Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:59:48 GMT

۵۰ درصد دعاوی کارگری دورود پارسال به سازش ختم شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۲۵۸۰

۵۰ درصد دعاوی کارگری دورود پارسال به سازش ختم شد

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان "محمد صحرایی" ، با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ تعداد یکهزار و ۶۰ دادخواست کارگری و کارفرمایی در این اداره رسیدگی شده است اظهار داشت: مهمترین اولویت مراجع رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی، حل و فصل دعاوی به‌صورت سازشی است.

وی اضافه کرد: اکنون سه هزار و ۸۶۰ واحد اقتصادی فعال شامل اصناف، مشاغل خانگی، دامداری، تعاونی ها و مشاغل خرد در شهرستان دورود به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای بالای ۵۰ نفر این شهرستان را ۱۰ واحد اقتصادی برشمرد و افزود: ۲۱ هزار و ۳۵۰ نفر بیمه شده اجباری، ۹ هزار و ۵۰۰ مستمری بگیر و سه هزار و ۹۰۰ کارگر ساختمانی بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

صحرایی همچنین گفت: پارسال هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۸۵ طرح مشاغل خانگی در قالب شرکت های پشتیبان و در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی، کشاورزی، صنعت و تعاون با اشتغال ۱۲۴ نفر در شهرستان دورود پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین از محل اعتبارات تبصره ۱۸ نیز تاکنون ۶۲ طرح در بخش های مختلف اقتصادی، با پیش بینی اشتغال ۱۳۰ نفر و اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در کمیته فنی به تصویب رسیده و به بانک های عامل این شهرستان معرفی شده است.

برچسب‌ها کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • بررسی ۱۰ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است