Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل شهردار اردبیل گفت: لایروبی رودخانه بالیقلوچایی اردبیل بعد از ۱۵ سال آغاز شده است.

محمود صفری ۴ تیر در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: لایروبی رودخانه بالیقلوچایی از پل قدس تا میانه‌های این پل در حال انجام است و تا عمق یک متر لجن‌برداری آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه در چهار فاز اجرایی شده و امیدواریم بعد از ۱۵ سال لایروبی و نورپردازی مناسب، رودخانه بالیقلو و پیرامونی آن را به یک مکان توریستی و رفاهی برای همشهریان، گردشگران و مسافران تبدیل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل از طراحی تونل آرامش نظیر میدان پلیس در خیابان معلم اردبیل خبر داد و گفت:‌ برای آرامش بیشتر مردم این محیط در حال طراحی و آماده‌سازی است که انتظار می‌رود بخش عظیمی از این پروژه در تابستان اجرایی و عملیاتی شود.

صفری به تولید و توزیع ۴۰ هزار تن آسفالت در سه ماهه اول سال‌جاری اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۰ هزار تن آسفالت در مناطق مختلف شهر اردبیل توزیع شده و ما تلاش می‌کنیم پنج برابر سال گذشته تولید آسفالت را تا رکورد ۲۰۰ هزار تن انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هزار تن قیر در انبارهای شهرداری دپو شده و ما به تدریج از فرصت فصل کاری استفاده کرده و عملیات آسفالت‌ریزی را با سرعت بیشتر در مناطق شهر انجام می‌دهیم.

شهردار اردبیل اضافه کرد: به رغم سرمای هوا آسفالت‌ریزی از بهمن ماه در اردبیل با پخش آسفالت سرد آغاز شده و ما به صورت کامل خیابان‌ها و معابری که نیاز به ترمیم و اصلاح دارند، در حال آسفالت‌ریزی و مناسب‌سازی هستیم.

وی از طراحی ورودی‌های چهارگانه اردبیل خبر داد و بیان کرد: طراحی ۲ مورد از این ورودی‌ها به انجام رسیده و ما تلاش می‌کنیم با اولویت ورودی سمت مغان را تا میدان وحدت اجرایی و عملیاتی کنیم.

صفری در مورد جمع‌آوری وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروش در سطح شهر اردبیل اظهار کرد: پلیس باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کند چرا که برخورد با رانندگان متخلف در پارک خودروها وظیفه و مأموریت پلیس است.

شهردار اردبیل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم با همراهی پلیس و سایر دستگاه‌ها با جانمایی ۱۱ محل، ساماندهی وانت‌بارها و نیسان‌های میوه‌فروش را در سطح شهر اردبیل شاهد باشیم که قطعا این امر تنها از عهده شهرداری خارج است.

صفری گفت: امیدواریم با همراهی پلیس و سایر دستگاه‌ها در سریعترین زمان انتقال این میوه‌فروش‌ها را به ۱۱ محل تعیین شده به عنوان میدان موقت میوه و تره‌بار شاهد باشیم تا ساماندهی معابر و خیابان‌ها در سطح شهر اردبیل اتفاق بیفتد.

شهردار اردبیل افزود: برای به حداقل رساندن ترافیک خیابان پیرامونی حافظ عملیات احداث زیرگذر در این مسیر و همچنین اصلاح پل بسیج در دستور کار شهرداری قرار گرفته و به سرعت اجرای آن را انجام می‌دهیم.

وی از طراحی بازار جدید آهن‌فروشان خبر داد و خاطرنشان کرد: با ابطال آگهی منتشر شده به زودی شاهد احداث ساختمان جدید آهن‌فروشان و اجرایی شدن این پروژه در مکانی مناسب خواهیم بود.

صفری احداث پارک میراشرف در مساحت ۶ هکتار و پارک خانواده را در پنج هکتار یادآور شد و اضافه کرد: ساماندهی پسماند شهر اردبیل و تولید کمپوست در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار اردبیل با دفاع از فعالیت سازمان فرهنگی،‌ ورزشی شهرداری بیان کرد: بسیاری از کارها که با رویه مردمی انجام می‌شود، نتایج مثبت و مناسبی را به همراه داشته است.

وی به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در محلات و احیای تیم فوتبال شهرداری اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: سازمان فرهنگی،‌ ورزشی با رویکرد متفاوت تلاش می‌کند تا ورزش محلات را احیا و زمینه برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی را فراهم کند.

صفری در مورد احداث درمانگاه و خانه بهداشت در محله گلمغان اردبیل اظهار کرد: این پروژه از محل بازآفرینی شهری و با همکاری راه و شهرسازی اجرایی و عملیاتی شده و در اختیار شهرداری است تا نسبت به واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشکی و یا بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهداشتی،‌ درمانی برای اهالی اقدام کند.

شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم تا این درمانگاه را به بخش خصوصی با اجاره ۲۰۰ میلیون تومانی واگذار کنیم که انتظار می‌رود ارائه خدمات در این مناطق به نفع مردم و با تخفیف ویژه و بها خدمات کمتر از تعرفه دانشگاه علوم پزشکی باشد.

صفری تصریح کرد: با همکاری راه و شهرسازی ۲ پروژه پارک میراشرف و فرهنگسرای ملایوسف نیز از محل بازآفرینی شهری در حال اجراست که بیش از پنج میلیارد تومان برای این پروژه‌ها اختصاص یافته تا شاهد تکمیل و راه‌اندازی آنها باشیم.

وی گفت: شهرداری به هیچ وجه دنبال سودجویی و کسب منفعت از این محل نیست بلکه سعی می‌کند تا به وظیفه خطیر خود در ارائه خدمات به شهروندان به درستی عمل کند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه از ظرفیت دریاچه پیله‌سحران نیز برای ایجاد فضای تفریحی و گردشگری استفاده خواهد کرد، افزود: قرار است این پروژه با ۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط جهاد کشاورزی تکمیل و بخشی از این پروژه در اختیار شهرداری برای راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات آبی قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا همچون شورابیل این منطقه را نیز به یک فضای مناسب گردشگری تبدیل کنیم که طراحی مناسبی نیز در این زمینه در حال انجام است تا به صورت مناسب از سد و رودخانه پیله‌سحران بهره‌برداری شود.

صفری اضافه کرد: همچنان مدیریت شورابیل با امور آب است و ما هنوز این منطقه را تحویل نگرفتیم ولی به نفع مردم بهره‌برداری از آن انجام می‌شود.

شهردار اردبیل در مورد تغییر کاربری خیابان عطایی اردبیل نیز بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده برای احیای باغ شریعت تغییر کاربری در این منطقه انجام می‌شود تا با یک طراحی مناسب بتوان با مشارکت بخش خصوصی تا با تغییر کاربری منابع مورد نظر را صرف راه‌اندازی پارک باغ شریعت کرد.

وی از ساماندهی تمام پروژه‌های مشارکتی و تعیین تکلیف آنها خبر داد و گفت: به سرعت تمام پروژه‌های مشارکتی نظیر تیراژه، وصال‌، روناک و پل‌های عابر پیاده و همچنین میدان آهن‌فروشان تعیین تکلیف شده و زمینه اجرای مناسب این پروژه‌ها نیز فراهم می‌آید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرداري مجتمع شورابیل رودخانه بالیقلوچای اردبیل شهردار اردبیل شهر اردبیل پروژه ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران

شهردار تهران با بیان اینکه مناطق جنوبی پایتخت فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد، گفت: ما بدهکار مردم هستیم و برای خدمت به آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، دیدار مردمی شهردار تهران با شهروندان محله یافت‌آباد در مسجد جامع چهارده معصوم این منطقه برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا نسبت به جریان نفرت‌انگیز صهیونیستی، اظهار کرد: هرچه جلوتر می‌رویم و آثار انقلاب ظهور و بروز پیدا می‌کند، حقانیت انقلاب اسلامی و جریان مقاومت بیشتر ظاهر می‌شود.

زاکانی ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم بیان کنیم به سرمنزل مقصود رسیدیم که بتوانیم آنچه که انقلاب اسلامی به دنبال آن بود را در داخل کشور محقق کنیم و الگویی برای تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم. باید ایران را به گونه‌ای بسازیم که تبدیل به یک الگو برای حقانیت و درستی شعارهای انقلاب اسلامی شود. آن زمان می‌توان به تکثیر جریان انقلاب اسلامی در منطقه و جهان امیدوار بود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه یکی از شعارهای انقلاب اسلامی «عدالت» است، ادامه داد: عدالت ارزش مطلق است. عدالت یعنی میدان بهره‌مندی و فعالیت برای همه برابر قرار گیرد. قبل از انقلاب مرفهین بی‌درد حق کوخ‌نشین‌ها را می‌خوردند. امام راحل در این‌باره فرمودند؛ من یک موی کوخ‌نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم. رهبر انقلاب هم بیان کردند که عدالت ارزش مطلق و غایت مسیری است که خداوند به آن وعده داده است. مشروعیت ما در گام نهادن در مسیر عدالت است. 

زاکانی تصریح کرد: اولین گام عدالت، ایجاد فضای فعالیت برای همه است تا هرکسی مناسب با استعدادش تلاش و کوشش کند. گام دوم این است که در این مسیر امکانات لازم برای دویدن را برای همه فراهم کرد. گام سوم عدالت توجه به افرادی است که عقب مانده‌اند. نباید اجازه داد عده‌ای زیر چرخ دنده‌ها له شوند. هیچ کس در نظام اسلامی نباید استعدادش تلف شود. به همه آحاد ملت باید توجه شود.

وی با بیان اینکه کمتر از سه سال از شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری گذشته است، افزود: سعی کردیم تهرانی که تحویل خواهیم داد با آنچه تحویل گرفته‌ایم، متفاوت باشد. زمانی بیشترین خدمات و امکانات در نیمه شمالی تهران متمرکز بود. تلاش کردیم فاصله بین شمال و جنوب را کم کنیم. از مرداد سال ۱۴۰۱ پویش «امیدوافتخار» را آغاز کردیم تا هر هفته در یکی از مناطق ثمره خدمات را تقدیم شهروندان کنیم. تا امروز حدود ۱۲۰ پویش برگزار شده است.

زاکانی ادامه داد: یکی از رویدادهای «امیدوافتخار» که در منطقه ۱۸ برگزار شد، افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی بود. این پروژه سال‌ها رها شده بود. در مدیریت شهری قبلی روی بعضی از پل‌ها خاک ریخته بودند و می‌خواستند روی آن درخت بکارند! چون تصور نمی‌کردند، بتوان این پروژه‌ها را دنبال و تکمیل کرد.

هزینه‌کرد ۱۷۸ هزار میلیارد تومانی برای ۱۰۰ پروژه نخست پویش  «امیدوافتخار»

وی با اشاره به هزینه‌کرد اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های شهری، تصریح کرد: برای تکمیل صد پروژه نخست پویش  «امیدوافتخار»، بالغ بر ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. بالای ۸۰  درصد این پروژه‌ها در مدیریت شهری ششم آغاز شده و کسر قابل توجهی از آن‌ها متعلق به مردم جنوب پایتخت و پایین خط میدان انقلاب است.

خروج منطقه۱۸ از بن‌بست حمل و نقلی با تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام»

شهردار تهران با یادآوری آنکه یکی از مشکلات منطقه ۱۸ با توجه به همه استعدادها، این بود که در «بن‌بست» حمل‌ونقلی قرار داشت، اضافه کرد: به همین دلیل پروژه تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام» آغاز شد. این بزرگراه به‌زودی به بزرگراه شهید بروجردی متصل و در نهایت به آزادراه ساوه مرتبط خواهد شد. به این ترتیب مناطق ۹ و ۱۸ از شرایط بهتری در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر برخوردار می‌شوند.

به گزارش سایت شهر؛ زاکانی تصریح کرد: انشاالله امیدواریم امسال پروژه امتداد یادگار امام تا میدان فتح افتتاح شود و شرایط جدیدی را برای منطقه ۱۸ فراهم کرده و بخشی از محرومیت در این منطقه رفع شد. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه باغ‌راه حضرت زهرا(س) هم امسال افتتاح می‌شود. همین حالا چند پیمانکار با هم در این پروژه در حال فعالیت هستند. باغ‌راه حضرت زهرا(س)، به طول  ۹.۵ کیلومتر دو منطقه ۱۷ و ۱۸ را به هم متصل کرده و یک محل بی‌دفاع شهری را به فضای سبز و دیگر کاربری‌های فرهنگی و تفریحی بدل می‌کند.

هزینه‌کرد پنج همتی برای پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸

وی اضافه کرد: آن‌طور که شهردار منطقه ۱۸ گزارش داده است، در این ۲ سال، بالغ بر پنج همت پروژه‌های محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شده است. مناطق جنوبی پایتخت، فوق‌العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد. ما بدهکار مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها انجام می‌دهیم. اما به دعا و پشتیبانی مردم برای خدمت و آبادانی نیاز داریم.

شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن پویش «من شهردارم»، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، شهروندان بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه توسعه محلی را به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انتخاب کردند. سال گذشته اغلب این پروژه‌ها به اتمام رسید. ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان در پویش «من شهردارم» شرکت کردند. سال ۱۴۰۲، میزان مشارکت مردم در پویش «من شهردارم» به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر رسید. آنها بالغ بر ۳هزار و سیصد پروژه را به ارزش حدود ۸ همت انتخاب کردند. این پویش نمودار روشنی از مدیریت مشارکتی و پیوستگی به متن جامعه است.

از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران

زاکانی به طرح ساماندهی معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: در روددره فرحزاد، شوش، هرندی و برخی مناطق دیگر، عده‌ای با شرایط بدی در حال زندگی بودند. بعضی‌ها در دوره قبل معتقد بودند نباید کاری به معتادان متجاهر داشت و این نوعی زیست شهری است! ما اما نسبت به این آسیب اجتماعی بی تفاوت نبودیم. امروز هیچ محل تجمعی برای معتادان متجاهر در تهران باقی نمانده است. ممکن است چند معتاد متجاهر گوشه‌ای از شهر رها شده باشند؛ که ما به دنبال ساماندهی همه آنها هستیم. با همکاری دولت و شهرداری یک کار مشترک در زمینه آسیب‌های اجتماعی شروع شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • صادق خان شهردار لندن شد
  • صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
  • تکمیل زیرساخت‌های اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تا مردادماه
  • آمادگی لازم برای مقابله با اثرات مخرب بارندگی را داریم
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران