Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از بالا رفتن سن اسطوره والیبال ژاپن یعنی کونهیرو شیمیزو نگرانی زیادی در مورد جانشین او وجود داشت، اما حالا یک ستاره فقط یک متر و هشتاد و شش سانتی‌متری کاری کرده که سامورایی‌ها اصلاً جای خالی او را حس نکنند.

به گزارش ورزش سه، یوجی نیشیدا پدیده این روز‌های والیبال ژاپن و دنیا به شکل شگفت انگیزی خود را در قامت یکی از آماده‌ترین ستاره‌های این ورزش به اثبات رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع گزاف نیست اگر بگویم که این ژاپنی اکنون یکی از بهترین پشت خط زن‌های حال حاضر دنیا محسوب می‌شود؛ البته اگر نگوییم بهترین آن‌ها.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد نیشیدا در لیگ ملت‌های امسال نیز ستاره اول ژاپن بوده است. مطابق انتظار او در تقابل دو روز پیش برابر آرژانتین نیز مرد اول میدان بود تا یکی از ارکان پیروزی ارزشمند ژاپنی‌ها مقابل تیم سوم المپیک لقب بگیرد.

نیشیدا در برابر آرژانتین موفق به کسب ۲۵ امتیاز برای ژاپن شد و به عبارت دیگر به تنهایی یک ست برای این تیم گرفت. او ۲۰ امتیاز از حمله برای ژاپن کسب کرد، سه امتیاز از طریق سرویس به‌دست آورد و دو بار هم بازیکنان آرژانتین را دفاع کرد.

در حقیقت دیگر عادت کرده‌ایم که در جریان پیروزی‌های ژاپن مقابل حریفان حداقل یک ست با امتیازات یوجی نیشیدا برای آن‌ها به‌دست آمده باشد. این پدیده عجیب و غریب دنیای والیبال از یک فیزیک استثنایی برخوردار است و با وجود قد و قامت کوتاه خود پرش‌های شگفت انگیزی انجام می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


در جریان دیدار برابر آرژانتین نیز یک تصویر جالب از یوجی نیشیدا به ثبت رسیده که در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود؛ جایی که این ستاره تیم ملی والیبال ژاپن برای زدن یک اسپک به شکل عجیب و غریبی پرش می‌کند و انگار ثانیه‌هایی روی هوا متوقف می‌شود.

برای پی بردن به این حرکت فوق العاده ستاره والیبال ژاپن کافیست نگاهی به مدافعان آرژانتینی بیندازیم که چقدر نسبت به نیشیدا در ارتفاع کمتری قرار دارند؛ این در حالیست که یک بار دیگر باید تاکید کرد که نیشیدا فقط و فقط یک متر و هشتاد و شش سانتی‌متری قامت دارد.

تماشاخانه ببینید| مقاومت باورنکردنی شورلت «تاهو» در مقابل اسقاط شدن ببینید| اتفاق عجیب در جنگ اوکراین: موشک روسی برگشت و لانچر خود را منهدم ورد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: والیبال ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا / عکس

به گزارش خبرآنلاین، بردن نشانگرهای ریزگرانشی (جاذبه صفر)، حرکتی سنتی است که به اولین پرواز فضایی انسان در سال ۱۹۶۱ (۱۳۴۰) برمی‌گردد، زمانی‌که «یوری گاگارین» کیهان‌نورد شوروی، عروسک کوچکی را با خود برد تا شناور شدن آن را درمدار زمین تماشا کند. زمانی‌که موتورهای موشک خاموش شوند و فضاپیما فقط تحت تأثیر جاذبه گرانشی زمین به حرکت خود ادامه دهد، شرایط ریزگرانشی (جاذبه صفر، بی‌وزنی) پدیدار می‌شود و عروسک و دیگر اجسامی که مهار نشده‌اند، شناور می‌شوند.

تا سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) فقط روس‌ها به سنت نخستین فضانورد تاریخ پایبند بودند، تا این‌که اسپیس‌ایکس تصمیم گرفت خدمه کپسول سرنشین‌دار دراگون (دراگون کرو) هم عروسک‌های خود را در مدار زمین شناور کنند. به دنبال آن بود که ناسا هم از این سنت استقبال کرد و اولین نشانگر ریزگرانشی خود را در مأموریت بدون سرنشین آرتمیس ۱، در اطراف ماه به پرواز درآورد.

به نقل از ایسنا، سونیتا ویلیامز (Sunita Williams)، فضانورد کهنه‌کار ناسا که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ به دستور شخص او از پروازهای فضایی کنار گذاشته شده بود، برای نخستین پرواز تاریخ‌ساز کپسول استارلاینر، عروسک پولک‌دار مخملی به شکل نهنگ تک‌شاخ را به‌عنوان نشانگر ریزگرانشی به همراه می‌برد.

این عروسک که کالیپسو نام دارد، به نهنگ تک‌شاخ یا «ناروال»، پستاندار آبزی مقیم آب‌های قطبی شمال اشاره دارد. این نهنگ‌ها جثه متوسطی دارند و در جنس نر، یکی از دندان‌های نیش به شکل عاج رشد می‌کند و از آرواره‌شان بیرون می‌زند. طول این عاج می‌تواند تا ۳ متر هم افزایش یابد.

ویلیامز از خواهرزاده و برادرزاده‌اش خواست تا عروسک ریزگرانشی را از میان چیزهایی که به دریا مربوط باشند، پیشنهاد دهند. او علاقه خاصی به اقیانوس و اقیانوس‌شناس معروف «ژاک کوستو» دارد و نام «کالیپسو» را برای ادای احترام به ژاک کوستو و کشتی تحقیقاتی‌اش انتخاب کرد.

ویلیامز می‌گوید: «کوستو با کشتی شگفت‌انگیز «کالیپسو» کاوش‌های شگفت‌انگیزی را در سراسر جهان انجام داد و چشمان بسیاری از مردم را باز کرد تا در مورد اقیانوس بیاموزند. من فکر می‌کنم فضاپیمای استارلاینر نیز کار مشابهی انجام خواهد داد».

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904258 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • بردیا سعادت، ستاره والیبال ایران، آلانیا اسپور را ترک نمی کند
  • نهنگ تک‌شاخ، تازه‌ترین عروسک ریزگرانشی ناسا / عکس
  • پیام سردار برای ستاره های تیم ملی والیبال ایران
  • غیرمنتظره از ستاره والیبال ایران: تمدید کرد!
  • کور شدن یامگا هم طبیعی بود؟
  • میزبانان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ مشخص شدند
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • لیونل مسی والیبال دشمن رویای بزرگ ایران!
  • پاسخ بی‌رحمانه کین به هالند: بچه لوس و ننر!‏