Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا به همراه نیوزیلند، ژاپن، استرالیا و انگلیس گروهی غیررسمی را با هدف تقویت روابط دیپماتیک و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قول داده که منابع بیشتری را برای منطقه هند-پاسیفیک اختصاص دهد و علت این کار این است که چین به دنبال تقویت لینک‌های پلیسی، نظامی و اقتصادی با کشورهای جزیره‌ای پاسیفیک برای توسعه و سرمایه گذاری خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه موسوم به "شرکا در پاسیفیک آبی" به دنبال حمایت از منطقه گرایی اقیانوسیه و تقویت روابط اقتصادی بین کشورهای جزیره‌ای این منطقه و مابقی جهان است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در عزم مشترک خود برای حمایت از منطقه‌ای که به نفع مردم اقیانوس آرام است، متحد هستیم. ما همچنین در چگونگی تحقق این چشم انداز با توجه به اصول منطقه گرایی، حاکمیت، شفافیت، مسئولیت پذیری و مهمتر از همه، با رهبری و هدایت جزایر اقیانوس آرام متحد هستیم.

کرت کمپل، هماهنگ کننده هند-اقیانوسیه در کاخ سفید نیز روز پنجشنبه گفته بود که انتظار دارد مقام‌های بیشتری در سطوح عالی آمریکا به کشورهای جزیره‌ای اقیانوسیه بروند چون واشنگتن اقداماتی را برای همکاری در منطقه به منظور مقابله با تلاش‌های چین انجام می‌دهد.

وی افزود، آمریکا به تاسیسات دیپلماتیک بیشتری در منطقه نیاز دارد و باید با کشورهای جزیره‌ای اقیانوس آرام که تاکنون توجه کمی به آنها شده، ارتباط بیشتری داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آمریکا ، کشور ژاپن ، استرالیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آمریکا کشور ژاپن استرالیا کشورهای جزیره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید

ایسنا/هرمزگان مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

 مرتضی صابری امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود.

اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت نیرو، اجرای دیسپاچینگ در منطقه آزاد قشم همانند سایر نقاط کشور به‌صورت سیستماتیک و با هدف کنترل وضعیت تولید، انتقال و توزیع برق انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بخش مهمی از برق تولیدی این منطقه به سرزمین اصلی منتقل می‌شود، افزود: قشم با تولید حدود ۷۰۰ مگاوات برق، به یک منطقه مهم تولید کننده برق کشور تبدیل شده و انتظار داریم صنایع جزیره از شرایط برق ماندگار و بدون قطعی برخوردار باشند.

به گفته مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم، حدود دو ماه از تابستان سال گذشته صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی قشم به دلیل قطع برق بین دو تا سه روز در هفته بیش از ۴۰ میلیارد ریال ضرر کردند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در دهه نخست تاسیس منطقه آزاد قشم، ۲۴۰ مگاوات برق مورد نیاز جزیره از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد اما در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود ۷۰۰ مگاوات تبدیل شده است.

صابری ادامه داد: از مجموع ۷۰۰ مگاوات برق تولیدی قشم، ۳۰۰ مگاوات آن در کل جزیره استفاده و همزمان ۲۴۰ مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از وزارت نیرو درخواست کردیم برای کمک به تقویت برق صنایع قشم مجوز استفاده از برق ذخیره شده و محبوس را صادر کنند، گفت: پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تیم‌داری در طرشت به روش کدخدامنشی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو