Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان جدید قزوین گفت: در مبارزه با فساد، رانت خواری و جرائم خشن در استان جدی و قاطع هستیم و با کسی مماشات نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ همزمان با هفته قوه قضاییه، مراسم معارفه دادستان جدید قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام موسوی معاون اول دادستان کل کشور، آیت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، اعلایی استاندار، شعبانی رئیس کل دادگستری استان، روح الله عباسپور رئیس مجمع نمایندگان و فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار آتانی فرمانده سپاه استان، شهردار، فرماندار، مدیران دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، قضات و مدیران دستگاه قضا در دادگستری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین رجبی در این مراسم اظهارداشت: پس از پذیرش مسئولیت از والده خود درخواست کردم با پندی مرا راهنمایی کنند و ایشان تاکید کردند به وصیت پدر شهیدم عمل کنم که فرموده بودند در زندگی دست از قرآن، نماز و ولایت برندارم و لازمه این کار تلاش جهادی و انقلابی و مبارزه با فساد است و در ابتدای کار به این عهد پایبند خواهم بود.

وی اضافه کرد: در راستای سند تحول قوه قضاییه و اعلام اولویت های 15 گانه تلاش خواهم کرد در دوران مسئولیت خود این محورها را در دستور کار قرار داده و با جدیت در مسیر پیاده شدن آنها اقدام کنم.

اولویت مبارزه با فساد و رانت خواری/ راه اندازی مرکزپیشگیری از رانت در دادسرا

دادستان جدید استان قزوین یادآورشد: برای موفقیت در کارها باید بستر و زیرساخت های مبارزه با فساد را ایجاد کرد تا رانت و رانت خواری از بین برود به همین دلیل در این زمینه بزودی «مرکز پیشگیری از رانت خواری» را در دادستانی فعال خواهم کرد.   

رجبی گفت: با کسی تعارف ندارم و عقد اخوت نبسته ام و به عنوان فرزند شهید با جدیت مسیر انقلاب و  صیانت از ارزشها را طی خواهم کرد و بدور از شعار و حرکات نمایشی تا پای جان در مسیر آرمانهای انقلاب خواهم ایستاد.

دادستان قزوین بیان کرد: اگر ادعای خدمت به مردم را داریم باید با کار شبانه روزی و جهادی خواب را بر خود حرام کنیم تا کارهای عقب مانده جبران شود و ما با کمک مجموعه همکاران خود در این راه جدی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: قلم من در صدور احکام مبارزه با فساد تند و تیز خواهد بود و در کنار آن در بخش پیشگیری نیز تلاش می کنیم تخلف و خطایی برای کسی رخ ندهد.

رجبی اضافه کرد: در برخورد با جرائم خشن جدی هستیم زیرا زیبنده نیست در شهر دارالمومنین شاهد وقوع جرائم خشن و جولان افراد هنجارشکن و نا امن کننده امنیت مردم باشیم.

این مسئول قضایی گفت: شمشیر عدالت گونه دادستانی در مبارزه با فساد و جرائم خشن بسیار تیز و برنده خواهد بود و هیچ مماشات و تسامحی با متخلفان نخواهیم داشت.

وی اظهارداشت: محور بعدی مدیریت جدید توجه به اقتصاد مقاومتی است و از آنجا که تاکید مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته مبتنی بر اقتصاد بوده ما نیز در این شرایط احساس تکلیف کرده و حمایت از تولید را در دستور کار قرار می دهیم.

رجبی که پیش از این دادستان شهرستان تاکستان بود با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این شهر گفت: در تاکستان ازحدود  110 واحد صنعتی بازدید کردیم تا با شناسایی مشکلات بتوانیم موانع تولید را در حد توان برداریم و موفق بودیم و در دوره جدید نیز امسال برای بازدید از 500 واحد صنعتی در استان برنامه ریزی خواهیم کرد تا گره گشای مشکلات صنعتگران باشیم.

وی توجه به حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر رویکردهای کاری خود دانست و عنوان کرد: در این زمینه بیش از 500 عنوان برنامه را پیش بینی کرده ایم تا حقوق عامه صیانت شود و  تلاش می کنیم رتبه اول تا سوم کشور در این عرصه را نصیب خود کنیم.

کمبود قاضی از مهمترین چالشهاست

رجبی با اشاره به کمبود قاضی در سیستم قضایی اظهارداشت: در دادسرای مرکز با بحران نیروی انسانی مواجهیم و در حالی که 44 پست قضایی داریم بیش از نیمی از آن بلاتصدی است و این کمبود موجب شده برخی قضات بیش از 700 پرونده را رسیدگی کنند که طاقت فرساست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: امیدواریم با حمایت مسئولان قضایی کشور و تامین قضات مورد نیاز بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را به ولی نعمتان خود ارائه کنیم.

در این مراسم از خدمات محمد قاسمی دادستان سابق تقدیر شد.

انتهای پیام

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دادگستری قزوین حسین رجبی مبارزه با فساد رانت خواری جرائم خشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه جم با تبریک روز شوراها، اظهار کرد: شوراها به عنوان یک پارلمان مردمی در دل مردم و زبان گویای مردم هستند. همه مسؤولان و ارکان باید به شوراها ایمان داشته باشند و به عنوان یک بازو نگاه کنند چراکه احترام به شوراها احترام و توجه به مردم است.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس خاطرنشان کرد: خلیج همیشه و تا ابد فارس هویت تاریخی ایران اسلامی است و اسناد کهن تاریخ و جغرافیا مزین به نام زیبای خلیج فارس است.

امام جمعه جم با تاکید بر اهمیت مبارزه فساد اضافه کرد: فرمان‌های مقام معظم رهبری احکام الهی ولایی و مدیریتی است به ویژه فرمان مبارزه با فساد که دکترین انقلاب اسلامی بر آن بنا شده است و مبارزه با فساد اصل مهم مدیریتی انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر بیان کرد: بخش مهمی از شعار امسال یعنی رشد تولید، به جامعه کارگری مربوط می‌شود و برخی اعتراض‌ها در محیط کارگری از جمله اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق‌ها و یا واگذاری‌های غلط و فاسد به جا است که باید اقدام شود.

توجه به خواسته‌های منطقی کارگران

محمدی با بیان اینکه توجه به خواسته‌های منطقی کارگران امری مهم است تاکید کرد: هوشیاری و تأثیرناپذیری کارگران از تحریکات بیگانگان، جهاد بزرگ جامعه کارگری بسیار مهم است

وی با تاکید بر ضرورت اشتغال برای همه افزود: در شرکت‌های مستقر در شهرستان نیرو جذب شده است ولی متأسفانه میزان جذب از جوانان شهرستان یا صفر یا قریب به صفر است. ای کاش جوانان منطقه یا استان جذب شده بودند اداره کار و تعاون ورود کنند.

امام جمعه جم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری شهید جهاد تبیین گفت: هرچه روشنایی و دانایی داریم از معلمان است. نیاز مبرم به مطهری‌های گام دوم انقلاب معلم تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی با اشاره به چالش تحمیلی حجاب اضافه کرد: دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده و ما هم باید با برنامه و نقشه وارد شویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. مسئولین برنامه داشته باشند.

کد خبر 6089101

دیگر خبرها

  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است