Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:24:38 GMT

دستگیری دو سرکرده معروف داعش در عراق

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۴۴۹

دستگیری دو سرکرده معروف داعش در عراق

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، رسانه های عراقی به نقل از یک مقام امنیتی که به نام وی اشاره نشده خبر دادند که این دو عضو برجسته داعش در استان نینوا واقع در شمال عراق دستگیر شدند.

این منبع عراقی گفت که نیروهای امنیتی این دو سرکرده داعش را در حالی دستگیر کردند که قصد نفوذ و انجام عملیات تروریستی در منطقه «الحضر» استان نینوا را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با دستگیری این دو تروریست، سلاح ها و تجهیزات آنها نیز توسط نیروهای نظامی و امنیتی شد.

هفته گذشته نیز یکی از سرکرده های داعش و والی خودخوانده الانبار ملقب به «ابو منصور» توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق در غرب این کشور به هلاکت رسید.

نیروهای امنیتی این تروریست معروف و جنایتکار را به همراه سه داعشی دیگر طی عملیات کمین در بیابان های استان الانبار هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.

ابومنصور یکی از تروریست های مرتبط با هدف قرار دادن شهروندان عراقی در جاده بین‌المللی «الرطبه» بود که مسئولیت‌های دیگری را در گروه تروریستی داعش بر عهده داشت و میان عراق و سوریه رفت و آمد می کرد.

داعش که از ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ به عراق حمله و پس از سه روز توانسته بود نزدیک به ۴۵ درصد خاک این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد، اما از همان زمان هسته های خفته این گروه تروریستی هنوز در عراق و سوریه فعال است و هر از گاه اقدام به تحرکات تروریستی می کنند.

ارتش و نیروهای نظامی عراق به ویژه سازمان الحشد الشعبی از زمان شکست داعش در سال ۲۰۱۷ همچنان به تعقیب، دستگیری و شکار عناصر بازمانده این گروه تروریستی مشغول هستند که هر از گاه دست به شبیخون و انجام عملیات علیه شهروندان و نیروهای مسلح این کشور می زنند.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه عراق گروه تروریستی داعش سوریه عراق گروه تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!

بازدید 11 تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» از سرکردگان گروهک تروریستی «انصار الفرقان» فعال در حوزه استان سیستان و بلوچستان برای کاسبی پول دست به ترور فرزندان ملت و ترور می‌زد. حالا ویدیویی از اعترافات همدست گرگین و عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان منتشر شده که می‌گوید برای تمام کشتارها فقط یازده میلیون تومان پول گرفت. اظهارات تکان دهنده این تروریست که خیلی ریلکس درباره جنایات صحبت می‌کند را می‌‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی