Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:41:35 GMT

شش پهپاد «بیرقدار تی‌بی2» وارد ارتش ترکیه می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۳۲۴

شش پهپاد «بیرقدار تی‌بی2» وارد ارتش ترکیه می‌شود

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که شش پهپاد «بیرقدار تی‌بی2» از شرکت «بایکار» خریداری شده و ماه آینده وارد ارتش این کشور خواهند شد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که نیروهای زمینی این کشور آماده می‌شوند تا ۶پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» را در هفته اول ژوئیه (ماه آینده) وارد تجهیزات ارتش کنند.

وزارت دفاع ترکیه روز گذشته (جمعه) در توئیتی اعلام کرد که مراحل آزمون و پذیرش پهپادهای بیرقدار تی‌بی۲ تکمیل شده و این پهپادها در جهت رفع نیازهای فرماندهی نیروی زمینی برای فعالیت‌های نظارتی و شناسایی خریداری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این توئیت وزارت دفاع آنکارا آمده بود: «برنامه‌ریزی شده است تا پهپادهای مذکور در هفته اول ماه آینده (ژوئیه) وارد مجموعه فرماندهی نیروهای زمینی شود».

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارش خود اذعان کرد پهپادهای بیرقدار تی‌بی۲ تولید شرکت «بایکار» ترکیه هستند؛ شرکتی که از سال ۱۹۸۴ تاکنون در حوزه دفاع و هوانوردی فعالیت می‌کند. بایکار یکی از معدود تولیدکنندگان هواپیمای بدون سرنشین در جهان است.

آناتولی در ادامه نوشت که شرکت بایکار ترکیه صادرات اولین پهپاد ساخت ملی را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و با ۲۱ کشور قرارداد فروش پهپادهای بیرقدار تی‌بی۲ را امضا کرده است.

هم‌اکنون پهپاد بیرقدار تی‌بی۲ توسط ارتش، مرزبانی، سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی ترکیه استفاده می‌شود؛ همچنین این پهپاد در کشورهای دیگر مانند آذربایجان، قطر، اوکراین و لهستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ادعاها درخصوص کارآیی پهپادهای ترکیه در حالی توسط رسانه‌های این کشور منتشر می‌شوند که اخیراً یک منبع آگاه روسی با بیان اینکه پهپادهای ترکیه‌ای بیرقدار هدف آسانی برای پدافند هوایی روسیه هستند، از سرنگونی حدود ۹۰ فروند از این پهپادها توسط نیروهای روسی در آغاز جنگ اوکراین تاکنون خبر داده بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ترکیه پهپاد وزارت دفاع ترکیه پهپاد بیرقدار خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا