Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، جواد روحانی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، اظهار کرد:  تعداد پنج پایگاه تخصصی نیز سنجش تخصصی سلامت نوآموزان را برعهده دارند.

روحانی افزود: پیش بینی می شود امسال ۱۴۸ هزار نوآموز در استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار بگیرند و روند صدور شناسنامه سلامت برای آنان طی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سال گذشته ۹۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: سن شرکت در طرح سنجش سلامت امسال به چهارسال و پیش دبستانی یک رسیده به این ترتیب نوآموزان پیش دبستانی یک و ۲ می‌توانند با شرکت در این طرح قبل از سن ورود به مدرسه تحت غربالگری سلامتی قرار گیرند.

روحانی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد تحت پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

وی گفت: به همراه داشتن کارت واکسیناسیون، شناسنامه نوآموز و والدین و پرداخت ۶۰ هزار تومان هزینه شرکت در سنجش در زمان نوبت اعلام شده برای حضور در پایگاه ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی افزود: شرکت در طرح سنجش برای نوآموزان عشایر رایگان و برای نوآموزان مناطق محروم بنا به تشخیص کارشناس و سهمیه موجود، رایگان و یا نیم بها محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح سنجش سلامت مشهد آموزش و پرورش طرح سنجش سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • داورزن خراسان رضوی هزار و ۷۰۰ نفر شتر دارد