Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@17:56:47 GMT

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۹۷۶۲

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

آیا پوره سیب زمینی چاق کننده است؟

پوره سیب زمینی رژیمی! شاید بسیاری از شما تعجب کنید که مگر می‌شود با سیب زمینی غذای رژیمی تهیه کرد؟ چرا که در کمتر رژیمی می‌توان سیب زمینی را پیدا کرد. با این حال باید بدانید که سیب زمینی دارای چربی بسیار کم و پتاسیم نسبتا بالایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است. اگر رژیم کم کربوهیدرات دارید این غذا شاید برای شما مناسب نباشد اما ما در این مقاله قصد داریم سالم‌ترین روش برای تهیه پوره سیب زمینی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع پوره سیب زمینی در حالت نرمال یک غذای چاق کننده است! مگر اینکه با دستور پخت زیر آن را تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

برای تهیه پوره سیب زمینی رژیمی حتما به چربی مانند کره نیاز دارید اما می‌توانید آن را با روغن زیتون که فاقد چربی اشباع است استفاده کنید و آن را جایگزین کره کنید.

سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد و نمک قرار دهید سپس حرارت آن را زیاد کنید تا آب بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا در آب به جوش بیاید. اگر آنها را در آب داغ بپزید، به صورت نرمال پخته نمی‌شود زیرا قبل از آنکه مغزپخت شود لایه بیرونی آن جدا خواهد شد.

بافت سیب‌زمینی هنگامی که پخته می‌شود، نرم و لطیف می‌شود. با شدت هم زدن یا به مدت طولانی هم زدن آنها بافت سیب‌زمینی را از بین می‌برد و ظاهر چسبنده و بدشکل به آن می‌دهد.

کالری پوره سیب زمینی چقدر است؟

هر یک وعده پوره سیب زمینی که با خامه؛ شیر پرچرب و کره تهیه شده باشد حدود 250 کالری خواهد داشت؛ کالری پوره سیب زمینی رژیمی حدود 150 است که می‌تواند برای افراد دارای رژیم مناسب باشد.

طرز تهیه پوره سیب زمینی رژیمی

پوره سیب زمینی رژیمی! شاید بسیاری از شما تعجب کنید که مگر می‌شود با سیب زمینی غذای رژیمی تهیه کرد؟ چرا که در کمتر رژیمی می‌توان سیب زمینی را پیدا کرد. با این حال باید بدانید که سیب زمینی دارای چربی بسیار کم و پتاسیم نسبتا بالایی است که برای سلامت بدن بسیار مفید است.

زمان آماده سازی40 دقیقه
زمان پخت15 دقیقه
زمان کل55 دقیقه
تعداد3 نفر

مواد لازم

3 عدد سیب زمینی متوسط
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 فنجان پیاز خرد شده
1 قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چایخوری فلفل سیاه
¼1 فنجان شیر کم چرب 2 درصد
¼ فنجان کره

دستور العمل‌

سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه قرار دهید، قابلمه را تا 3 سانتی‌متر بالای سیب زمینی از آب پر کنید.
آب را به جوش بیاورید، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا 30 دقیقه یا تا زمانی که سیب زمینی‌ها پخته شود، بجوشد.
آب قابلمه را بگیرید. سپس در همان قابلمه یا ظرفی دیگر سیب زمینی را بکوبید تا کاملا پوره شوند.
یک ماهی تابه نیمه بزرگ نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید.
به ماهی تابه روغن اضافه کنید، اجازه دهید روغن همه ماهی تابه را چرب کند.
پیازها را اضافه کنید، ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ زرد طلایی در آمدند بپزید، مرتب هم بزنید.
یک چهارم قاشق چایخوری نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.
شیر و کره را در یک ماهی تابه کوچک روی حرارت متوسط گرم کنید، تا زمانی که کره آب شود.
میکس پیاز، سه چهارم نمک باقی مانده، و میکس شیر را به پوره سیب زمینی اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا با هم ترکیب شوند. حالا پوره سیب زمینی رژیمی شما آماده است.

منبع: فودوتو

تماشاخانه ببینید| مقاومت باورنکردنی شورلت «تاهو» در مقابل اسقاط شدن ببینید| اتفاق عجیب در جنگ اوکراین: موشک روسی برگشت و لانچر خود را منهدم ورد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهیه پوره سیب زمینی رژیمی سیب زمینی اضافه کنید ماهی تابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • آیا رژیم صهیونیستی به رفح حمله می‌کند؟
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • مصرف زیاد نوشابه رژیمی ما را به کدام سرطان مبتلا می‌کند؟
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • (ویدئو) اسرائیل آماده حمله زمینی به رفح می‌شود