Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:20:50 GMT

برگزاری جشنواره تابستانی در شهر میراث جهانی یزد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۲۳۹

برگزاری جشنواره تابستانی در شهر میراث جهانی یزد

ایسنا/یزد سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از برگزاری برنامه های فرهنگی با عنوان جشنواره بزرگ تابستانی ویژه سالروز ثبت جهانی بافت تاریخی یزد خبر داد.

«مصطفی سپهری» ضمن اعلام این خبر در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: شهر تاریخی یزد، هیجدهم تیرماه ۹۶ در هشتمین روز از چهل‌ ویکمین اجلاس کمیته میراث‌ جهانی یونسکو در کراکوف لهستان، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی قرار گرفت و با ثبت جهانی این شهر تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو، گام بلند دیگری برای حفظ و صیانت از میراث ارزشمند و بی بدیل سرزمین ایران و معرفی بیشتر آن به جهانیان برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: به منظور گرامیداشت این روز، جشنواره بزرگ تابستانی یزد از تاریخ ۱۶ لغایت ۳۱ تیر ماه برگزار می شود.

سپهری مهمترین برنامه های این جشنواره بزرگ را برگزاری شبهای فرهنگی، اجرای جشنهای خیابانی، برگزاری جشنواره خوراک ایرانی و قصه گویی، نور افشانی، تور قنات گردی، برگزاری مسابقات خانواده محور و کودک، مسابقات دوچرخه سواری، رژه خودروهای کلاسیک، جشن ساعت ثبت جهانی یزد در یونسکو و شاد پیمایی در محدوده بافت تاریخی عنوان کرد.

وی اعلام کرد: در این بازه زمانی بلیت ورودی اماکن تاریخی و موزه های تحت نظارت این اداره کل در استان، با تخفیف ۴۰ درصد به بازدید کنندگان  خدمات ارائه می دهند، همچنین هتلها، واحدهای اقامتی و پذیرایی استان در این مدت تخفیفات ویژه ای خواهند داشت.

جشنواره بزرگ تابستانی ثبت جهانی یزد به همت فعالان گردشگری و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد،  ادارات کل ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اداره کل میراث فرهنگی یزد گردشگری یزد شهر ميراث جهاني يزد جشنواره تابستانی یزد جشنواره بزرگ ثبت جهانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی