Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گلوبال‌تایمز چین، ارتش چین ضمن گزارش از نظارت بر پرواز یک هواپیماهای تجسسی آمریکا بر فراز تنگه تایوان بر دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی به‌وسیله برگزاری رزمایش نظامی در مقیاسی بزرگ تاکید کرده است. ارتش این رزمایش‌ها را پاسخی به آنچه که تحرکات مکرر جدایی‌طلبان تایوان مستقل و همینطور مداخله‌های نظامی ژاپن و آمریکا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین همواره نسبت به تایوان ادعای حاکمیت داشته و آن را متعلق به قلمرو سرزمین اصلی می‌داند.

اقدام آمریکا در به پرواز آوردن یک هواپیمای تجسسی بعد از اعلام و تاکید چین مبنی بر اینکه تنگه تایوان را جزء قلمرو آب‌های بین‌المللی به حساب نمی‌آورد، اتفاق می‌افتد.

آمریکا یک هواپیمای ضد زیردریایی P-۸A را روز جمعه بر فراز تنگه تایوان به پرواز درآورد و این اقدام را غیر محرمانه و عمومی انجام داد.

سرهنگ ارشد شی یی، سخنگوی فرماندهی واحد شرقی ارتش چین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای گفت: «فرماندهی این واحد با رصد هواپیمای جاسوسی آمریکا، نیروهای هوایی و زمینی را سازمان‌دهی کرده و حرکت آن‌ را در تمام طول مسیر خود در حالتی آماده‌باش، ردیابی و نظارت کرده است»

بیشتر بخوانید:

ورود مکرر کشتی‌های جنگی آمریکا، کانادا و بریتانیا به تنگه تایوان | چین عصبانی است

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در اوایل ماه جاری به صراحت اعلام کرده بود که چیزی به نام «آب‌های بین‌المللی» در کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق دریاها وجود ندارد و چین دارای حاکمیت، حقوق حاکمیتی و صلاحیت قضایی بر تنگه‌های تایوان است.

یک کارشناس نظامی مستقر در پکن به گلوبال تایمز که نخواست هویتش آشکار باشد، گفت: «این نوع اقدامات آمریکا احتمالا یک تاکتیک موسوم به تاکتیک برش کالباس برای ارزیابی عزم چین باشد؛ اگرچه که ارسال این هواپیمای جنگی بعد از اعلام چین مبنی بر بین‌المللی نبودن آب‌های تنگه تایوان بسیار تحریک‌آمیز است.»

این کارشناس نظامی همچنین افزود که با سازماندهی نیروهای هوایی و زمینی برای ردیابی و نظارت بر فعالیت هواپیماهای جاسوسی آمریکا، ارتش احتمالا هواپیماهای جنگی را آماده و رادارهای سیستم‌های موشکی زمین به هوا را نیز مستقر کرده است.

ارتش چین در هفته جاری مانورهای نظامی گسترده‌ای را در اطراف جزیره تایوان برگزار کرد. در این رزمایش‌ها ده‌ها هواپیمای جنگی از جمله جت‌های جنگنده، بمب افکن و هواپیماهای هشدار دهنده اولیه و تعدادی کشتی جنگی از جمله ناوشکن و ناوچه در جنوب غربی و شرق جزیره تایوان و همچنین شرق و جنوب ژاپن حضور یافتند.

کد خبر 685854 برچسب‌ها تسلیحات نظامی تایوان چین و آمریکا چین رزمایش هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تسلیحات نظامی تایوان چین و آمریکا چین رزمایش هواپیما تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این خرید بزرگ پس از آن انجام شد که قزاقستان به منظور ارتقای ناوگان هوایی خود، ۱۱۷ هواپیمای نظامی متعلق به دوران شوروی از جمله رهگیرهای میگ-۳۱، بمب‌افکن‌های جنگنده میگ-۲۷، جنگنده‌های میگ-۲۹ و بمب‌افکن‌های سوخو-۲۴ مربوط به دهه‌های هفتاد و هشتاد میلادی را به حراج گذاشت.

ارزش قرارداد فروش اعلام‌شده یک میلیارد تنگه قزاقستانی یا ۲.۲۶ میلیون دلار بوده که نرخ میانگین هر هواپیما را تنها به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار می‌رساند.

هرچند انگیزه ایالات متحده از خرید این تعداد هواپیمای قدیمی و غیرقابل استفاده فاش نشده است با این حال کارشناسان می‌گویند امکان دارد آنها برای استفاده و مصرف در اوکراین، جایی که هواپیماهای مشابه در حال خدمت هستند، خریداری شده باشند.

با توجه به اتکای اوکراین به تسلیحات دوران شوروی، این هواپیماها می‌توانند به عنوان منبع قطعات یدکی یا به صورت استراتژیک به عنوان طعمه در فرودگاه‌ها مستقر شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد