Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر محمدرضا رفعتی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، سوم تیرماه در مجموع ۳۰۰ مورد ویزیت تخصصی در بیمارستان این جمعیت در مکه مکرمه و در مجموعه‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفعتی افزود: در بازه زمانی یاد شده ۳۰ مورد بستری زائران بیمار را در بیمارستان مکه مکرمه داشته‌ایم و ۷۴۷ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و … در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین ۱۸۴۶ مورد خدمات پرستاری، ۴۴۱۹ مورد نسخ درمانگاه‌ها، و ۳۶۴ مورد نیز خدمات امداد و انتقال حجاج به مراکز درمانی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، به زائرانی که هنوز به عربستان سفر نکرده‌اند، توصیه کرد اگر دچار بیماری دیابت و فشار خون هستند قبل از سفر به عربستان برای کنترل بیماری خود حتماً با پزشک مشورت کنند و همچنین بیماران دچار فشار خون با مشورت پزشک خود در ایران؛ از داروهای مدر کمتر استفاده کنند.

مدیر درمان بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه با بیان اینکه به دلیل گرمای عربستان ممکن است زائران در زمان انجام اعمال دچار گرمازدگی شوند، افزود: نوشیدن مایعات فراوان بخصوص آب برای پیشگیری از گرمازدگی بسیار کمک کننده است و زائران حتی الامکان از نوشیدن نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی خودداری کنند.

رفعتی گفت: حجاج ترجیحاً از هتل‌ها در ساعات اوج گرما و آفتاب خارج نشوند و انرژی خود را برای ایام تشریق ذخیره کنند ولی اگر مجبور به خروج از هتل‌ها بودند، حتماً از سایه‌بان و کلاه استفاده و یا از مسیر سایه درختان و اماکنی که تابش آفتاب کمتر است، تردد کنند.

کد خبر 5523207 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: زائران ایرانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حج تمتع شهرداری تهران شورای شهر تهران حج تمتع هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه علیرضا زاکانی غلامحسین محسنی اژه ای شورای شهر مواد مخدر سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور شهر تهران مترو میراث فرهنگی زائران ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 پس از آنکه در نیمه دوم سال 1366 تا تیر 1367 که ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه 598 را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند. پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روزها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره ایرانی‌ها
  • کلیپ| ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • ببینید | جمله خاص پادشاه عربستان درباره غرور ایرانی‌ها به صدام به روایت ظریف