Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) به نقل قول از پدر بزرگوار خود بیان می فرمایند که هر کسی که بنده‌ی مومنی را آزاد بکند خداوند در مقابل هر عضوی از اعضای او برایش آزادی عضوی از بدن او را در برابر آتش جهنم آزاد خواهد کرد.

او می گوید: امروز شاهد آزادی ۴۰ زندانی از زندان هستیم که از این تعداد هفت نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد هستند که افراد مستحقی هستند که به دلایل غیر عمد و تنها به دلایل محکومیت‌های مالی در زندان‌ها به سر میبرند و بخشی از مبلغ بدهی را خود مددجو فراهم نموده و بخش دیگری از این مبلغ را خیرین با کمک ستاد دیه فراهم و زمینه آزادی آن‌ها را از زندان فراهم می‌نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دهشیری بدهی این مددجویان مبلغ ۹۹۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۲۵۴ میلیون تومان از سوی اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۷۳۶ میلیون به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این هفت نفر  فراهم شد.

او می گوید: از این تعداد آزادی تعداد چهار محکوم پرداخت نفقه، تعداد ۲ محکوم مالی و ۱ محکوم پرداخت دیه حادثه کار بودند که با کمک نیکوکاران و خیرین استان از زندان آزاد شدند.

این موضوع را دهشیری در مراسم آزادی هفت محکوم مالی جرائم غیر عمد استان مطرح کرد.

 رضا مقبلی مدیر کل زندان‌های استان یزد  ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، گفت: امروزه شاهد آزادی ۴۰ زندانی هستیم که از این تعداد هفت نفر با کمک ستاد دیه استان، تعداد سه نفر با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، تعداد هشت نفر با کمک خیر نیک اندیش رمضانی و تعداد ۲۲ نفر نیز به همت دادسرا و به صورت آزادی پایان حبس از زندان آزاد خواهند شد.

او از اجرای طرح تفکیک و طبقه بندی زندان یزد برای اولین بار خبر داد و گفت با اجرای این طرح از امروز کلیه متهمین و محکومین جدا خواهد شد.

مدیر کل زندان‌های استان یزد گفت: از ابتدای امسال  تعداد ۳۰ محکوم مالی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند که با این هفت نفر محکوم که امروز از زندان آزاد می شوند این تعداد به ۳۷ نفر افزایش خواهد یافت و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های کارکنان ستاد دیه استان روز به روز شاهد افزایش این آمار خواهیم بود.

 انجام ورزش باستانی و تقدیر از خیر، رضا مباشر که با فروش فیش حج خود زمینه آزادی سه محکوم مالی را فراهم نموده بود از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادی زندانیان خیران یزدی هفته قوه قضائیه جرائم غیر عمد محکوم مالی ستاد دیه هفت نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، دادستان سبزوار درمراسم نذر هشتم سبزوار که در مسجد الغدیر سبزوار برگزار شد گفت: این زندانیان با کمک خیران و نمازگزاران با مبلغ ۶۵۰ میلیون تومان از زندان رهایی یافتند و ستاد دیه استان نیز در این قضیه کمک و یاری کرد.

صابری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب طرح نذر هشتم و به نیت امام رضا (ع) از زندان سبزوار با کمک خیران و نمازگزاران مساجد سبزوار از زندان رهایی یافته اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی