Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@14:02:05 GMT

با تقویت اقتصاد آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۳۳۵۵

با تقویت اقتصاد آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تأثیر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی بر کاهش و زدودن آسیب‌های اجتماعی، گفت: با قوی شدن اقتصاد و تولید ملی و به‌تبع آن افزایش ثروت ملی و توزیع درست و صحیح آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز_ شنبه چهارم تیرماه_ در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه، در نشست با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: باور دارم که دولت نباید متولی باشد بلکه باید هدایتگر، ناظر و حامی باشد؛ باور دارم که نه امروز بلکه در همه زمان‌ها، مسئله کار، کارآفرینی، خلاقیت و افزایش بهره‌وری به اشکال مختلف، یک ارزش فوق‌العاده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حفظ و ارتقا عزت و استقلال کشور باید بر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی اهتمام کرده باشیم، افزود: امروز یکی از مسائل مهم برای استقلال کشور در همه ساحت‌ها، اهتمام ورزیدن به امر تقویت اقتصاد پویا، سالم و تولیدگر است و چنانچه اقتصاد و تولید قوی نکرده باشیم، برخی امور به ما تحمیل خواهد شد.

لزوم آمادگی دستگاه قضا برای ارائه هر نوع کمک به تولیدکنندگان و کارآفرینان

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تأثیر امر تقویت اقتصاد و تولید ملی بر کاهش و زدودن آسیب‌های اجتماعی، اضافه کرد: با قوی شدن اقتصاد و تولید ملی و به‌تبع آن افزایش ثروت ملی و توزیع درست و صحیح آن، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع اهمیت حمایت فعالان بخش خصوصی از افراد خلاق و متخصص در امور دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان و صنعتگران و به‌طورکلی فعالان بخش خصوصی می‌توانند در میدان عمل دادن به افراد خلاق و مبتکر، پیش‌قدم و پیشتاز شوند و آن‌ها را در زیر چتر حمایتی خود قرار دهند؛ به‌طورقطع تحقق تمام و کمال این مهم، ثمرات بسیاری در وهله نخست برای خود فعالان بخش خصوصی دارد.

به دنبال رفع مشکلات تولیدکنندگان هستم

حجت‌الاسلام اژه‌ای تأکید کرد: شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان آیا تاکنون محاسبه کرده‌اید که زیرمجموعه خودتان و مردمی که مصرف‌کننده محصولات شما هستند، چه میزان از فعالیت شما رضایت دارند؟ آیا محاسبه کرده‌اید که چه میزان از نارضایتی‌ها و ضعف‌ها به نحوه مدیریت خود شما بازمی‌گردد؟ شما فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای رفع کاستی‌های مدیریتی خود چه اقداماتی را ترتیب داده‌اید؟ من به دنبال این هستم تا در این قبیل جلسات، چند مشکل و مسئله اولویت‌دار را شناسایی کنم و در جهت رفع آن‌ها اقدامات مقتضی را انجام دهم.

وی گفت: باور من این است که اطلاعات و اشراف رؤسا و اعضای اصلی صنوف نسبت به مسائل و مشکلات و ضعف‌های صنف مربوط به خود، در بسیاری اوقات، بیشتر از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی است.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: رؤسا و اعضای اصلی صنوف چه میزان برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع فساد و تقلب و تبانی در صنف خود تلاش کرده‌اند؟ آیا به فردی که در صنف شما مسیر خطا و فساد را پیش‌گرفته است، در وهله نخست تذکر داده‌اید؟ آیا برای مقابله با این هم‌صنف خطاکار و فاسد با بخش‌های ذی‌ربط حکومتی همکاری و مساعدت کرده‌اید؟ آیا شما به‌عنوان فعالان بخش خصوصی حاضرید برای اصلاح صنف خود هزینه کنید و در مقابل فردی خطاکار و خواهان رشوه در یک بخش حکومتی بایستید؟ شما تولیدکنندگان چه میزان این آمادگی رادارید برای دفاع از اعتبار و حیثیت هم‌صنف خود در محکمه حاضر شوید و یا به جبران خسارت او بپردازید؟

آمادگی دستگاه قضا برای ارائه هر نوع کمک و مساعدت به تولیدکنندگان

وی با اشاره به آمادگی دستگاه قضا برای ارائه هر نوع کمک و مساعدت به تولیدکنندگان و کارآفرینان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان، افزود: شما رؤسا و اعضای هر صنف می‌توانید افراد امین و دارای حسن شهرت صنف خود را به ما در دستگاه قضائی معرفی کنید تا آن‌ها با همکاری و مساعدت همکاران ما، به بررسی و رفع مسائل اولویت‌دار صنف مربوطه بپردازند. ما در دستگاه قضائی این آمادگی راداریم که افرادی متخصص دیگری را هم برای پیگیری‌های امور قضائی و سایر مسائل مربوط به تولیدکنندگان در هر صنف به‌کار بگیریم.

حجت‌الاسلام اژه‌ای به تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی توصیه کرد که مسائل درونی خود را با تشکیل شوراهایی با عنوان شوراهای حل اختلاف و یا تحت هر عنوان دیگری به‌صورت درون صنفی حل‌وفصل کنید و چنانچه مسائل و پرونده‌هایی از صنف شما به دستگاه قضائی ارجاع شده است می‌توانید با معرفی افراد متدین و امین و دارای حسن شهرت به قوه قضائیه، در جهت پیگیری تخصصی و دقیق پرونده‌های مزبور به ما کمک کنید.

کد خبر 584069

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه اژه ای رییس قوه قضاییه هفته قوه قضائیه غلامحسین محسنی اژه ای قوه قضائیه کارآفرینی تولیدکنندگان اقتصاد مقاومتی رفع موانع تولید اقتصاد آسیب های اجتماعی افزایش ثروت ملی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اقتصاد و تولید ملی آسیب های اجتماعی فعالان بخش خصوصی قوه قضائیه چه میزان صنف خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند