Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@14:23:58 GMT

تصویب طرح کنترل سلاح در آمریکا پس از ۳۰ سال

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۲۳۳۵

تصویب طرح کنترل سلاح در آمریکا پس از ۳۰ سال

به گزارش قدس آنلاین مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری دموکرات ها بعد از مواجه شدن با حوادث مرگبار تیراندازی در کشور به لایحه دو حزبی مجلس سنا برای کنترل اسلحه رای مثبت داد که اولین قانون مهم برای تنظیم سلاح گرم از سال ۱۹۹۴ در آمریکا به حساب می آید.

تصویب این طرح ساعاتی پس از آن صورت گرفت که اکثریت نمایندگان محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا، قانون یک قرنی نیویورک را که مجوز حمل سلاح‌های دستی را الزامی می دانست را لغو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو این حکم در حالی است که شهر نیویورک شاهد کشتارها و تیراندازی‌های جمعی است که نمونه بارز آن کشتار ۱۰ سیاهپوست در فروشگاه مواد غذایی در بوفالو نیویورک است که بدست جوان سفیدپوست ۱۸ ساله ای با انگیزه نژاد پرستانه به قتل رسیدند.

در طرح کنترل اسلحه متقاضیان جوان خرید سلاح تنها پس از بررسی جدی سوءپیشینه قادر به خرید اسلحه خواهند بود.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سلاح حمل سلاح آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ملحق شدن اساتید دانشگاه نیویورک به جمع حامیان فلسطین + ویدئو |‌ برخورد خشن پلیس آمریکا را ببینید
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!