Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حمید پورحسینی» روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹۶ بیمار در مراکز ۱۶ ساعته و ۱۵۰ بیمار در اورژانس های استان همدان پذیرش و از این تعداد ۱۸ بیمار شامل ۱۵ بیمار کرونایی در بخش عادی و سه بیمار در بخش آی.سی.یو بستری شدند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان خاطرنشان کرد: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان های استان همدان به ۶۳ نفر رسیده است که از این تعداد سه نفر در بخش آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی.یو بستری شدند و وضعیت جسمی سه تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

وی گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل هشت دهم درصد افزایش و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۹.۳ درصد کاهش داشته است.

پورحسینی اظهار داشت: مجموع موارد مثبت سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به ۱۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر، مجموع بهبود یافتگان از کرونا به ۲۹ هزار و ۹۷۴ نفر، مجموع مثبت بستری در بیمارستان ها ۳۳ هزار و ۳۲۱ نفر و مجموع متوفیان به سه هزار و ۳۴۰ نفر رسیده است.

وی در زمینه آخرین آمار واکسیناسیون نیز بیان کرد: بیش از سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۹ دُز واکسن کرونا در این استان تزریق شده که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۶ درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳.۳ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۷ درصد و نوبت دوم ۱۲.۹ درصد است.

پورحسینی با بیان اینکه مهمترین عامل کاهش مرگ و میر در استان و کشور واکسیناسیون علیه کرونا بوده است از هم استانی ها خواست با مراجعه به مراکز پیش بینی شده نسبت به تزریق واکسن اقدام لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: کاهش استقبال از واکسیناسیون موجب جمع آوری و نیمه تعطیل شدن فعالیت برخی مراکز شده است که با وجود شیوع برخی بیماری های جدید برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس باید از هم اینک نسبت به تزریق واکسن توسط گروه های هدف توجه داشت.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: واکسیناسیون حجاج در زمینه کرونا و دیگر بیماری ها با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان حج و زیارت و جمعیت هلال احمر انجام شد و افرادی هم که قصد حضور در عتبات عالیات به صورت هوایی و زمینی و پیاده روی اربعین دارند باید پیش از اعزام و خروج از کشور نسبت به تزریق سه دُز واکسن اقدام کنند.

وی گفت: طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک ۹ شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و شهرستان تویسرکان در وضعیت زرد کرونایی است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ستاد کرونا استان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ستاد کرونا استان همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان ستاد کرونا استان همدان بیمارستان ها استان همدان درصد و نوبت نوبت دوم نوبت اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد