Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس‌جمهور تاکید کرد: تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور است، وزیر بهداشت این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور کشورمان در جلسه صبح امروز - شنبه 4 تیر 1401 - ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید۱۹، از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوع کرونا در کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب و کارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران و کادر درمان است.  تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور است،  وزیر بهداشت این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رییسی با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلا و خسارات جانی ناشی از کرونا گفت: اینکه میزان ابتلا به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود. از آحاد مردم می‌خواهم  در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پر ازدحام و همچنین وسایل نقلیه، همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.  استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن  امری ضروری است. آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسئله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.  بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسؤولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسئله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس جمهور ستاد ملی کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین

به گزارش خبرآنلاین،نوشابه‌های رژیمی اغلب به عنوان محصولاتی به بازار عرضه می‌شوند که به مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مهر در خبری نوشت:یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف زیاد نوشابه رژیمی ممکن است با افزایش شاخص توده بدنی، شروع بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان می‌دهد که مصرف نوشابه رژیمی با BMI و فشار خون بالاتر مرتبط است.

متخصصان سلامت موافقند که نوشابه‌های رژیمی ممکن است باعث افزایش وزن و بیماری کبد شود.

مصرف بیش از حد شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی نیز ممکن است خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

بیماری استئاتوتیک کبدی مرتبط با اختلال متابولیک (MASLD) یکی از شایع‌ترین بیماری‌های کبدی است. برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که MASLD تا ۴۶٪ از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

MASLD قبلاً بیماری کبد چرب غیر الکلی نامیده می‌شد که در ژوئن ۲۰۲۳ نامش تغییر یافت.

این بیماری که با تجمع بیش از حد چربی در کبد مشخص می‌شود، هیچ علامت اولیه ای ندارد. این بیماری می‌تواند به استئاتوهپاتیت مرتبط با اختلال متابولیک (MASH) تبدیل شود، یک بیماری جدی‌تر که می‌تواند منجر به زخم‌های کبدی و سیروز شود.

در حال حاضر هیچ دارویی برای درمان این نوع بیماری کبدی تأیید نشده است. پزشکان ورزش و تغییرات رژیم غذایی را برای کمک به کاهش چربی بدن در پیشگیری یا معکوس کردن MASLD توصیه می‌کنند.

متخصصان سلامت معتقدند مصرف نوشابه ممکن است با ایجاد مقاومت به انسولین و التهاب در کبد، خطر MASLD را افزایش دهد.

تحقیقات اخیر همچنان مصرف زیاد شیرین کننده‌های مصنوعی را با افزایش خطر چاقی، دیابت نوع ۲ و سایر نشانگرهای سندرم متابولیک مرتبط می‌کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است مقاومت به انسولین و عدم تحمل گلوکز را با مختل کردن میکروبیوم های روده افزایش دهند. هر دو واکنش ارتباط نزدیکی با ابتلاء به MASLD دارند.

محققان معتقدند شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است از طریق محور روده-مغز بر کبد تأثیر بگذارند. محور روده-مغز شامل ارتباط دو طرفه بین دستگاه گوارش و سیستم عصبی مرکزی است. شیرین کننده‌های مصنوعی در نوشابه‌های رژیمی می‌توانند بر ترکیب میکروبی روده تأثیر بگذارند که به نوبه خود می‌تواند بر این محور تأثیر بگذارد. این شرایط می‌تواند بر فرآیندهای متابولیک تأثیر گذاشته و به طور بالقوه به بروز مشکلات مرتبط با کبد منجر شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901755

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • این علائم هشداردهنده ابتلا به سندروم روده تحریک پذیر است
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند