Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کردند نرخ بلیت پرواز در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی، از این پس ارزی محاسبه می‌شود.

به گزارش ایسنا، انجمن شرکت‌های هواپیمایی در آذرماه سال ۱۴۰۰ در بحبوحه گرانی بلیت پروازها در مسیرهای داخلی، در دستورالعملی به ایرلاین‌ها، نرخ بلیت در مسیرهای داخلی را برای مسافر غیرایرانی متفاوت اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، سقف نرخ پروازهای داخلی زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و از یک ساعت بیشتر ۱۵۰ دلار تعیین شده است.

مقصود اسعدی سامانی ـ دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی ـ نیز گفته بود: محاسبه قیمت فروش بلیت به این مسافران معادل قیمت "بیزینس‌کلاس" است. این مصوبه به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و مسافرانی که بخواهند با گذرنامه بلیت خریداری کنند، اتباع خارجی محسوب می‌شوند.

حالا پس از گذشت حدود هفت‌ماه از ابلاغ آن دستورالعمل، تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی به دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز فروش بلیت اطلاع دادند از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی برای اتباع غیرایرانی ارزی محاسبه می‌شود.

شرکت‌های هواپیمایی درحالی به عرضه خدمات پروازی در مسیرهای داخلی به نرخ ارزی اقدام کرده‌اند، که در روزهای اخیر زمزمه گرانی بلیت هواپیما بلند شده است و سازمان هواپیمایی نیز چندین مرتبه به این شرکت‌ها اخطار داده است.

در هفته گذشته نیز، هتل‌داران ایران در نشستی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عرضه خدمات به مسافران غیرایرانی به نرخ ارزی را درخواست کردند. این درحالی است که درحال حاضر برخی هتل‌ها بدون مجوز خدمات خود را به مسافر غیرایرانی با نرخ متفاوت و معادل ارزی عرضه می‌کنند.

تعدادی از تورگردان‌ها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی در تماس با ایسنا، نسبت به اقدام بخش‌های خدماتی سفر برای دو نرخی کردن و عرضه محصول به نرخ ارزی و دلاری، معترض شده و فروش خدمات با نرخی متفاوت و ارزی به مسافران غیرایرانی را نه تنها رفتاری تبعیض‌آمیز و تاییدنشده به لحاظ اقتصادی و اجتماعی دانستند، که در عین حال این احتمال را قوی دانستند که سفر ایران برای اتباع خارجی گران و از فهرست مقاصد سفر خارج شود.

پرسش تورگردان‌ها از شرکت‌های هواپیمایی این است که آیا در کشورهای دیگر هنگام فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات، از مسافر بابت این‌که ملیت دیگری دارد، پول بیشتری می‌گیرند؟ همچنین این سوال مطرح است، با توجه به حجم سفر اتباع کشورهای همسایه به ایران، از جمله عراقی‌ها و میزان تبادل مسافری که ایران با این کشور دارد، اگر در اقدامی متقابل، نرخ بلیت پرواز در این کشورها برای اتباع ایرانی متفاوت و گران‌تر محاسبه شود، چه واکنشی نشان می‌دهیم؟

تماشاخانه ببینید| مقاومت باورنکردنی شورلت «تاهو» در مقابل اسقاط شدن ببینید| اتفاق عجیب در جنگ اوکراین: موشک روسی برگشت و لانچر خود را منهدم ورد فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی مسیرهای داخلی بلیت هواپیما برای اتباع نرخ بلیت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت

خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار مهیب بندر بیروت در آستانه چهارمین سالگرد این فاجعه با برگزاری تجمعی از مسئولان لبنانی خواستند وظیفه خود را برای روشن شدن حقیقت این پرونده و نیز حمایت از مجروحان و خانواده‌های قربانیان انجام دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که با وجود گذشت نزدیک به 4 سال از فاجعه انفجار مهیب بندر بیروت در سایه سیاسی‌کاری و مداخلات بین‌المللی به ویژه غرب و آمریکا این پرونده همچنان بلاتکلیف بوده و تحقیقات دقیقی برای شفاسازی حقیقت انفجار و عاملان آن انجام نشده است، خانواده‌های شهدا و مجروحان انفجار بیروت در اعتراض به بلاتکلیف ماندن این پرونده و سیاسی کاری آن تجمعی برگزار کردند.

«ابراهیم حطیط» سخنگوی خانواده‌های قربانیان انفجار بندر بیروت در این تجمع اعلام کرد که سه ماه به چهارمین سالگرد انفجار بندر بیروت مانده و در حالی که 1350 روز از این جنایت می‌گذرد اما خانواده‌های قربانیان همچنان تحت ظلم قرار دارند و برای رسیدن به حقیقت و عدالت می‌جنگند تا با محاکمه عاملان این جنایت کمی آرام شوند.

وی تاکید کرد که در حالی که 4 سال از این فاجعه می‌گذرد اما مجروحان و آوارگان و همه کسانی که از این انفجار آسیب دیدند در سایه عدم توجه دولت و عدم هیچ‌گونه تضمین اجتماعی درگیر رنج و دردهای زیادی هستند و در شرایطی که برخی از مجروحان همچنان به مداوای دائمی نیاز دارند اما از دسترسی به هرگونه امکاناتی برای کاهش کاهش درد و رنج خود محروم هستند. ما از ابتدا به عنوان خانواده‌های شهدای انفجار بندر بیروت مسئولیت پیگیری پرونده این انفجار را بر عهده گرفتیم و همواره تحت ظلم بوده‌ایم.

شهدای انفجار بیروت در این تجمع خواستار رسیدگی به پرونده انفجار و شفاف سازی حقیقت شدند و از مسئولان لبنانی خواستند که به وظیفه خود در روشن کردن حقیقت و حمایت از قربانیان فاجعه انفجار بیروت و خانواده‌های شهدا عمل کنند.

وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بودانتقاد تند خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت از مانع‌تراشی‌های حزب سمیر جعجع در روند تحقیقاتهشدار درباره تلاش غرب برای تکرار نمایشنامه دادگاه «رفیق حریری» در پرونده انفجار بیروت

به گزارش تسنیم، پرونده انفجار بیروت همانند دیگر پرونده‌های جنایی لبنان که اسیر سیاسی‌کاری طرف‌های ذینفع بین‌المللی همچون آمریکا و غرب شده، بعد از گذشت 4 سال همچنان بلاتکلیف بوده و حقیقت آن روشن نشده است.

در دوره ابتدایی این انفجار مهیب، محور آمریکایی و برخی چهره‌های وابسته داخلی آن در لبنان تلاش کردند از پرونده انفجار بیروت برای ضربه زدن به مقاومت و خلع سلاح آن استفاده کنند و با طرح اتهاماتی مضحک مدعی شدند که حزب الله عامل انفجار بندر بیروت است. جریان غربگرای 14 مارس و در راس آنها افرادی همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی از بازیگردانان اصلی این نمایش بودند اما بعد از ناکامی در پیشبرد اهداف خود، پرونده انفجار بیروت را به سمت و سوی دیگری بردند و متاسفانه دستگاه قضایی لبنان نیز با آنها همکاری کرد.

مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین المللی در جریان تحقیقات مربوط به این انفجار از همان ابتدا آغاز شد و در راس آنها آمریکا سعی داشت این پرونده را نیز همانند پرونده ترور «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان در فوریه 2005 بین المللی کند؛ پرونده‌ای که بعد از گذشت 19 سال هرگز حقیقت آن فاش نشد و با دستگیری و مجازات افرادی که هیچ نقشی در این جنایت نداشتند مختومه گشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • روی کین دست از سر هالند بر نمی‌دارد؛ بچه لوسِ بی‌ادب!
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران