Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل گفت: سهمیه سالانه قیر تهاتری این شرکت در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بود که امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال وجود دارد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، محمدرضا کدخدازاده در خصوص نحوه تأمین و توزیع قیر در پروژه‌های راه و بزرگراه کشور گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت مکلف شد در سال گذشته مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که عملیات آسفالتی دارند تخصیص دهد که از این میزان ۴۸ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در سال گذشته سهم وزارت راه و شهرسازی ۷،۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۱،۶۰۰ میلیارد تومان از آن به شرکت ساخت و توسعه تعلق گرفت.

کدخدازاده حجم قیر اختصاص یافته در سال گذشته را ۱۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز راه‌های در حال احداث و توان فنی و اجرایی شرکت ساخت و توسعه امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال برای بهره برداری از پروژه‌های راهسازی بیشتر وجود دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور سهم قیر وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را ۴۸ درصد از ۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در قانون بودجه اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون سهمیه قیر تخصیص نیافته است و با توجه به محدودیت فصلی برای اجرای پروژه‌های راهسازی زمان تحویل قیر نقش تعیین کننده‌ای در این امر دارد.

کدخدازاده نحوه اختصاص قیر به پروژه‌های راهسازی از سوی شرکت ساخت را توضیح داد و گفت: قیر فقط به پروژه‌هایی که در مرحله اجرای آسفالت قرار دارند تعلق می‌گیرد و اولویت با پروژه‌هایی است که در تکمیل شبکه راه‌های منطقه یا کریدور‌های ترانزیتی کشور مؤثر بوده یا باعث ایمنی مسیر با رفع گلوگاه‌های ترافیکی می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور شفاف سازی تخصیص قیر به پروژه‌ها را یکی از برنامه‌های شرکت اعلام کرد و گفت: گردش کار شرکت ساخت و توسعه در خصوص دریافت و مصرف سهمیه قیر تهاتری شفاف و بر اساس قیر مورد نیاز مندرج در قرارداد اختصاص می‌یابد و نسبت به کنترل مصرف آن توسط دستگاه نظارت مستقر در پروژه اقدام می‌شود.

کدخدازاده افزود: تمامی مراحل تخصیص به پیمانکاران از زمان خروج قیر از پالایشگاه تا رسیدن به کارگاه و تخلیه رصد و توسط دستگاه نظارت ورود آن به کارگاه صورت جلسه می‌شود.



/ مهر

برچسب ها: قیر تهاتری ، شرکت ساخت و توسعه ، سهمیه سالانه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Rim

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیر تهاتری شرکت ساخت و توسعه سهمیه سالانه شرکت ساخت و توسعه پروژه های راه سال گذشته قیر تهاتری هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بر حمایت از شرکت‌های فناور این شهرک در حوزه مواد و ساخت تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی میلانی با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تأکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

میلانی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

همچنین وی بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت شد.

اصفهان، قطب توسعه فناوری‌های مواد و ساخت کشور

وی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود.

میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آن‌ها را فراهم آورد.

لزوم توجه به مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد.

به گفته او، ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند.

میلانی در پایان بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.

دیگر خبرها

  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد