Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سیدرضا فاطمی امین" امروز (شنبه) در پایان نشست خبری در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: آیین نامه واردات خودرو ۱۰ بندی است که در دولت مطرح شده و بر سر یکی از بندهای آن بحث و بررسی وجود داشت که در حال رفع و رجوع است.

وی پیش بینی کرد: از زمان ابلاغ آیین نامه خودرو، واردات نخستین دسته از خودروها دست‌کم دو ماه به طول بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: واردات خودرو با دو دلیل پر کردن شکاف عرضه و تقاضا و همچنین کامل کردن سبد محصولات داخلی در دستور کار است.

 فاطمی‌امین بیان داشت: سال گذشته کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شد، اما تقاضا بین ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون دستگاه بود، همچنین عدم انجام واردات از سال ۹۷ و وجود چندین میلیون خودرو فرسوده در کشور یک تقاضای انباشته را برای آن ایجاد کرده است به تفاوت قیمت ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای و بازاری در برخی از خودروها انجامیده است.

وی گفت: امسال برای تولید بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی سواری، وانت، تجاری و سنگین برنامه از خودروسازان گرفته شده است که بخشی از تقاضا را تامین خواهد کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: سبد محصولات موجود در کشور ناقص است، با توجه به اینکه سه پلتفرم خوب مربوط به خودروهای شاهین، تارا و ال ۹۰ در کشور داریم که اتفاقاً همین محصولات قیمت‌های بالایی دارند و دیگر پلتفرم ها قابل توسعه نیستند، بنابراین در نظر داریم محصولات اقتصادی به طور مثال زیر ۱۰ هزار دلار که با قدرت خرید مردم تناسب داشته باشند، وارد کنیم.

وی ادامه‌داد: اینکه این خودروها از کدام کشور وارد شود کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، اما باید چند قید همچکن خدمات پس از فروش، انتقال فناوری و کیفیت و استاندارد لازم را داشته باشد.

فاطمی‌امین تصریح کرد: واردات خودروهای دست دوم و کارکرده ممنوع است.

ادامه دارد....

منبع: ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: واردات خودرو قیمت خودروهای وارداتی واردات خودروهای دست دوم واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، میزان وزنی قهوه وارداتی در این مدت ۴۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۵۵ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۲ کشورهای امارات متحده عربی، ویتنام، هند، اندونزی و اوگاندا ۵ کشور عمده طرف معامله واردات قهوه با ایران بودند ،۹۵ درصد از ارزش قهوه وارداتی به کشور از طریق ۵ کشور مذکور انجام گرفته است. در این میان کشور امارات متحده عربی با ۷۸ میلیون دلار، ۵۲.۸۹ درصد از سهم واردات قهوه ایران به لحاظ ارزشی را به خود اختصاص داد.

همچنین، تشریفات گمرکی حدود ۸۲ درصد از وزن و ارزش واردات قهوه از طریق گمرک شهید رجایی انجام گرفته است و پس از آن گمرکات مشهد، بوشهر، بندرلنگه و تهران در رده بعدی قرار گرفتند. در سال ۱۴۰۲ این میزان قهوه وارداتی از سوی ۱۲۱ شخص و شرکت انجام گرفته است. تجارت جهانی قهوه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۵.۵ میلیارد دلار بوده که بزرگترین صادرکنندگان قهوه، کشورهای برزیل کلمبیا و ویتنام و بزرگترین واردکنندگان قهوه آمریکا، آلمان و بلژیک بودند.

لازم به ذکر است؛ سهم قهوه از تجارت جهانی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ صدم درصد از تجارت جهانی بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته