Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس دادگستری شهرستان تایباد گفت: در سال قضایی ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ هزار و ۷۲۹ فقره پرونده به این دادگستری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

جمال فرزانه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال قضایی ۱۴۰۰ تعداد ورودی پرونده‌ها به این دادگستری ۲۳ هزار و ۹۰۳ فقره بود و در سال قضایی ۱۴۰۱ تعداد خروجی پرونده‌ها ۲۶ هزار و ۹۰۶ فقره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان پرونده‌های ورودی به دادسرا در سال قضایی گذشته را ۱۲ هزار و ۶۱۶ فقره اعلام کرد و افزود: این تعداد در سال قضایی ۱۴۰۱ به ۱۳ هزار و ۵۴۹ فقره رسیده و خروجی آن نیز ۱۳ هزار و ۴۰۵ فقره است.

فرزانه بیان کرد: موجودی فعلی پرونده‌ها در دادسرا تعداد ۲۲۸۲ فقره و تسریع در اجرای احکام و مختومه شدن پرونده‌ها در اولویت دستگاه قضاست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات کنونی در دستگاه قضا کثرت و افزایش پرونده‌های ورودی است. همچنین اکنون ۴۰ درصد پست‌های دادگستری تایباد متصدی دارد و با کمبود نیروی انسانی فشار رسیدگی به پرونده‌ها بسیار زیاد است.

رییس دادگستری شهرستان تایباد گفت: ۷۰ درصد پرونده‌های حقوقی مجموعه قضایی در این شهرستان مربوط به دعاوی خانوادگی مانند طلاق، مطالبه مهریه، ازدواج مجدد، مطالبه فرزند و پرونده‌های مربوط به این حوزه است.

وی در ادامه توضیح داد: مواد مخدر و سرقت‌های خرد جزو جرائم کیفری بالا در این شهرستان به شمار می‌رود.

فرزانه با اشاره به فعالیت ۲ شعبه همیاران حل اختلاف در تایباد افزود: اجرای کلی پرونده‌هایی با موضوعات دعاوی خانواده و کیفری قابل گذشت به این شعبه ارجاع داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تایباد در زمینه همیاران حل اختلاف وضعیت بسیار خوبی دارد. در هفته قوه قضائیه هفت شعبه روستایی همیاران حل اختلاف در روستاهای شهرستان افتتاح خواهد شد.

فرزانه گفت: شهروندان برای رفع پرونده‌های قضایی بهتر است از طریق راه‌های قانونی اقدام کنند و از افراد خبره و قانونی مشاوره بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها پرونده قضایی تایباد خبرهای شهرستان تایباد سال قضایی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته، با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

علی دهقانی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مساله روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: به این منظور در سال گذشته این اداره در استان خوزستان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تاسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده شدند و به چرخه تولید در آمدند و با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

دهقانی با بیان اینکه مطابق قانون تجارت، ورشکستگی بنگاه اقتصادی با صدور رای قطعی از محاکم قضایی، محقق می‌شود، گفت: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، ۱۴ پرونده مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار مزایده برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان