستیم رسیده بودند. برای یکسری از رشته‌ها برخی در مسابقات قبل به حدنصاب یا رکوردی که مد نظر کادر فنی بود رسیده بودند و نیاز نبود در این مقطع مجدد رکوردگیری انجام شود یعنی در پروانه و آزاد، افراد مشخص بودند. یک شناگر می‌خواستیم که نفر چهارم باشد. هومر عباسی که شناگر پشت رو و نفر اول ۵۰ و ۱۰۰ پشت است انتخاب شد. او در تیمی کمک زیادی به ما خواهد کرد. در مورد قورباغه‌ رکوردها خیلی نزدیک به هم بود که به آنها فرصت دادیم که بهتر شنا کنند و نتیجه بهتری بگیرند. رقابت داشته باشند تا ببینیم کدام برای کشورهای اسلامی آماده‌تراند.

حضرتی با اشاره به اینکه مربیان و شناگران برای انتخابی همکاری نکردند، گفت: قرار بود شناگران بیایند و تمرین کنند اما متاسفانه به خوبی همکاری‌ نشد. قرار بود دوستان و مربیان به شناگرانشان کاهش تمرین ندهند اما اینکار را کردند. علی رغم اینکه ما تمرین مشترک هم داشتیم اما چند شناگر از مسابقه با شدت تمرین امتناع کردند. این خیلی قشنگ نیست. وقتی یک قانونی گذاشته می‌شود باید همه تمکین کنند. به هر حال می‌توان گفت برای پیدا کردن نفرات بعدی انتخابی گذاشتیم نه برای همه. تعدادی از قبل انتخاب شده بودند البته نه بدون انتخابی بلکه براساس مسابقات سال گذشته که بهترین حد نصاب را کسب کرده بودند.

مربی تیم ملی شنا گفت: در ۱۰۰ پشت رکورد ابوالفضل سام توانست با رکورد ملی برابری کند. او توانست رکورد جوانان را جابه جا کند. در این شرایط ما ترجیح می‌دهیم دو پشت‌رو را به بازی‌های کشورهای اسلامی ببریم تا در مسابقات هر دو شنا کنند و آنکه بهتر باشد در تیمی کمک بیشتری کند. این فرصت خیلی خوبی برای ما خواهد بود. ابوالفضل و هومر هر دو می‌توانند سه ماده‌ پشت را شنا کنند و شانس اینکه رکوردهای ملی را جابه‌جا کنند، دارند.

وی در خصوص ماده قورباغه گفت: در قورباغه هم شناگران هنوز مقداری با رکوردهای ملی فاصله دارند. آنها باید کمک کنند تا بتوانیم مدال تیمی بگیریم. پس باید بهترین نفر اعزام شود. باید باز هم بررسی شود و در نهایت فکر می‌کنم اسامی حداکثر تا یکشنبه اعلام شود. آخرین فرصت‌ها است که باید اسامی را برای کشورهای اسلامی اعلام کنیم.

وی در خصوص گله شناگران برای انجام نشدن انتخابی در برخی ماده‌ها گفت: هیچ‌کس نیست که بدون انتخابی برگزیده شده باشد. هر کسی که انتخاب شده رکورد ثبت شده دارد و بهترین رنک سال را داشته است. این شرایط به این خاطر اتفاق افتاد که کارهای کشورهای اسلامی دیر انجام شد و دوم هم اینکه فرصت نبود که انتخابی کامل برگزار می‌کردیم. در آن صورت همه باید با آمادگی کامل به مسابقه می‌آمدند و این مسابقه اگر ۴۵ روز قبل مسابقه اصلی اتفاق می‌افتاد شاید باعث می‌شد نتیجه خوبی در کشورهای اسلامی بدست نیاید.

وی گفت: اگر انتخابی کامل می‌گذاشتیم و هر کس انتخاب می‌شد می‌رفت، در نهایت ممکن بود در مسابقه اصلی بهتر از این نتواند شنا کند. باید قبل‌تر یک انتخابی سراسری برگزار می‌کردیم که متاسفانه چون تکلیف اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی و تعداد ورزشکاران اعزامی دیر مشخص شد دیگر فرصتی برای برگزاری انتخابی جامع نداشتیم. البته ابتدای امر قرار بود در همین اوایل تیر انتخابی کامل برگزار شود ولی اکثر مربیان معتقد بودند که نتیجه مسابقه اصلی را تغییر می‌دهد. بنابراین جمیع مربیان حاضر در جلسه تصمیم گرفتند فقط رشته‌هایی که نفرات ۱۰۰ درصد نیستند، رقابت در آنها وجود داشته باشد و قرار است به تیمی کمک کنند، انتخابی و رکوردگیری انجام شود.

حضرتی گفت: این رکوردگیری قرار بود بدون آمادگی ۱۰۰ درصد شناگران باشد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. برخی شناگران کاهش تمرین داشتند و علی رغم اینکه تمرین مشترک به همه داده بودیم اما برخی امتناع کردند. تعدادی نرم شنا می‌کردند، تعدادی هم به بهانه دست درد و امتحان نیامدند. برای همین اگر انتخابی ۱۰۰ درصدی هم می‌گذاشتیم مشکل ساز می‌شد و این متاسفانه از عدم همکاری مربیان و شناگران است که باعث این همه هجمه و اتفاق برای ورزشکاران می‌شود. قطعا انتخابی مشکلاتی داشته است. برخی شناگران از این موضوع که تمرینات یکسان نبوده و شرایط استراحت و ریکاوری یکسان نبوده ممکن است ضرر کرده باشند اما در نهایت بهترین نفرات انتخاب می‌شوند. منتظر هستیم نتایج آنها را در کشورهای اسلامی ببینیم و امیدواریم نتایج مطلوبی را ثبت کنند.

وی به حضور یاوری در بازی‌های کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: علیرضا یاوری رکورددار ۲۰۰ آزاد است و در آمریکا تمرین می‌کند. در دانشگاه تحصیل می‌کند و در تیم باشگاهی هم حضور دارد. فکر می‌کنم یک ماه پیش هم رکورد ۲۰۰ متر آزاد را جابه جا کرد و قرار است در کشورهای اسلامی به تیم ملی ملحق شود.

مربی تیم ملی شنا در خصوص مهدی انصاری و انتقادهایش گفت: مهدی انصاری در ۱۰۰ قورباغه دوم شد. او در دوره قبل کشورهای اسلامی در ۵۰ پروانه مدال داشت اما به خاطر دررفتگی شانه و آسیب‌هایی که همه این مدت داشت فعلا دکتر اجازه شنا پروانه را نمی‌دهد و می‌تواند قورباغه مسابقه بدهد. رکوردش هم رکورد خوبی بود. او تنها شناگری بود که با ۱۰۰ درصد تمرین و خستگی بدون هیچ ریکاوری مسابقه داد. او همه موارد آیین نامه انتخابی را رعایت کرد و فکر می‌کنم بیشتر از همه شناگران ضرر کرد. در نهایت کادر فنی تصمیم می‌گیرد و شناگران را اعزام می‌کند. قطعا مهدی انصاری به زودی خیلی از رکوردهای قورباغه را جابه جا خواهد کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شنا ، خشایارحضرتی ، تیم ملی شنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شنا تیم ملی شنا کشورهای اسلامی مربی تیم ملی شنا مسابقه انتخاب بدون انتخابی انتخاب شده فکر می کنم جابه جا انتخاب شد ۱۰۰ درصد شنا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقه روزانه قرآنی ماه رمضان شرکت کردند که این یک آمار کم نظیر را در یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل مجیدی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: پویش ملی «زندگی با آیه‌ها» هم‌زمان با سراسر کشور با در طول ماه مبارک رمضان در شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

وی افزود: وجه تمایز شهرستان آران و بیدگل در اجرای این پویش، علاوه بر اجرای پویش کشوری، بومی‌سازی این پویش با تولید محتوا و کلیپ‌های روزانه تفسیری و اجرای مسابقه قرآنی با بهره‌گیری از ظرفیت قرآنی این شهرستان بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در اجرای این طرح بومی‌سازی شده، کلیپ‌های تفسیری سه دقیقه‌ای نکات تدبّری و مفاهیم آیات منتخب توسط معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل بر عهده داشت.

حجت‌الاسلام مجیدی‌تبار با بیان اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می‌شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ‌ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرآنی شهرستانی در کشور رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: قرعه‌کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به‌عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل ادامه داد: شهرداری آران و بیدگل و فرهنگسرای شهروند، دبیرخانه آئین‌ها و همایش‌های مذهبی و مرکز تخصصی مهدویت، اداره تبلیغات اسلامی را در برگزاری این طرح یاری کردند.

وی افزود: همچنین در راستای پویش زندگی با آیه‌ها ۲۰۰ کتاب «مسطورا» با محتوای تفسیری ۳۰ آیه منتخب طرح زندگی با آیه‌ها بین مبلغان و مبلغات دینی توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل به سایر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌های ملی شهرستان آران و بیدگل برگزاری آئین ملی جز خوانی سحرگاهی در حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) بود.

حجت‌الاسلام مجیدی‌تبار ادامه داد: این برنامه هر روز به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و شبکه اصفهان برای علاقه‌مندان در سراسر کشور و دنیا پخش شد و به گفته رئیس شبکه قرآن و معارف سیما، هر روز بازتاب‌های بسیار خوبی در حوزه بین‌المللی به‌ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای پخش زنده این برنامه دریافت می‌شد.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۸۰ جلسه سنتی قرائت قرآن کریم در منازل، مساجد، تکایا و مراکز فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در بانک اطلاعات اداره تبلیغات اسلامی ثبت شده است که این جلسات، هر روز جز خوانی روزانه قرآن کریم را بر عهده داشتند.

به گفته وی، اعزام بیش از ۸۰ مبلغ و مبلغه دینی به مناطق محروم شهری و روستایی، اجرای بیش از ۲۰ محفل قرآنی، اجرای جز خوانی به روش حفظ خوانی، اجرای آئین‌های جز خوانی دانش آموزی و آئین‌های ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های مهم ماه رمضان در شهرستان آران و بیدگل بود.

کد خبر 749851

دیگر خبرها

  • تداوم صدرنشینی دانشگاه آزاد در سوپر لیگ کاراته
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • انتشار تصویر امیدوارکننده از تمرین استقلال (عکس)
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟