Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@00:23:10 GMT

زمزمه‌های توقیف فیلم سیمرغ‌دار رضا عطاران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۸۶۸

زمزمه‌های توقیف فیلم سیمرغ‌دار رضا عطاران

 


به گزارش تابناک، در بین بازیگران سینما چهره‌های زیادی هستند که دست‌کم یک فیلم توقیفی دارند مثل لیلا حاتمی (قاتل و وحشی)، امین حیایی (قاتل و وحشی)، فاطمه معتمدآریا (صد سال به این سال‌ها)، مریلا زارعی (خرس و گزارش یک جشن)، پرویز پرستویی (خرس و صد سال به این سال‌ها)، رضا کیانیان (گزارش یک جشن و صد سال به این سال‌ها)، طناز طباطبایی (ارادتمند؛ نازنین، بهاره و تینا و گزارش یک جشن)، نیکی کریمی (خیابان‌های آرام) و اخیرا ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، پیمان معادی (برادران لیلا).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان این اسامی تقریبا می‌توان گفت که پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا رکورددار هستند و در طول دوران کاری‌ خود بیشتر با توقیف فیلم‌هایشان مواجه شده‌اند و حالا به نظر می‌رسد رضا عطاران را هم که در سال‌های گذشته، حضورش در یک فیلم فروش آن را تضمین می‌کرد باید به این اسامی اضافه کرد.


سال ۱۳۹۹ و در بحبوحه شیوع کرونا، رضا عطاران دو فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و «روشن» را به کارگردانی روح‌الله حجازی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر داشت؛ اولی یک فیلم کمدی و دومی یک فیلم اجتماعی، اما گویا «روشن» که سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای عطاران به همراه آورد وارد فهرست توقیفی‌ها شده است.

 

رضا عطاران در این دو فیلم بویژه در «روشن» نقشی متفاوت داشت و بایگانی شدن آن‌ها در حالی مطرح است که «شیشلیک» در دولت دوازدهم پروانه نمایش گرفته بود. پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که در جلسه‌های مدیران سینمایی از چند فیلم نام برده می‌شود که بایگانی شده و مشکل نمایش آن‌ها صرفا با حذف چند سکانس برطرف نمی‌شود چرا که کلیت این فیلم‌ها از دید مسئولان به دلایلی همچون تلخ بودن، تشبیه مشکلات کشور به بعضی کشورهای خاص و همچنین مسائل سیاسی و جغرافیایی، مسئله‌دار است و قابل نمایش نیستند.

 

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب شیشلیک رضا عطاران توقیف فیلم محمد کاظمی حسین طائب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون

مدت‌هاست که رضا عطاران در تلویزیون سریال جدیدی ندارد، درحالی‌که برخی در فضای‌ مجازی شایعاتی از حضور او را در این سریال مطرح می‌کنند، اما کارگردان سریال به یک واقعیت اشاره کرد.

به گزارش تسنیم، یکی از نکات جالب در قصه این سریال، نام خانواده «عطاران» و یکی از شخصیت‌های محوری داستان است که به او «رضا عطاران» گفته می‌شود. همین نکته باعث شد برخی در فضای‌مجازی از این تیتر استفاده کنند: «حضور رضا عطاران در سریال جدید تلویزیون». خبر در نوع خودش جالب، اما این صفحات مجازی برای دیده شدنِ خودشان از این عناوین خبری استفاده می‌کنند وگرنه حقیقت چیز دیگری است.

علی مشهدی به عنوان کارگردان سریال گفت: ماجرا از این قرار است که قصه و اتفاقات سریال «بدل» در سال ۱۴۰۲ رقم می‌خورد و به یک خانواده‌ای برمی‌گردد که نسل اندر نسل عطارند. به همین خاطر نام فامیلی‌اش «عطاران» شده، همچون کسی که به او آهنگر می‌گویند فامیلی‌اش «ی» نسبتی می‌گیرد و او را «آهنگری» می‌خوانند.

وی در خصوص اینکه چرا نام پسر خانواده رضا عطاران گذاشته شده و آیا پایِ استفاده ابزاری از نام رضا عطارانِ بازیگر شناخته شده در میان است، تأکید کرد: شهرام قائدی نقش پدر را در خانواده عطاران بازی می‌کند، پریسا مقتدی همسرش و عرفان آصفی نقش پسر خانواده را با نام رضا عطاران بازی می‌کند. اصلاً هیچ استفاده ابزاری نشده حتی با وجود رفاقت و قرابت تنگاتنگ با رضا عطاران، از او اجازه گرفتم که نامِ کاراکترمان را رضا عطاران بگذاریم.

این کارگردان و نویسنده شاخص حوزه طنز در تلویزیون ابراز امیدواری کرد که تلویزیون بتواند در حوزه طنز بدرخشد و مخاطب را با خودش به دورانی ببرد که بهترین‌های طنز در تلویزیون کار می‌کردند و بسیاری از خیابان‌خلوت‌کن‌های تلویزیون جزو همین طنز‌ها و کمدی‌های سیما بودند.

دیگر خبرها

  • زمزمه دعای کمیل در روستای لیلی یادگار + فیلم
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
  • تیپ خاص رضا عطاران بعد از دو دهه، مُد روز شد
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • «منم بچه مسلمان» هم با سیمرغ به تحول رسید
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • ارتش رژیم صهیونیستی: ظرف ۷۲ ساعت تکلیف روشن می‌شود