Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@23:53:40 GMT

تولید مجدد تندر 90 با قطعات روسی!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۳۱۲۶

تولید مجدد تندر 90 با قطعات روسی!

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که مذاکراتی برای تبادل قطعات خودرو بین ایران و روسیه در جریان است و قرار است به ویژه در خودروهای مشترک مثل تندر ۹۰، قطعات از روسیه وارد و تولید تندر ۹۰ از سر گرفته شود. ناطقان: سیدرضا فاطمی امین در نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت، با بیان اینکه بحث پلتفرم مشترک خودرو بین ایران و روسیه مطرح نیست، اظهار کرد: صنعت خودروی روسیه بعد از جنگ روسیه و اوکراین دچار مشکل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط مذاکراتی برای خرید قطعات خودرو، به ویژه در خودروهایی که در هر دو کشور تولید می‌شده مثل تندر ۹۰ و همچنین فروش قطعات تولید ایران که در روسیه مورد نیاز است، در جریان است.




وی با بیان اینکه انتظار می‌رود با واردات خودرو شکاف عرضه و تقاضا پر شود و سبد محصول که حالا محصولات اقتصادی و ارزان قیمت را کم دارد، کامل شود، تصریح کرد: در حال حاضر سه پلتفرم مناسب خودرو یعنی تارا، شاهین و تندر ۹۰ در کشور وجود دارد، اما پلتفرم سمند، پژو و پراید قابل توسعه نیست. اما قیمت خودروهای پلتفرم‌های مناسب بالاست. البته ایران خودرو در حال طراحی یک پلترفم برای خودروی ارزان‌قیمت است که تا میانه سال بعد وارد بازار می‌شود، اما در این فاصله زمانی باید نیاز بازار برطرف شود و بعدا هم داخلی سازی شوند.



وزیر صمت با بیان اینکه در این شرایط عمده واردات خودرو، مربوط به خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار خواهد بود، گفت: اینطور هم نیست که خودروها بی کیفیت باشند. خودروهای برند و استاندارد زیر ۱۰ هزار دلار حتی در اروپا هم وجود دارد، چون این تقاضا در جهان وجود دارد.


البته به گفته وی هنوز مشخص نیست خودرو از کدام کشورها وارد شود و این موضوع وابسته به بخش خصوصی است. اما شرط واردات این است که حتما خدمات پس از فروش داشته باشد، منجر به انتقال فناوری شود و واردات خودروهای دست دوم هم همچنان ممنوع است.

برچسب ها: روسی ، ناطقان ، مذاکرات ، تندر ، خودرو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسی ناطقان مذاکرات تندر خودرو تندر ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از ورود نخستین محموله از خودروهای هیبریدی واردات قطعی به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش مشرق، امیرعلی داود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: واردات قطعی خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند، ذیل رویه گمرکی براساس مصوبه هیات وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور بوده و توسط شرکت طلوع طلایی کیش شعبه قشم انجام گرفته که در روزهای آینده وارد جزیره قشم می‌شوند.

وی افزود: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز می شود و برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفند سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد.

امیرعلی داود افزود: مذاکراتی هم با سایر مناطق آزاد کشور برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (EPL) انجام شده است،

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور اخذ شده و این خودروها دارای استانداردهای بین المللی GCC و CCC هستند.

امیرعلی داود گفت: همه خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ است که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس UX و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و طی روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به منطقه آزاد قشم رسید
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • تاکید مجدد ماکرون بر طرح اعزام نیرو به اوکراین