Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدور دو حکم دادگاه دیوان عالی آمریکا درمورد حمل سلاح و قانون سقط جنین که به گفته رسانه های این کشور، موجب مسرت جمهوریخواهان و محافظه کاران در آمریکا گردیده است، واکنش و اعتراض‌های سراسری در آمریکا را به همراه داشته و این اعتراض ها همچون همیشه با برخوردهای خشونت بار نیروهای پلیس با مردم همراه بوده است واکنون خبرها و تصاویری روشن از سرکوب این اعتراض ها در رسانه‌ها منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا از دفتر نیویورک، دیوان عالی آمریکا پس از صدور حکم روز دوم تیرماه به آزادی حمل سلاح در اماکن عمومی این کشور به رغم افزایش خشونت‌های مسلحانه که واکنش های فراوانی را برانگیحت، روز جمعه سوم تیرماه ۱۴۰۱ در دومین تصمیم جنجالی و در اقدامی بی سابقه  قانون "رو وی وید" تصویب شده در سال ۱۹۷۳ که حق زنان برای سقط جنین را به رسمیت می شناخت، لغو کرد.

آمریکا مهد آزادی و دموکراسی

 اخبار سرکوب اعتراض ها و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان در آمریکا درحالی انتشار می یابد که  سالها است که این کشور بعنوان مهد آزادی و دموکراسی به جهان معرفی می شود و دولتمردان آن در انتقاد از کشورهای غیر همسو با خود، به طور معمول موازین حقوق بشر و دموکراسی را به کانون اصلی انتقادات خود تبدیل می کنند، مخاطبان رسانه ها امروز دوباره با حیرت نظاره‌گر تصاویر وقایع داخلی در این کشور مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند و آن را بعنوان عقب گردی به گذشته و سرکوب دموکراسی در آمریکا می بینند، جهانیان شاهد آن هستند که آزادی‌های قانونی که قبلا به آمریکایی ها اعطا شده بود، حال از سوی بالاترین نهاد قضایی در آمریکا از آنان باز پس گرفته می شود و در پاسخ به اعتراض‌ها، شهروندان آمریکایی با ماشین سرکوب، پاسخ داده می شوند.

تصاویر ویدیویی که خبرنگار سی ان ان از محل دیوان عالی آمریکا ارسال کرد،
اعزام نیروهای سرکوب به اعتراض سقط جنین در آمریکا
https://twitter.com/mkraju/status/1540362945921785856

شبکه خبری سی ان ان از برگزاری اعتراض های جدید در بسیاری از شهرهای آمریکا خبر داد که برای مهار و فرو نشاندن  این نا آرامی‌های  اجتماعی نیاز به سرکوب است.

استفاده از گاز اشک آور در ایالت آریزونا

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه گزارش داد که در ایالت آریزونا برای پراکنده کردن معترضان به لغو این قانون، از گاز اشک آور استفاده شده است، درهمین حال در شبکه های اجتماعی هم اکنون تصاویری از اعزام ده‌ها نیروی ویژه در واشنگتن دی.سی پایتخت آمریکا برای سرکوب معترضان در حال انتشار است.

استفاده از گاز اشک آور در مقابل ساختمان مجلس ایالتی آریزونا برای متفرق کردن معترضان به رای دیوان عالی آمریکا

ناتوانی دولت بایدن؛ بیم طغیان داخلی

تصمیم جنجال برانگیز دیوان عالی آمریکا مبنی بر لغو قانون سقط جنین که با مخالفت های زیادی در کشور مواجه شده است، کاخ سفید را در بهت فرو برده و جو بایدن رئیس جمهوری نیز آنرا بازگشت به ۱۵۰ سال قبل توصیف کرده است.

بایدن در واکنش به رای دیوان عالی آمریکا، گفت: دیوان عالی در دهه ۱۸۰۰  قوانین ایالتی را وضع کرد که سقط جنین را جرم می دانست. امروز دیوان عالی به معنای واقعی کلمه آمریکا را  ۱۵۰ سال عقب بازگرداند.

بایدن ناتوان در برابر روی دادهای داخلی آمریکا

بایدن اکنون و در بحبوحه انتخابات حساس میاندوره ای کنگره با مشکلات عدیده داخلی همچون تورم بی سابقه طی چهار دهه گذشته، افزایش پیوسته و روزافزون بهای سوخت که ناشی از جنگ اوکراین است، مشکل تامین کالاهای مورد نیاز مردم و نبود حتی شیرخشک در قفسه فروشگاه ها که ناگزیر به واردکردن آن از کشورهای اروپایی با هواپیماهای سنگین ترابری نظامی شده است، معضل ادامه دار کشتارها با سلاح گرم در شهرهای مختلف که حال با حمایت دیوان عالی آمریکا نیز همراه شده، مواجه است و شرایط به گونه ای است که کارشناسان و تحلیلگران سیاسی این کشور بیم آن می دهند که مشکلات عدیده امروز جامعه آمریکایی منجر به طغیان داخلی در کشور شود.

هراس از جامعه سفیدپوستان برتری طلب در آمریکا

از دیگر بحران ها و مشکلات داخلی جامعه آمریکا که از سوی کارشناسان و جامعه شناسان مورد توجه جدی قرار دارد، "وجود جامعه سفید پوست برتری طلب" است که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ از حمایت ویژه ای در قبال خشونت هایی که صورت دادند  برخوردار بودند . ترامپ در ماجرای زیر گرفته شدن گروهی از مخالفان برتری جویان سفید پوست در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا  (Charlottesville, Virginia) در مورخ ۱۲ اوت ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۲۱ امرداد ماه ۱۳۹۶، که یک راننده سفید پوست ۳۲ ساله،  جمعیتی حدود  ۳۵ نفر را زیر گرفت و باعث کشته شدن یک نفر و مجروح شدن ۱۹ نفر دیگر شد، گفته بود؛ «دوطرف انسان های خوبی هستند».

حادثه شارلوتزویل جوان سفیدپوست برتری طلب کنشگران حمایت از حقوق برابری را زیر گرفت

ترامپ در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری که منجر به شکست وی شد، همین گروه‌های سفید پوست برتری طلب را برای خدشه دار کردن و زیر سوال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری تهییج کرد و به سوی کنگره آمریکا که معاون وی و رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای اعلام نهایی نتیجه آرا به سر می بردند روانه ساخت، کمیته ویژه تحقیق واقعه تروریستی ۶ ژانویه ترامپ را به یک اقدام کودتا گرانه در آمریکا متهم کرد درحالی که آشوب طرفداران ترامپ و درگیری ها با پلیس و محافظان ساختمان کنگره و تخریب های صورت گرفته در این ساختمان از سوی معترضان،صحنه های تاریخی برای مهد دموکراسی در رسانه ها خلق کرد که هیچگاه از خاطره جهانیان محو نخواهد شد.

شبکه خبری سی ان ان، ۲۰ خردادماه با پوشش خبر کمیته تحقیق کنگره گزارش داد که در تحقیقات کنگره آمریکا درباره شورش های صورت گرفته در ششم ژانویه ۲۰۲۰، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به انجام تلاش برای کودتا متهم شد.

"بنی تامپسون"، نماینده حزب دموکرات در کنگره و رئیس کمیته پارلمانی موسوم به «ششم ژانویه» که مسئولیت انجام این تحقیقات را بر عهده دارد با استناد به تصاویر منتشر شده از حوادث مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا و اظهارات شاهدان گفته بود:  روز حمله به ساختمان کنگره اوج تلاش برای کودتا بود و دونالد ترامپ در کانون این توطئه قرار داشت.

ترامپ از سوی کمیته ویژه تحقیق 6 ژانویه کنگره به کودتا در آمریکا متهم شد

شکوفایی سرکوب در دوران ترامپ

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق و یک دوره ای آمریکا سرکوب مردم و معترضان در پی اعتراض‌های سراسری و ادامه دار به رفتار خشن پلیس سفید آمریکا و  کشته شدن شهروندان رنگین پوست بدست پلیس سفید پوست آمریکا، چهره اصلی و واقعی خود را نشان داد، آنچنان که رسانه های آمریکایی با انتشار این سرکوب ها خود درکمال شگفتی اعلام کردند باور ندارند اینجا آمریکا، مهد آزادی و دموکراسی، باشد.

سان دیدن ترامپ از نیروهای سرکوب معترضان آمریکایی 

واکنش های جهانی به تصمیم دیوان عالی آمریکا

درحالی که جهان اکنون با حیرت و شگفتی به تصمیم دیوان عالی آمریکا در غیر قانونی کردن سقط جنین در کشوری که خود را  مهد آزادی و دموکراسی می‌خواند؛ می‌نگرند، واکنش برخی از مقام ها و شخصیت های جهانی را نسبت به این موضوع شاهد هستیم.

شبکه خبری سی ان ان در این باره گزارش داد: «پدرو سانچس» نخست وزیر اسپانیا در واکنشن به حکم دیوان عالی آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: "نمی توان هرگونه حقی که عطا شده است را پس گرفت، زنان باید آزادانه قادر به تصمیم گرفتن درباره خود باشند".

بوریس جانسون: بازگشت به عقب

این شبکه تلویزیونی همچنین در گزارش خود درمورد واکنش شخصیت های جهان و مقام های دیگر کشورها به این حکم به اظهارات نخست وزیر انگلیس اشاره کرد و گزارش داد، بوریس جانسون در نشست کشورهای مشترک المنافع در رواندا، گفت: این دادگاه و سیستم قضایی انگلیس نیست اما حکم صادره (دیوان عالی آمریکا) تاثیر گسترده ای بر اذهان عمومی جهان دارد و من به شخصه می گویم این بازگشت به عقب است.

واتیکان

شبکه خبری سی ان با اشاره به واکنش واتیکان، افزود: همانطوری که انتظار می‌رفت واتیکان واکنش مثبتی به این حکم نشان داده است و آکادمی پاپ واتیکان دربیانیه ‎ای اعلام کرد: ساخت جامعه و اقتصادی که از خانواده و ازدواج حمایت می کند و هر زن از حمایت و منابعی که وی برای به دنیا آوردن فرزندی به این جهان با عشق برخوردار باشد.

بیل کلینتون: شاهد حاکمیت اقلیت و سو استفاده از قدرت در آمریکا هستیم

بیل کلینتون رئیس جمهوری آمریکا بین سال های 1993تا 2001میلادی در واکنش به تحولات اخیر در کشورش، با صدور بیانیه ای تاکید کرد "اکنون شاهد حاکمیت اراده  اقلیتی کوچک بر خواسته مردم و سو استفاده از قدرت در آمریکا هستیم، دموکراسی آمریکایی در اختیار دادگاهی افراطی قرار گرفته و با خطر مواجه است.

آینده آمریکا؛ کشوری فاقد دموکراسی

بنابر نتایج موسسه  نظرسنجی «یوگاو» درمورخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ ، تقریبا اکثر شهروندان آمریکایی بر این باورند که آمریکا در آینده کشوری فاقد دموکراسی خواهد بود،  ۵۵درصد از دموکرات ها، ۵۳ درصد از جمهوریخواهان و ۴۹ درصد از افرادی که وابستگی حزبی خود را فاش نساختند، بر این باورند که روزی فراخواهد رسید که دیگر در آمریکا دموکراسی باقی نمانده باشد؛ از دیگر داده های این نظرسنجی اینکه طرفداران طیف سیاسی از  هر دو حزب در این امر که دموکراسی در آمریکا با «تهدید جدی» مواجه است، توافق داشته، اما در مورد علل آن اختلاف نظر دارند.

 زوال دموکراسی، سربرآوردن سرکوب در آمریکا

تحلیلگران داخلی آمریکا بر این باورند که اقدام اخیر دیوان عالی آمریکا که طی آن پنج قاضی از ۹ قاضی به غیر قانونی بودن سقط جنین در آمریکا رای دادند، از چهره های جمهوریخواه و برخی از آنان  دست نشاندگان دونالد ترامپ بوده‌اند،

حال جامعه ملتهب آمریکا با این حکم  باید در انتظار اعتراض‌ها و واکنش های گسترده‌تر در سراسر کشور باشد که همچون گذشته پاسخی جز سرکوب نخواهد داشت؛ جامعه‌ای که دموکراسی و آزادی های مدنی در آن درحال زوال و سرکوب اعتراض ها در برابر اعاده این آزادی ها در حال سر برآوردن است.

برچسب‌ها دیوان عالی آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیوان عالی آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن دیوان عالی آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن دیوان عالی آمریکا شبکه خبری سی ان ان ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعتراض ها برتری طلب سفید پوست رسانه ها سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روان بخش منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس و معاونان دانشگاه فرهنگیان قم و مسئولان بسیج دانشجویی این دانشگاه، با اشاره به خیزش دانشجویان در امریکا و برخی کشورهای اروپایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، این حرکت را نشانه بیداری مردم جهان در برابر ظلم مداوم رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه دانست و سرکوب شدید این خیزش از سوی پلیس آمریکا را نشانه رسوایی و سقوط مکتب لیبرال دموکراسی غربی ارزیابی کرد.

در این جلسه همچنین مسائل و مشکلات دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم بررسی شد.

دیگر خبرها

  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • سرکوب، نشانه رسوایی لیبرال دموکراسی غربی
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا