Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهزاده ولز در نشست رهبران کشورهای مشترک‌المنافع گفت، حفظ ملکه الیزابت به عنوان «رئیس کشور» و یا تبدیل شدن به یک نظام جمهوری، مسئله‌ای است که هر یک از این کشورها باید به صورت مستقل در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت روزنامه گاردین، شاهزاده چالرز، ولیعهد بریتانیا این اظهارات را در مراسم افتتاحیه نشست نخست‌وزیران و رئیسان‌جمهوری کشورهای مشترک‌المنافع در «روآندا» مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت، چنین تغییرات بنیادینی می‌تواند «با آرامش و بدون عداوت و کینه» انجام شود.

برخی کشورهای حوزه کارائیب همین حالا هم اعلام کرده‌اند که ممکن است از زیر سلطه سلطنت بریتانیا خارج شده و روسای کشور خود را به صورت مستقل انتخاب کنند. به نظر می‌رسد اظهارات اخیر شاهزاده چارلز، رنگ حمایت از این جریان‌ها را داشته باشد.

باربادوس در نوامبر سال گذشته در اقدامی تاریخی، اعلام کرد که دیگر الیزابت دوم را به عنوان رئیس این کشور به رسمیت نشناخته و نخستین رئیس‌جمهوری خود را در مراسمی انتخاب کرد که شاهزاده چارلز هم در آن حضور داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس کشورهای مشترک المنافع ملکه الیزابت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود