Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زمانپور گفت: ساختمان مخابرات و دکل مخابراتی شهر عرب حسن که با رای دادگاه قرار شد به مالک خصوصی آن واگذار و حکم بر جابجایی آن صادر شده بود به دلیل وجود آشیانه لک لک‌ها و جوجه آوری آن‌ها و با پیگیری این اداره، همکاری شرکت مخابرات و رضایت مالک زمین، رای صادره لغو شد.

او با قدردانی از رییس اداره مخابرات این شهرستان و مالک زمین برای قبول جابجا نشدن و نگهداری از دکل ادامه داد: در حوزه شهرستان شوشتر تعداد ۱۶ آشیانه لک لک شناسایی شده که هفت آشیانه آن در شهر عرب حسن واقع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: بر روی دکل مذکور نیز دو آشیانه به صورت دو طبقه ایجاد شده که هرساله در فصل بهار و تابستان شاهد جوجه آوری لک لک‌ها در این آشیانه‌ها هستیم.

این مقام مسئول گفت: لک لک سفید یا حاجی لک لک در زمره بزرگترین پرندگان کنار آبزی و حمایت شده و از گونه‌های مهاجر و زمستان گذران خوزستان است که از گونه‌های جوجه آور کمیاب ایران نیز به شمار می‌رود. این پرنده در صورت وجود شرایط مناسب زیستگاهی در فصل بهار اقدام به آشیانه سازی، تخم گذاری و جوجه آوری می‌کند.

شهر عرب حسن به دلیل همجواری با تالاب، رودخانه و بیشه زار‌های گرمسیری و وجود دکل‌های شبکه ارتباطی و مخابراتی دارای شرایط ایده آل زیستگاهی برای این گونه بوده و آشیانه‌های پرشمار لک لک در این منطقه یکی از جاذبه گردشگری این شهر به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دکل مخابراتی لانه پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 

هادی زند مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره میزان جابجایی مسافر توسط شبکه مترو تهران و حومه در این مسابقه گفت: ایستگاه ورزشگاه آزادی در خط پنج مترو چهارشنبه ۱۲اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مجموع رفت و برگشت پذیرای ۴۰هزارو ۳۰۰تماشاگر فوتبال بود.

وی افزود: در ساعات قبل از شروع بازی ۱۷هزار نفر با مترو به مجموعه ورزشی آزادی انتقال داده شدند و بعد از پایان این مسابقه نیز ۲۳هزارو ۳۰۰ نفر از تماشاگران به این ایستگاه مراجعه و از طریق مترو به ایستگاه تهران (صادقیه) و ایستگاه گلشهر منتقل شدند.

زند خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مسافری و به منظور رفاه بیشتر تماشاگران و مسافران علاوه بر قطار‌های برنامه ریزی شده ۴ حرکت فوق‌العاده نیز اعزام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • آشیانه سازی و تخم گذاری پرنده کشیم بزرگ در تالاب بین المللی انزلی
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو 
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • جابجایی هواداران خانم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی؛ علت چه بود؟ | ویدئو
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • آماده باش مخابرات خوزستان در پی هشدار بارش سنگین و وقوع سیلاب احتمالی
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان