Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره سفر مسئول سیاست خارجی لاتحادیه اروپا به تهران به نقل از منابع آگاه مدعی شد که هنوز موضوع تحریم‌های ایران در مذاکرات وین حل نشده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارش خود به سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران که از شب گذشته آغاز شده است، اشاره کرد و نوشت که این سفر در حالی انجام گرفته است که اتحادیه اروپا تلاش می‌کند بن بست ایجاد شده میان ایران و ایالات متحده در مذاکرات احیای برجام را حل‌وفصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رویترز، حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه ایران هفته گذشته از آمریکا که در سال 2018 به‌طور یک‌جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند، خواست تا در مذاکرات "واقع‌بین" باشد.

رویترز در ادامه آورده است: زمانی که اتحادیه اروپا به‌عنوان هماهنگ کننده مذاکرات وین در ماه مارس از وزیران امورخارجه کشورهای عضو برجام خواست تا پس از 11 ماه مذاکره غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن به وین بیایند، به نظر می‌آمد که توافق در آستانه شکل‌گیری بود اما مذاکرات از آن زمان به بن‌بست رسیده است.

دو مقام اروپایی و ایرانی پیش از سفر جوزپ بورل به تهران در گفت‌وگو با رویترز خاطر نشان کردند که هوز دو مساله در مذاکرات وین، ازجمله موضوع تحریم‌های ایران حل نشده باقی مانده است.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان پس از دیدار با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی مشترک گفت: مسیر گفت وگوهای وین بزودی از سر گرفته می شود و امیدواریم که طرف آمریکایی این بار واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به نقطه پایانی توافق اقدامات مسوولانه انجام دهد.

وی افزود: امروز گفت‌وگوهای مفصل، دقیق و عمیقی در مورد مذاکرات داشتیم.

بورل نیز تصریح کرد: مذاکرات وین فورا و در روزهای آتی از سرگرفته می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست مطبوعاتی با امیر عبداللهیان گفت: قرار است بن بست ایجاد شده در مذاکرات وین را بشکنیم و تنشی که در روزهای گذشته وجود داشته است را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: این تصمیم در واشنگتن و تهران گرفته شده است که مذاکرات مجددا آغاز شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مذاكرات وين برجام تحریمهای ایران حسين اميرعبداللهيان جوزپ بورل برنامه جامع اقدام مشترک مسئول سیاست خارجی مذاکرات وین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأیید کرد انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته