Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنکور سراسری آزمونی مهم برای دانشجویان و برای برخی خانواده ها بسیار سرنوشت ساز است.

شرکت کنندگان در آزمون سراسری در سپری کردن هفت خوان کنکور از مسیری پرپیچ و خم تر از همیشه عبور خواهند کرد تا غول استرس و نگرانی ناشی از بیماری کرونا و کنکور را در این رقابت سخت شکست دهند.

آزمون ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور برگزار می شود؛ ۴۱ آزمون پس از انقلاب و ۱۱ آزمون قبل از انقلاب برگزار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد که از تاریخ هشتم تا یازدهم تیر برگزار می شود و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش داوطلب را شاهد هستیم.

این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار خواهد شد و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی برگزار می شوند و جمعا حوزه های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار می شود.

۲۹۱۱ حوزه های فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ وجود دارند و کارت ورود به جلسه کنکور از روز یکشنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش منتشر می شود و برخی داوطلبان که ۲ تا ۳ رشته را انتخاب کرده اند باید به همان میزان هم کارت دریافت کنند.

۶۱ درصد خانم و ۳۹ درصد آقا در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد.

کمتر از چند روز دیگر تا کنکور سراسری فرصت باقی است که داوطلبان باید برخی نکات را به یاد داشته باشند و آن را رعایت کنند.

شروین مسیح گفت: در حال نزدیکی به کنکور هستیم و فرصت زیادی برای آماده سازی نداریم.

لزوم مطالعه یک درس تا کنکور در فرصت یک هفته ای باقی مانده

او گفت: داوطلبان باید تا زمان باقی مانده تا کنکور روزانه حتما یک درس را مطالعه کنند؛ هر چند احتمال دارد که نتوانند تمام دروس را مطالعه کنند اما از شیوه تست زنی استفاده کنند.

مسیح گفت: زوج درس هایی که اعلام شده اند و در کنکور با هم می آیند را حتما با هم تست بزنند و سپس یک درس را انتخاب کرده و آن را مرور سریع انجام دهند.

او گفت: باید نحوه نشستن در جلسه کنکور را از هم اکنون برای خود تکرار کنید؛ چرا که قرار است مدت ۳ تا ۴ ساعت در جلسه آزمون با لباس بیرون و کفش و لوازم دیگر حاضر شوید. پس سعی کنید فضا سازی و فضای خلوت را همانند فضای مشابه کنکور ایجاد کنید و به مدت ۴ ساعت مداوم تست دروس مختلف را کار کنید و اجازه ندهید فردی از اعضای خانواده مزاحم شما شود یا صدایتان بزند.

این مشاور کنکور گفت: سعی نکنید دروس جدید یا با حجم زیاد را که قبلا نخوانده بودید را یاد بگیرید؛ بلکه تسلط و مرور خود را روی دروسی که قبلا خوانده اید افزایش دهید.

مسیح گفت: دروسی که بلد هستید را حتما تکرار کرده و سعی کنید با تست آن ها را فرا بگیرید و سعی نکنید که دو مرتبه خوانی را آغاز کنید، به جز دروس عمومی که سعی کنید آن ها را یک بار دیگر مرور کرده و سپس تست زنی را آغاز کنید و دروس تخصصی هم باید حتما در کنار تست دوره کنید.

او گفت: سعی کنید سوالاتی که جواب آن ها را شک دارید، حتما پس از علامت زدن تست درستی یا نادرستی آن ها را بفهمید. برای این کار باید حتما تست های زیاد یعنی تمام تست یک درس را جواب دهید و سپس جواب های درست را از نادرست تشخیص دهید که این موضوع به جواب های تست شما در جلسه کنکور کمک خواهد کرد.

این مشاور تخصصی کنکور گفت: هر سوال درست ۳ نمره و هر سوال غلط یک نمره منفی دارد، پس اگر بعضی مواقع تستی را پاسخ ندهید بهتر از این است که ۳ نمره منفی بگیرید.

فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می شود و درب تمام حوزه ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهند شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهرهای بزرگ حاضر شوند.

گزارش از نادیا عابد 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنکور سراسری مطالعه دروس کنکور سراسری تا کنکور سعی کنید یک درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • کنکور در این شهر دوباره برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ سالم ترین کنکور را برگزار کردیم