Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، از ضرب الاجل برای تعیین تکلیف استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، علی خانی در نخستین نشست کارگروه توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با محوریت بررسی موانع صادرات در مرز شلمچه که در سالن جلسه های شهید یاسینی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: بحث مبادی ورودی منطقه آزاد اروند یک موضوع مفصلی است که مسیله آن به طول انجامیده و حل آن شاید نیاز به پیگیری‌های فرا منطقه‌ای داشته باشد و در این منطقه قابل حل نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: طی مکاتبه هایی که با گمرک ج.ا. ایران انجام شد، مقرر شد تا گمرک ظرف مدت ۱۵ روز وضعیت مبادی ورودی منطقه آزاد اروند را از هر حیث تعیین تکلیف نماید.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه بالغ بر ١٨٠ نفر نیرو در گیت‌های منطقه مشغول فعالیت هستند، افزود: حق و حقوق ایشان طی چند سال گذشته بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند بوده، اما با تمام هزینه‌هایی که انجام شده، این مبادی به طور کامل راه‌اندازی نشد و دستاورد مهم آن خلل در حوزه تولید بود.

خانی تصریح کرد: چنانچه گمرک از قبول مسوولیت کامل گیت ها و نیروهای مستقر سر باز زند، سازمان گیت‌ها را باز پس گرفته و نیروهای موجود در مبادی ورودی نیز از محل فراخوانده و در حوزه‌های دیگر به‌کار گرفته خواهند شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه در بخش نظارت بر واردات، انتقاد بسیاری از سوی تجار به نهادهایی همچون استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی آبادان وارد است، اضافه کرد: تاخیر در پاسخ و هزینه های گزاف تحمیلی و بالا رفتن قیمت تمام شده کالا دلیل اصلی این اعتراض ها بوده  که انتظار می‌رفت این فرآیند در منطقه برای تجار از سرعت بیشتر و هزینه کمتری برخوردار باشد، اما چنین سازوکاری موجب شده که شهروند اروندی، در بازار فرقی میان قیمت کالاهای وارد شده با رویه مناطق آزاد و سرزمین اصلی احساس نکند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: باید از ایجاد و الحاق هزینه‌های اضافی بر دوش تجار و ترخیص کاران پیشگیری کرد.

او اظهار کرد: اداره های استاندارد و معاونت غذاودارو، ضمن انجام نظارت دقیق بر کالاها، نسبت به تعدیل هزینه‌ها و رعایت انصاف در طرح نرخ‌ها، از انجام فرآیند و سازکار مُطول اداری خودداری کرده و امکان ترخیص سریع کالا و جلوگیری از وارد آمدن هزینه‌های بیشتر که در نهایت بر دوش مصرف کننده خواهد بود، پیشگیری کنند.

خانی اظهار کرد: پس از حدود ۲۰ سال استقرار منطقه آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر ، مردم از بالا رفتن هزینه‌های زندگی در این منطقه گلایه دارند و در انتظار بهره مندی از امتیازهای منطقه آزاد هستند.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه عدم توجه به امتیازها و نادیده گرفتن ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه، موجب فرار سرمایه خواهد شد، اضافه کرد: طرح مشکل ها و بزرگنمایی آن در سطح ملی از توسعه سرمایه‌گذاری‌ و ایجاد فرصت‌های شغلی فراوانی جلوگیری خواهد کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با اشاره به اینکه شلمچه نیز، طی سال‌های پیش از استقرار منطقه آزاد یک مرز بین‌المللی بوده و هست و پس از به وجود آمدن منطقه آزاد، بارانداز خاکی تجاری آن از نیم هکتار به بیش از ۵۰ هکتار رسیده که این مرز را تبدیل به مرز مهم تجاری اقتصادی در سطح کشور و بین‌الملل کرده، تصریح کرد: این امکان ها، سرمایه ملی و متعلق به همه مردم است، این ظرفیت‌ها باید تقویت شده و به سمتی حرکت کرد ‌که اقتصاد و اشتغال در منطقه بیش از پیش شکوفا شود./انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا آبادان بررسی صادرات شلمچه شهید یاسینی سازمان منطقه آزاد اروند مکاتبه گمرک ایران تکلیف سرمایه گذاری توسعه کسب کار حقوق دستاورد تولید هیات مدیره نظارت واردات انتقاد تجار استاندارد هزینه قیمت کالا شهروند مناطق آزاد ترخیص اداری مصرف آبادان خرمشهر گلایه پتانسیل سرمایه توسعه شلمچه بین المللی بارانداز اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند آبادان و خرمشهر گیت های منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری در اروند اداره های استاندارد مبادی ورودی هزینه ها گیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت الله عبدالملکی ظهر امروز و در نخستین روز از آغاز به کار این نمایشگاه با حضور در غرفه منطقه آزاد اروند با مسئولین این سازمان دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین ضمن این بازدید در جریان فعالیت ۱۰ شرکت تولیدی و صادراتی حاضر در این نمایشگاه به نمایندگی از فعالین اقتصادی منطقه آزاد اروند قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) از امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز (تا ۱۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بازدید دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد کشور ازغرفه منطقه آزاد اروند در نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود