حبس خانگی یه کارگردان به جرم تجاوز
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۲۵۴۹
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پس از برگزاری جلسه مقدماتی دادگاه پل هگیس کارگردان برنده اسکار که با اتهام تجاوز رو به رو شده است، قاضی در نهایت دستور داد، وی تا اطلاع ثانوی در هتلی در نزدیکی اوستونی در حبس خانگی نگهداری شود.
میشل لافورژیا وکیل ایتالیایی هاگیس در بیانیهای گفت که قاضی اقدام احتیاطی حبس خانگی را در مورد هگیس اعمال کرد و معتقد بود که تا زمان استماع قربانی ادعا شده، خطر دستکاری تنها منبع شواهد وجود دارد و شواهد برای بررسیهای متعاقب ضروری است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پل هگیس نویسنده فیلمنامه عزیز میلیون دلاری ساخته کلینت ایستوود و همچنین نویسنده و کارگردان فیلم «تصادف» است که برای هر دو فیلم موفق به کسب جایزه اسکار شد.
در سال ۲۰۱۸ یک روزنامه نگار به نام هالی بریست مدعی شد هگیس پس از نمایش یک فیلم در سال ۲۰۱۳ به او تجاوز کرده است و از این سینماگر شکایت کرد. این شکایت باعث شد که سه زن دیگر اتهامات سوء رفتار جنسی خود را علیه وی مطرح کنند که «هگیس» به شدت این ادعاها را رد کرده است و به دلیل همهگیری کرونا، این دادگاه هنوز در حالت تعلیق قرار دارد.
«هگیس» ۶۹ ساله متهم به تجاوز به یک زن غیر ایتالیایی طی دو روز حضورش در شهر اوستونی است، جایی که او قرار بود چندین مسترکلاس را در جشنواره "آلورا" ایتالیا برگزار کند.
منبع: تابناک
کلیدواژه: محمد کاظمی حسین طائب تصادف تجاوز محمد کاظمی حسین طائب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تکنیک مهم نیست، دل فیلمساز را میخریم
محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلمهای دینی شامل همه فیلمها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … میشود، گفت: «اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم میشویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ میگیرد، اما هیچ یک از این فیلمها از گستره فیلم دینی خارج نمیشوند و تقریباً اکثر آثار اینگونهاند.»
به گزارش مهر، این کارگردان با اشاره به اینکه شیوههای مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلمها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد، اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد، اما کاراکتر فیلم در جایی احساس میکند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش میدهد. از این رو شیوههای مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.
وی درباره ویژگیهای یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست، ولی تبلیغ دین هم در آن دیده میشود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز میخواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.
کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایتهای خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم میسازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلمها نیستیم و اول دل فیلمساز را میخریم.
لطیفی در پایان درباره فعالیتهای اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمیها میگفتند «صداش در میاد نگران نباشید»، اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.