Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مختار احمدی در نشست با فعالان اجتماعی و مدیران گروه های جهادی مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر کرمانشاه اظهار داشتک مشکلات و مطالبات مناطق حاشیه نشین در اولویت بندی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های جهادی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: گروه های جهادی در بسیاری از بحران های طبیعی مانند وقوع زلزله در مناطق غرب استان از جمله شهرستان سرپل‌ذهاب بدون توقع، عملکرد خوبی داشتند، انتظار داریم که در بحث ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات کنونی استان هم پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه این نشست ضمن تشریح حمایت های ممکن اداره کل از گروه های جهادی فعال در مناطق حاشین نشین بیان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه برپایی میز خدمت و بررسی مطالبات اهالی، ایجاد شرکت های تعاونی اشتغالزا با عضویت مردم و با راهبری گروه های جهادی، اعطای تسهیلات بدون بهره در زمینه مشاغل خانگی و مشاغل خرد و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه های اجرایی تابعه وزارتخانه از جمله بهزیستی می توان با همراه این گروه ها، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

احمدی ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی با تمرکز بر ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق اظهار کرد: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، تحقق جهاد تبیین یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که گروه های جهادی می توانند در این راستا نقش‌آفرینی کنند و با ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی بر بسیاری از آسیب های اجتماعی فائق آمد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از دهک های پایین درآمدی، اجرای برنامه رفع فقر مطلق است که گروه های جهادی می توانند برای شناسایی افراد واجد شرایط با پیمایش میدانی با این اداره کل همکاری کند.

بنابراین گزارش، روسای ادارات ستادی در حوزه های تعاون، اشتغال و کارآفرینی و آسیب های اجتماعی و مدیران گروه های جهادی محلات حاشیه نشین و آسیب پذیر شهر کرمانشاه در ادامه جلسه دیدگاه خود را در این زمینه مطرح کردند.

کد خبر 5522943

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه محرومیت زدایی گروههای جهادی بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اردبیل خراسان رضوی هفته قوه قضاییه قوه قضاییه سنندج آمار کرونا سفر استانی مشهد بیرجند گروه های جهادی حاشیه نشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • ارائه خدمات توان بخشی در اردوی جهادی توان آوران در حاشیه شهر مشهد
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • حرکت‌های جهادی کارخانه انسان‌سازی است
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم