Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از ۸ شهرک‌گلخانه‌ای فعال دولتی و خصوصی در سطح این استان خبر داد.

غلامحسین تقوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این تعداد شهرک‌گلخانه‌ای فعال تعداد ۷ شهرک در سطحی بیش از ۱۲۵ هکتار با تولید ۳۱ هزار و ۴۵۰ تن و اشتغال ۱۰۰۶ نفر شامل شهرک‌گلخانه‌ای بوعلی، فرسفج ،پردیس اسدآباد، دمق رزن، حرم آباد ملایر، برزول نهاوند و عمان درگزین به صورت دولتی و یک واحد شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای در کوریجان در سطحی معادل  ۲۶ هکتار با تولید ۶۲۵۰ تن و اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت خصوصی دارای فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سطح کل شهرک‌های گلخانه‌ای استان همدان را بیش از ۸۴۳ هکتار بر شمرد و افزود:از این میزان سطح بیش از ۷۰۹ هکتار دولتی و ملی و ۱۳۴ هکتار خصوصی است.

تقوی همچنین با اشاره به ۴ شهرک گلخانه‌ای در دست اقدام  در استان همدان در سطحی معادل ۱۰۹ هکتار با تولید ۲۷ هزار و ۱۲۵ تن و اشتغال ۲۴۰ نفر یادآورشد: در حال حاضر در رابطه با شهرک‌های جانمایی شده نیز ۴۵۶ هکتار شهرک گلخانه‌ای با تولید ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ تن و اشتغال ۳۳۴۴ نفر شامل شهرک‌های گلخانه‌ای فرسفج،تویسرکان ،یمان دشت ملایر ،کرفس درگزین،جورقان همدان و کله‌سر فامنین در سطح استان در دست مطالعه هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکنون از تعداد ۲۳۷ قطعه واگذار شده در شهرک‌های گلخانه‌ای ۲۳۴ قطعه به بهره برداری رسیده و مابقی در شهرک گلخانه‌ای عمان و علمدار در حال ساخت بوده و در ۲۴ قطعه نیز هیچ گونه ساختی انجام نشده است.

تقوی تعداد قطعات واگذار نشده در شهرک‌های گلخانه‌ای را نیز ۷۰ قطعه دانست و  گفت: از این تعداد ۱۶ قطعه در شهرک‌گلخانه ای بوعلی ، هشت قطعه در برزول ،۴۴ قطعه گنبد ملایر و دو قطعه نیز در انبار سورت و بسته بندی حرم آباد و فرسفج قرار واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها شهرک گلخانه ای استانی اقتصادی اشتغال بهره برداري شهرک های گلخانه ای شهرک گلخانه ای استان همدان تن و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان