Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد بزرگ بازی‌های رومیزی، با هدف معرفی فهرستی غنی از بازی‌های رومیزی مناسب برای خانواده‌ها، روزهای ۲۳، ۲۶ و ۲۷ تیرماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان از چهارم تا ششم تیرماه فرصت دارند تا برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، بازی‌های رومیزی یکی از کالاهای فرهنگی‌ست که امروز جای خود را در میان خانواده‌ها و نوجوانان و جوانان و کودکان باز کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هنوز به نظر می‌رسد برای فرهنگ‌سازی و معرفی بازی‌های خوب به خانواده‌ها و ایجاد فضای تعامل و هم‌نشینی در این حوزه جای کار بسیار است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری انجمن بازی‌های رومیزی فدراسیون بازی‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان، همچنین فعالان تولید و عرضه بازی‌های رومیزی در نظر دارد رویدادی را با عنوان «صد میز، صد بازی» در تیر امسال برگزار می‌کند.

این رویداد با هدف معرفی و ارائه توانمندی‌های صنعت‌بازی‌های رومیزی ایران به مخاطبان، معرفی تولیدکنندگان منتخب بازی‌های رومیزی سراسر کشور، گردهم ‌آوردن فعالان بخش‌های گوناگون بازی‌های رومیزی، ایجاد فضای مناسب برای معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و نمونه‌ها به مخاطبان، سرمایه‌گذاران و ارگان‌ها، ایجاد زمینه توسعه بازی‌های رومیزی و تلاش برای ارتقاء سهم رقابتی این حوزه در کشور، حمایت از کالای ایرانی و پشتیبانی از تولیدکنندگان، طراحان و سرمایه‌گذاران داخلی و تحقق شعار سال، برقراری ارتباط مخاطبان با تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی، ایجاد زمینه لازم برای حضور تولیدات ایرانی در عرصه‌های جهانی و معرفی فهرست غنی از بازی‌های رومیزی مناسب برای خانواده‌ها برگزار می‌شود.

رویداد بزرگ بازی‌های رومیزی در دو بخش برگزار خواهد شد: روزهای ۲۳ تا ۲۶ تیر ۱۴۰۱ شامل فضای بازی و فروش بازی‌های رومیزی منتخب و روز ۲۷ تیر(عید غدیر) روز مسابقه.

همچنین بخش «صد میز» در این رویداد به عرضه و معرفی صد بازی برتر تولیدشده در داخل کشور اختصاص خواهد داشت. این صد بازی از میان بازی‌های ثبت‌نام شده از سوی هیئت انتخاب متشکل از کارشناسان شورای نظارت بر اسباب‌بازی، اداره کل سرگرمی‌های سازنده، انجمن بازی‌های رومیزی و فعالان و صاحب‌نظران این حوزه انتخاب و به خانواده‌ها ارائه خواهد شد.

بازی‌ها در چهار دسته بازی‌های مخصوص کودکان، بازی‌های سبک (زمان بازی تا بیست‌ دقیقه)، بازی‌های متوسط (زمان بازی تا چهل دقیقه) و بازی‌های سنگین (زمان بازی بیش از چهل دقیقه) و در چهار بخش جداگانه ارائه خواهد شد. همزمان فضای فروشگاهی برای عرضه و فروش این بازی‌ها به خانواده‌ها تدارک دیده می‌شود.

برگزاری و برنامه‌ریزی بخش مسابقه این رویداد بر عهده انجمن بازی‌های رومیزی فدراسیون بازی‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان است.

تولیدکنندگان بازی‌های رومیزی علاقه‌مند به شرکت و حضور در این رویداد می‌توانند جهت مطالعه شرایط شرکت در رویداد و ثبت نام آنلاین به تارنمای جشنواره ملی اسباب‌بازی به نشانی toyfest.kpf.ir در بخش «رویداد بازی‌های رومیزی» مراجعه کنند.

مراحل مشارکت در این رویداد شامل ثبت‌نام در سایت رویداد، تکمیل فرم اطلاعات بازی‌ها و درخواست تعداد میز، بررسی و تأیید بازی‌های منتخب و اعلام آن به تولیدکننده، پرداخت هزینه اولیه ورودی و تکمیل فرآیند ثبت‌نام است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد از تاریخ ۴ تا ۶ تیر ۱۴۰۱ فرصت دارند. همچنین ۲۳ تا ۲۶ تیر رویداد بازی و معرفی بازی‌ها انجام می‌شود و مسابقه ۲۷ تیرماه برگزار خواهد شد.

همچنین دبیرخانه رویداد بزرگ بازی‌های رومیزی، صدمیز-صدبازی از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، طراحان و دیگر دغدغه‌مندان این حوزه اقتصادی و فرهنگی دعوت می‌کند تا در برگزاری این رویداد بزرگ مشارکت کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رویداد صد میز، صد بازی ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، بازی رومیزی ، سرگرمی ، بُردگیم ، اسباب بازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازی رومیزی سرگرمی اسباب بازی خانواده ها خواهد شد صد بازی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند

ایسنا/کرمان در اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در رفسنجان، سه ایده برتر و یک ایده خلاقانه معرفی شد.

فرماندار رفسنجان ۱۷ اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی در دانشگاه آزاد رفسنجان با اشاره به اینکه بسته‌بندی محصولات صادراتی کشاورزی مانند پسته، گیاهان دارویی، زعفران و دیگر محصولات ارزشمند ضعیف است و باید به صورت شکیل بسته‌بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شوند، گفت: می‌توان تنوع ایجاد کرد تا زمینه صادرات این محصولات بیش از پیش به کشورهای خارجی فراهم شود.

حسین رضایی با بیان این‌که رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات با کمک دانشگاه در راستای برطرف کردن معضل نبود بسته‌بندی برگزار شد، عنوان کرد: با ارتباط‌گیری صنعت با دانشگاه توفیقات خوبی حاصل می‌شود لذا باید تغییر نگرشی در دستگاه‌ها ایجاد شود و برای رفع مسائل مانند آسیب‌های اجتماعی و دیگر مسائل محل رجوعمان به دانشگاه باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمینی رفسنجان توسط دانشکده اقتصاد دانشگاه ولی‌عصر(عج) در حال تدوین است و باید در دیگر مسایل منطقه به دانشگاه‌ها رجوع کرد تا روش‌های علمی و راهکار متناسب با رفع مسائل داشته باشیم.

ارائه ۱۱۰ ایده به دبیرخانه رویداد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهریورماه سال قبل این رویداد ملی آغاز به کار کرد و در دی‌ماه ضمن رونمایی از پوستر فراخوان ارسال ایده‌های بسته‌بندی هم منتشر شد و از سراسر کشور از جمله تهران، یزد، کرمان دیگر نقاط ۱۱۰ ایده ارسال شد.

دکتر رضا قدیری اناری با اشاره به اینکه اولین رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی با مشارکت انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران، فرمانداری رفسنجان، سپاه، مجتمع مس سرچشمه، مرکز نوآوری شهید ستاری و شرکت همگامان مس برگزار شد، افزود: حدود نیمی از ایده‌ها برای داوری انتخاب شد.

وی بیان کرد: نگاه به حل مسئله، دغدغه مقام معظم رهبری بوده و هست، از این رو یکی از چالش‌های کشور نبود بسته‌بندی شکیل و مناسب برای محصولات و تولیداتمان در حوزه کشاورزی و صنایع دستی بود که دانشگاه باید در حل مسائل کمک‌ می‌کرد.

معاون علمی دانشگاه آزاد رفسنجان هم اظهار کرد: از ۱۱۰ ایده ارسالی به دبیرخانه رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی صنایع خلاق محصولات خانگی و صنایع دستی ۴۷ ایده به مرحله داوری رسید.

سیدمحمدرضا حسینی بیان کرد: سه دوره آموزشی عمومی را در فروردین و اوایل اردیبهشت برای صاحبان این ایده‌ها داشتیم همچنین دو دوره تخصصی هم اوایل اردیبهشت برای آنها برگزار شد.

وی عنوان کرد: در نهایت پس از برگزاری این دوره ها ۱۰ داور به صورت حضوری و مجازی از بین ایده‌ها، سه طرح برتر و یک طرح هم به عنوان خلاقانه‌ترین ایده‌ها معرفی‌کردند. امیدواریم طرح‌های برتر مورد حمایت شرکت همگامان‌ مس قرار گیرند تا با این اتفاق ایده‌ها مورد حمایت و به مرحله تجاری سازی برسند.

رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود

رئیس هیئت علمی انجمن علوم و فناوری بسته‌بندی ایران هم در ارتباطی ویدیویی با این مراسم اظهار کرد: این انجمن در حوزه‌های آموزشی، مشاوره و پژوهشی در حال فعالیت است.

مصطفی امامی افزود: در مبحث آموزشی هم کارگاه‌های جمعی و انفرادی به صورت حضوری و نیز غیرحضوری تحت عناوین آشنایی مقدماتی بسته بندی، مواد بسته بندی، ماشین آلات موثر در فرایند بسته بندی و دیگر مسایل در زمینه های موادغذایی، پوشاک، دارویی و غیره برگزار می شود.

امامی بیان کرد: این انجمن تنها مرجع رسمی علمی است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه رشته بسته‌بندی در دانشگاه‌های کشور تدریس نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری نخستین رویداد ملی طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی در رفسنجان کمکی به مجموعه آموزشی کشور در راستای برقراری و تدریس رشته بسته بندی در دانشگاه‌ها باشد و زیرساخت آن فراهم شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه رفسنجان در برگزاری این رویداد ملی و مهم طراحی و بسته بندی مشاغل خانگی و صنایع بسته بندی پیش قدم بوده، گفت: بخش مهم تولیدات؛ تجاری‌سازی آن‌هاست و این تجاریسازی هم شامل بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و بسته‌بندی است.

اعظم علیخانی در پایان پیام دکتر مریم جلالی معاون وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در این مراسم و اهمیت این رویداد را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، بر طبق رأی داوران، عاطفه صادقی رتبه اول، مهدیه کاظمی رتبه دوم و طیبه انصاریان رتبه سوم این رویداد را کسب کردند و در بخش فرهنگی و هویتی امیدرضا صرافی مدال نقره را از آن خود کرد و آرمین محمدرضایی هم مدال طلا را در بخش ایده خلاقانه بدست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • برگزیدگان رویداد دانشجویی و دانش‌آموزی «گیم‌تایم» معرفی شدند
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • کارکنان شرکت مخابرات آلمان اعتصاب می‌کنند
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • جشن بزرگ در برنابئو: قهرمانیم، قهرمانیم! (عکس)