Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان همدان، «مصطفی عنایت‌پور»، کارگردان نمایش «افسانه قربون‌آقا، کلوچه‌ها، دیو بچه‌ها» که در بخش تئاتر کودک جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، شیوه اجرای این نمایش را به صورت صحنه‌ای و عروسکی عنوان کرد و افزود: در این نمایش از عروسک‌های غول پیکر استفاده شده، به صورتی که سر عروسک‌ها بر روی بازیگران قرار می‌گیرد و به شکل صحنه‌ای و عروسکی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: این نمایش داستان زندگی مردی است که بعد از خشکسالی در روستای محل زندگی‌اش برای کسب روزی راهی دشت و بیابان و در این راه با دیو خشکسالی و بچه دیوها روبرو می‌شود و پس از اتفاقاتی که بین مرد و دیوها رخ می‌دهد مرد متوجه اشتباه خود شده و سپس تصمیم مهمی می‌گیرد. 

این کارگردان خاطرنشان کرد: کودکان، فرهیخته‌ترین مخاطبان تئاتر هستند و به دلیل اینکه دغدغه‌های بزرگسالان را ندارند؛ بسیار دقیق نمایش را دنبال کرده و مفاهیم را دریافت می‌کنند. 

عنایت‌پور با بیان اینکه وقفه ۲ ساله در برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در روند اجرای نمایش‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: تئاتر در کتاب‌های درسی اضافه شده است اما هنوز کمبودهایی دارد و نتوانسته آنچنان که باید کودکان را درگیر کند، اما برگزاری جشنواره در معرفی تئاتر به کودکان و نوجوانان بسیار اثرگذار است. 

کارگردان نمایش «افسانه قربون‌آقا، کلوچه‌ها، دیو بچه‌ها» با معرفی عوامل نمایش افزود: سجاد عنایت‌پور، امیرحسین ایزدی فرد، رضا آسیایی، ریحانه صالحی، نادیا میرزایی، حسین گود آسیایی، عادل زعفرانیه، امیرحسین آسیایی، جواد گودآسیایی، حامد دهدار، محسن نظیف، حسین دارینی، طاها صالحی بازیگران؛ سجاد عنایت‌پور آهنگساز؛ نرگس خاتون نامنی مدیر صحنه؛ طراح لباس زهرا بیدی نور؛ مهدی هراتی پخش موسیقی؛ حامد دلقندی ساخت عروسک و سمیرا پیر کهن تهیه کننده این اثر هستند. 

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان نمایش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان شهر همدان نمایش کودک و نوجوان تئاتر کودک عنایت پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد ‌رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روزهای پایانی اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هیات داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌ عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تنهایی و تن‌هایی وطن‌هایی»، «هر کسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب‌کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس از امیرحسین میرزائی است.

کد خبر 6089905 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزاری چهل و دومین جشنواره فرهنگی - هنری «امید فردا» در همدان
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ، دست و هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند/ انتقاد پیشکسوت نمایش عروسکی از وفور جیغ و دست هورا در تلویزیون!
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!