Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:01:27 GMT

زمان گفت‌وگو بین اعضای خانواده رو به کاهش است

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۲۵۰۷

زمان گفت‌وگو بین اعضای خانواده رو به کاهش است

فاطمه مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفت‌وگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران‌کننده بوده و در برخی از خانواده‌ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه مرتضوی کارشناس بهداشت و مشاور خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گوشی های موبایل به بچه ها توجه می کنند و برای آنها وقت می گذارند و با هشدارهایشان مدام آنها را صدا می کنند و همیشه در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گوش های تلفن همراه با بچه ها بزرگ می شوند، به آن ها محبت می کنند و با شادی بچه ها، شاد می شوند و با غم آنها ناراحت می شوند.   مرتضوی افزود: اگر کسی دائما برای شما وقت بگذارد و تلاش کند و شما را سرگرم کند و بخنداند، به مرور زمان به او علاقمند می شوید.   این کارشناس تصریح کرد: فرزندان نیاز به محبت والدین دارند، افرادی که برای آنها وقت بگذارند و سرگرم شان کنند و از همه مهم تر به آنها توجه کنند.   وی گفت: دنیای رسانه و ابزارهای نوین تکنولوژی بین والدین و فرزندان فاصله انداخته و در حال تبدیل شدن به آسیب و بحران در کشور هستند.   مرتضوی ادامه داد: فرزندان احتیاج دارند که توسط والدین مورد محبت قرار گیرند و ده ها گوشی تلفن همراه هیچ گاه نمی تواند نیاز آنها را برآورده کند بلکه گوشی فقط نیاز آنها را پشت ابزارهایش پنهان می کند.   این کارشناس تصریح کرد: اگر در دنیای کودکان و نوجوانان ریز شوید می توانید این خلاء را احساس کنید و باید برای این مهم تدبیر اساسی اندیشیده شود تا در آینده دچار آسیب های آن نشویم.     وی افزود: باید به فصل اوقات فراغت بیشتر از سایر فصول توجه شود و والدین حتما ساعاتی از شبانه روز را به فرزندان و گفتگو با آنها اختصاص دهند.   مرتضوی با بیان اینکه متوسط زمان گفتگوی اعضای خانواده در البرز به شدت رو به کاهش است، گفت: این آمارها بسیار خطرناک و نگران کننده است و در برخی از خانواده ها این میانگین به ۵ دقیقه رسیده است.   این کارشناس تاکید کرد: مراکز مشاوره در البرز نیز این آمارها را تایید می کنند و چون صحبت های فرزندان در خانواده شنیده نمی شود، ناخودآگاه به گمراهی کشیده می شوند و ما این بی توجهی را در آمارهای مراکز مشاوره و پلیس اجتماعی در البرز می بینیم.   وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید خانواده ها را متوجه اشتباه عملکردشان در تربیت و ارتباط با فرزند کنیم، شاید خانواده ای از خواب غفلت بیدار شده و بتوانیم فرزندی را از مسیر گمراهی نجات دهیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدجواد مرادیان اظهار کرد: اعضای یک خانواده در روستای کوهمره سرخی شیراز بعد از مصرف قارچ دچار علائم تاری دید، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد شدند.

وی ادامه داد: ۷ نفر از اعضای این خانواده به بیمارستان علی اصغر شیراز و یک کودک نیز به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سم موجود در قارچ‌های خود رو با هیچ یک از روش‌های طبخ شامل پختن، سرخ کردن و یا کباب کردن از بین نمی‌رود، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان فقط از قارچ‌هایی که به صورت صنعتی و بهداشتی تولید و در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • بی هویتی جوانان و نوجوانان هدف دشمن است
  • جوانان و نوجوانان هدف ترویج معضل بی هویتی قرار داده شده اند
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده