Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار هیات تاجیکی که طی سفر به تهران و بنا به درخواست این کشور، برگزار شد، با اشاره به وجود مسیرهای مشترک میان دو کشور بر ضرورت افزایش ترانزیت و صادرات و واردات ایران تاجیکستان تاکید کرد و گفت: ایران برای هرگونه همکاری در شقوق مختلف حمل‌ونقل از جمله جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی آمادگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران مسیری به سمت دریای آزاد است و کشورهای آسیای میانه به راحتی می‌توانند از این مسیر استفاده کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: بنادر ایران نیز آمادگی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور تاجیکستان را دارد و با توجه به وجود کریدورهای مشترک می‌توان همکاری‌های دو یا چند جانبه داشته باشیم.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد: باید کریدورهای ترانزیت جاده‌ای و ریلی را افزایش دهیم و در این مسیر سایر کشورها را نیز همراه کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر تشکیل کمیته حمل‌ونقل میان دو کشور گفت: می‌توان در این کمیته همه شقوق مختلف حمل‌ونقل با حضور بخش خصوصی و مقامات حمل‌ونقل دو کشور همه موضوعات این حوزه را مورد بررسی قرار داد تا میزان تجارت میان ایران و تاجیکستان با افق بلند مدت در زمینه‌های مختلف افزایش یابد.

افندی‌زاده با اشاره به رشد حمل و نقل ریلی ایران و تاجیکستان در سال گذشته و سال جاری پیشنهاد داد کمیته ریلی در اسرع وقت برگزار شود.

همچنین در این جلسه بر همکاری‌ها در خصوص حضور طرف تاجیکی در بنادر ایران به ویژه بنادر جنوبی (چابهار) برای دسترسی به آب‌های آزاد تاکید شد و افزایش حمل محصولات و بارها به صورت ریلی و جاده‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی و راه اندازی خط هوایی حمل کالا و بار (کارگو) و لزوم فعال‌سازی کریدور موسوم به KTAI شامل کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران از طریق سازمان همکاری اقتصادی اکو از دیگر موارد مهم مطرح شده در این جلسه بود.

اعلام آمادگی برای بررسی حذف متقابل یا کاهش عوارض ناوگان جاده‌ای دو کشور از دیگر موضوعات مهمی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.

ارائه تخفیف به تاجیک‌ها برای افزایش مناسبات ریلی، اعلام آمادگی برای همکاری در بنادر به ویژه بندر چابهار و تشکیل شرکت مشترک ایرانی- تاجیکی برای استفاده از چابهار از پیشنهاداتی بود که توسط مقامات ایرانی در این دیدار مطرح شد.

همچنین در ادامه جلسه لزوم همکاری در کریدورهای منطقه‌ای و پیگیری موضوع تاسیس مرکز لجستیک توسط شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت مقرر شد در اسرع وقت نظرات و پیشنهادات دو طرف بررسی و مبادله شده و طی نشستی در تهران یا دوشنبه سند جامع در حوزه حمل و نقل تدوین و امضا شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایران تاجیکستان حمل ونقل دو کشور جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مهرداد بذرپاش در دیدار با وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با اشاره به اینکه بسیاری از توافقات گذشته میان دو کشور هنوز اجرایی نشده است افزود: در همکاری دو جانبه میان دو کشور بخش بنادر مورد تاکید ایران است تا برای دپوی کالا یک مرکز لجستیک و یا انبار از بنادر ایران در اختیار کوبا قرار گیرد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: بنادر ایران برای تردد دریایی از ظرفیت مناسبی برخوردار است که می‌تواند یک پیوند خواهر خواندگی میان دو کشور ایجاد شود و می‌توانیم کمیسیون مشترک نیز برای این مقوله داشته باشیم.
بذرپاش افزود: در حوزه هوایی نیز ایران آمادگی دارد در زمینه تعمیرات هواپیما همکاری‌های لازم را با این کشور داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین به مقام کوبایی پیشنهاد کرد در بخش ریلی از ظرفیت شرکت‌های ایرانی همانند واگن پارس و مپنا برای ساخت و تعمیرات لوکوموتیو استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا