Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا بیاتی روز شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: مدارک مرتبط با انتخاب شهردار شهرکرد به وزارت کشور ارسال شده است و منتظر بررسی و اعلام نظر وزارت کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اردی‌بهشت‌ماه سال‌جاری حامد فروزنده را به‌عنوان شهردار شهرکرد انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس فصلی کمیسیون‌های شهرسازی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در تهران افزود: در این نشست مشکلات بافت‌های فرسوده و تاریخی شهرها مانند ایجاد محدودیت‌هایی برای ساکنان این بافت‌ها و کم‌ارزش شدن زمین آن‌ها ارائه و مطرح شد.

بیاتی به وجود ۸۴ هکتار بافت فرسوده شهری در جنوب شهرکرد و بافت مشمول بازآفرینی در ناحیه غرب مرکز استان تصریح کرد: دولت برای رونق در بازآفرینی تعهداتی مانند صدور پروانه رایگان دارد که براساس آن تامین ۵۰ درصد هزینه‌های صدور پروانه ساخت بر عهده شهرداری و بقیه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی یادآور شد: همچنین هزینه‌های مربوط به تامین قیر رایگان برای آسفالت و عقب‌نشینی‌های مورد نیاز در بازآفرینی شهری بر عهده شهرداری و وزارت راه و شهرسازی است.

رییس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: در بازآفرینی شهری، طرح‌های محرک توسعه مانند احداث کتابخانه و راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی تعریف شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمین‌های جدید الحاقی به شهرها گفت: با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و نیاز ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال برای تامین هر مترمربع زیرساخت در این طرح، می‌توان حداقل ۱۰ درصد این طرح را در مناطق دارای بافت فرسوده بهره‌مند از زیرساخت‌ها اجرا کرد.

بیاتی تاکید کرد: به‌زودی نشست‌های ماهانه کمیسیون‌های شهرسازی شوراهای اسلامی شهرهای چهارمحال و بختیاری به میزبانی شورای اسلامی شهرکرد تشکیل و درخصوص رفع مشکلات شهرها تبادل نظر می‌شود.

وی افزود: ایمن‌سازی ساختمان‌های عمومی و رعایت استانداردهای آتش‌نشانی، زلزله و استحکام بنا در شهرکرد جزو اولویت‌های شهرداری و شورای اسلامی شهرکرد قرار دارد.

رییس شورای اسلامی به خرید ۱۲ دستگاه اتوبوس جدید با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ناوگان حمل و نقل مسافر در شهرکرد اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ دستگاه اتوبوس با همکاری و مشارکت بخش خصوصی در ناوگان حمل و نقل مسافر مرکز استان به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به تهیه هم‍‌زمان طرح‌های ترافیک و جامع در شهرکرد یادآور شد: اتصال کمربندی جنوب به جاده خوزستان و کمربندی شرق، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، ایجاد رینگ‌های جدید در شهر و افزایش تعداد پارکینگ‌های عمومی از مهم‌ترین روش‌های کنترل و هدایت ترافیک در مرکز استان به‌شمار می‌رود.

بیاتی اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) بسته شده تا ساخت دو تقاطع غیرهم‌سطح در شهرکرد را آغاز کند که این مهم به مصوبه شورای ترافیک چهارمحال و بختیاری نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد چهارمحال وبختیاری شهرداری شهرکرد شورای اسلامی شهر شهرکرد چهارمحال و بختیاری شورای اسلامی مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز در استان آذربایجان غربی، جلسه رای‌گیری برای استیضاح شهردار ارومیه پس از کش و قوص‌های فراوان امروز ساعت رای سه در ساختمان شورای اسلامی شهر ارومیه آغاز شد.

این جلسه که به صورت پرسش و پاسخ فی‌مابین اعضای شورا و شهردار برگزار می‌شد مورد پوشش خبری رسانه‌های محلی قرار گرفت.

شهردار ارومیه در این جلسه اعلام کرد که پاسخ تمامی سوالات وصول شده را به صورت کتبی تقدیم شورا کرده است.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه خواستار ترک جلسه از سوی شهردار برای آغاز رای گیری شدند.

بدین ترتیب استیضاح حسین مهدی زاده که باید به تایید دو سوم اعضای شورا می‌رسید با هفت رای از ۱۱ رای ناکام ماند و وی‌ همچنان به عنوان شهردار ارومیه باقی ماند.

خبرنگار سینا رزمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229212 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • مهر تأیید وزارت کشور بر قانونی بودن ورود واگن‌های چینی
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • باشگاه پرسپولیس منتظر تایید سرمربی برزیلی