Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:25:10 GMT

۳۰هزار پرونده قضایی در استان کردستان مختومه شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۳۲۱۵

۳۰هزار پرونده قضایی در استان کردستان مختومه شد

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: در دوسال گذشته ۳۰ هزار پرونده در این استان مختومه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، حجت الاسلام سیدحسین حسینی ظهر امروز در نشست با حقوقدانان، وکلا، اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه در این شهر برگزار شد، با تبریک این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید بهشتی و یارانش، اظهار داشت: هفته قوه قضائیه را به تمام همکاران قضائی و اداری خود که به صورت جهادی و شبانه‌روزی برای حل و فصل مشکلات مردمی در حال انجام فعالیت هستند، تبریک عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همراهی و در کنار مردم بودن را یکی از سیاست‌های دستگاه قضا در استان عنوان کرد و افزود: به طور قطع با همکاری و همراهی مردم بهتر و آسان‌تر می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه رسیدگی به اختلافات، نظارت و پیشگیری از وقوع جرائم از ارکان مهم رسیدگی به مشکلات و درخواست‌های مردمی است، تصریح کرد:  کاهش اطاله دادرسی یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضائیه در کردستان است که در سند تحول نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه وکلا و کارشناسان با پایندی به رعایت انصاف، دلسوزی و اخلاق حرفه‌ای همراه و کمک‌کننده دستگاه قضا باشند خاطرنشان کرد: کردستان در چند سال گذشته در انباشت پرونده و اطاله دادرسی سی و یکمین استان کشور بود اما در دوسال گذشته 30 هزار پرونده مختومه شده است.

حسینی با اشاره به اینکه میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: رسیدگی به پرونده‌های معوقه و قدیمی سرعت بیشتری به خود گرفته و تمام تلاشمان کسری پرونده‌ها است.

ورود دستگاه قضا به مشکلات تولید و مسائل حقوق عامه در استان کردستان/ 25 درصد از طلاق‌ها منجر به سازش شد ورودی پرونده‌های دادگستری اردستان 10 درصد کم شده است

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه با موضوع داوری و مؤسسات حقوقی غیر مجاز برخورد می‌کنیم، ابراز داشت: طی کردن دوره‌های آموزشی برای کارشناسان، نظارت بر عریضه‌نویسان و بحث تعرفه کارشناسی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

انتهای پیام/481/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کردستان دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷