Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری کپنهاگ در همکاری با وزارت کشور و مسکن دانمارک توانسته است طرحی را برای مهیا کردن مسکن ارزان در این شهر فراهم بیاورد که هدف آن برابری اجتماعی همه شهروندان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت کشور و مسکن دانمارک از امضای یک قرارداد همکاری پیشگام با شهر کپنهاگ خبر داد که مسکن ارزان‌تر را در پایتخت تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، این توافق‌نامه الزام می‌کند که توسعه مسکونی آینده باید تضمین کند که ۴۰ درصد از سهام مسکن عمومی خواهد بود.

این اقدام به عنوان اولین مورد در نوع خود در این کشور توصیف شده است که به دنبال رسیدگی به مسائل طولانی مدت کمبود مسکن، به ویژه برای گروه‌های آسیب پذیر، مانند دانش آموزان، خانواده‌های جوان و بی‌خانمان‌ها است.

این همکاری باید تضمین کند که ابتکارات توافق‌نامه مسکن قبلی از نوامبر ۲۰۲۱، به نام "صندوق حمایتی برای شهرهای مختلط - مسکن ارزان‌تر و راهی برای خروج از بی‌خانمانی" به واقعیت تبدیل شود.

به عنوان بخشی از قرارداد مسکن، ۱۰ میلیارد کرون دانمارک (حدود ۱.۳۴ میلیارد یورو) به صندوق شهرهای مختلط اختصاص یافت؛ با کمک این صندوق تا سال ۲۰۳۱ سهم مسکن عمومی جدید در مناطق توسعه شهری به ۴۰ درصد می‌رسد.

سوفی هاستورپ اندرسن، شهردار کپنهاگ در این رابطه گفت: "از بسیاری جهات، این یک توافق تاریخی است. ۴۰ درصد مسکن عمومی به این معنی است که مناطق توسعه شهری فقط برای کسانی که سرمایه زیادی دارند، نخواهد بود. برای من، این یک هدف است که بتوانیم برای فرزندان خود که اینجا در کپنهاگ متولد و بزرگ شده‌اند، مکانی برای زندگی ارائه دهیم."

او در پایان گفت: "اکنون می‌توانیم برای دانش‌آموزان یا دانشجویانی که از خارج از کشور آمده‌اند و بزرگترین آرزویشان زندگی و کار در کپنهاگ است، مسکن ارائه دهیم. این توافق به این معنی است که توسعه کپنهاگ برای سال‌های آینده، برابرتر و سبزتر خواهد بود."

کد خبر 583802

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کپنهاگ مسکن اجتماعی شهرداری های جهان مسکن مسکن عمومی دانمارک مسکن ارزان مسکن ارزان قیمت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه ۵۵۸۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: از این تعداد یک هزار و ۱۴ نفر تخصیص پروژه شدند.

بهزاد کردلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۵۵۸۵ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۶۹۰ نفر برای شهرستان زنجان است.

وی تعداد متقاضیان در مرحله تایید نهایی را ۶۱۷ نفر اعلام کرد و یادآورشد: از این تعداد برای ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، تعداد متقاضیان تخصیص پروژه شده را ۱۰۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن هم به دلیل عدم احراز شرایط، رد درخواست شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • وعده صادق خروجی دانشگاه‌ها بود
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان