Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش نزدیک به 100 درصدی رسیدگی به پرونده‌های تخلفات در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیشترین پرونده تخلف مربوط به خبازی‌ها بوده است.

قهرمان شاهی در نشست خبری امروز (چهارم تیر) که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، افزود: متاسفانه بین مردم و حتی برخی مسئولان و نهادها اینگونه جا افتاده که کار تعزیرات نظارت است، اما تعزیرات مرجع قضایی برای زسیدگی به جرائم و تخلفات صنفی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از سه حوزه اصلی فعالیت تعزیرات یاد کرد که شامل  بخش کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و بخش قاچاق کالا و ارز است که در بخش قاچاق کالا و ارز ۹۵ درصد پرونده‌ها در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با بیان اینکه اصناف، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و ... متولیان نظارت هستند، خاطرنشان کرد: از نزدیک به ۲۰ مرجع گزارش و پرونده‌های تخلف را دریافت می‌کنیم.

شاهی یادآور شد: البته تعزیرات در بسیاری از موارد خصوصا برای پرونده‌های بزرگ تخلف در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی در بازرسی‌ها حضور دارد.

رسیدگی به بیش از ۱۰ هزار پرونده در سه ماهه امسال

وی سپس از وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در تعزیرات یاد کرد و گفت: سال گذشته به بیش از ۲۸ هزار پرونده رسیدگی شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد ۵۲ درصدی رسیدگی به پرونده‌ها را داشتیم.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه، در سه ماهه امسال نیز به ۹۳۵۰ پرونده کالا و خدمات، ۸۳۰ پرونده قاچاق و ۹۳ پرونده بهداشت و درمان رسیدگی شده که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه گذشته افزایش نزدیک به دو برابری رسیدگی به پرونده‌ها را داشتیم.

شاهی افزود: در سه ماهه امسال، از نظر تعداد پرونده‌ها و بازرسی‌هایی که صورت گرفته به نسبت تعداد واحد صنفی و جمعیت رتبه اول کشور را داشتیم.

وی از تعدادی از پرونده‌های بزرگ استان هم یاد کرد و عنوان کرد: در سه ماهه امسال ۲۹۷ میلیارد ریال محکومیت عرضه خارج از شبکه، ۱۲ میلیارد ریال محکومیت احتکار نهاده‌های دامی، رسیدگی به تخلفات برخی کارخانجات بزرگ در حوزه رب گوجه، روغن و فولاد و ... را داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه  پرتکرارترین تخلفات را نیز در بخش کالا و خدمات مربوط به عدم درج قیمت و گرانفروشی، در بخش قاچاق عمدتا احشام، کالاهای اساسی و لوازم خانگی و در بخش بهداشت نیز  بهداشت محیط اعلام کرد.

خبازی‌ها در صدر تخلفات

شاهی با بیان اینکه بیشترین تخلفت ثبت شده در این مدت مربوط به خبازی‌ها بوده، عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که نانوایی‌های ما نسبت به سایر نقاط متخلف‌تر هستند، بلکه نظارت و سخت‌گیری ما بیشتر شده است.

وی از تشکیل دو هزار پرونده تخلف برای نانوایی‌های کرمانشاه طی امسال و سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: تا کنون تعدادی از خبازی‌ها را تعطیل و با نصب بنر آنها را به مردم معرفی کرده ایم و این روند ادامه دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تشدید نظارت و در نظر گرفتن جرائم نقدی برای خبازی های متخلف را کم سابقه دانست و افزود: خبازی داشتیم که ۵۰ میلیون تومان جریمه شده و شش ماه قطع سهمیه آرد داشته است.

وی در ادامه به موضوع بازدارنده نبودن جرائم تعزیراتی هم اشاره کرد و افزود: معتقدیم جزای نقدی بازدارندگی لازم را ندارد و واحدهای متخلف میزان جریمه را دوباره از مردم می‌گیرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با اشاره به تصمیم سرانه سه قوه و همچنین کمیته اقدام مشترک در استان، افزود: وضعیت بازدارندگی جرائم بسیار بهتر شده است، برای مثال اجازه داده می‌شود حتی واحدی که یکبار هم تخلف کرده تعطیل  و با نصب بنر به مردم معرفی شود که در گذشته شرایط به این شکل نبود.

شاهی با بیان اینکه کرمانشاه از حیث تعطیلی واحدهای متخلف نیز رتبه اول کشور را داشته، عنوان کرد: تنها استانی بودیم که ۹ واحد فروشگاه زنجیره‌ای را تعطیل کردیم.

وی همچنین از پنج برابر شدن جرائم تعزیراتی هم برای افزایش بارندگی خبر داد.

موضوع دیگری که مدیرکل تعزیرات کرمانشاه به آن اشاره کرد برخورد با بنگاه های معاملات املاکی بود که مصوبه سران سه قوه مبنی بر افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی اجاره بها را نادیده بگیرند و افزود: روابط بین مالک و مستاجر قوانین خاص خود را دارد، اما ما می‌توانیم فقط با بنگاه‌های متخلف برخورد کنیم که البته در این بخش نیز نقش نظارتی نداریم بلکه باید پرونده تخلف از سوی اصناف یا صمت به ما ارجاع شود و ما نیز علاوه بر جریمه نقدی، تعطیلی و نصب بنر را هم داریم.

شاهی در پایان از میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها هم یاد کرد که در بخش کالا و خدمات ۹ روز (استاندارد یازده روز)، در بخش بهداشت و درمان ۱۰ روز ( استاندارد یازده روز ) و در بخش قاچاق کالا و ارز ۱۸ روز (استاندارد ۳۰ روز ) می باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه قاچاق كالا و ارز تعزيرات حكومتي مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه رسیدگی به پرونده ها سه ماهه امسال کالا و خدمات پرونده تخلف بخش قاچاق خبازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد

محسن صیادی گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد