Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، حسن کریمی مزرعه شاهی، در این رابطه گفت: نام رشته مهندسی ”متریونیک" (Materionics) از تلفیق نام رشته‌های آموزشی‌ مهندسی مواد (Materials) و مهندسی الکترونیک (Electronics) حاصل شده است که این نام برای اولین بار در دنیا در حوزه آموزش عالی به کار رفته است و برای اولین بار در ایران در قالب رشته کارشناسی ارشد جدید برای دانشجویانی در نظر گرفته شده است که علاقه‌مند به تحصیل در هر دو حوزه مهندسی مواد و الکترونیک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی افزود: این رشته، یکی از گرایش‌های بین‌رشته‌ای "مکاترونیک" (Mechatronics) است که از تلفیق رشته‌های مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک شکل گرفته که این رشته حدود پنجاه سال پیش توسط یکی از دانشگاه‌های ژاپن ابداع شده و سراسر جهان از این رشته استقبال کرده‌اند و هم اکنون در کل کشورهای جهان در سطح آموزش عالی در حال تدریس است. رشته‌ ”متریونیک“ نیز با الگوبرداری از این رشته به منظور کسب توانمندی فارغ‌التحصیلان برای اشتغال در زمینه مواد الکترونیکی و برای کسب موقعیت‌های شغلی که توانمندی بالا در هر دو حوزه مهندسی مواد و مهندسی الکترونیک نیاز است، طراحی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از موارد مهم در سند آمایش آموزش عالی کشور آینده‌نگری در سطح ملی، منطقه‌ای و استانی می‌باشد. یکی از نیازهای کشور توسعه فناوری های نوین در صنعت الکترونیک است که اساسی‌ترین نیازهای کشور از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، ابزارها و ادوات الکترونیکی مورد استفاده در صنعت و پزشکی را پاسخگو باشند. پیشرفت‌های اخیر در زمینه ادوات الکترونیکی به شدت وابسته به دانشی عمیق از رشته‌ مهندسی مواد می‌باشد و نوآوری در این زمینه مستلزم دانش ساخت و فرآوری مواد الکترونی است. بنابراین، به منظور تبدیل شدن به کشوری پیشرو و صاحب فناوری در حوزه الکترونیک، نیازمند به تربیت محققان و مهندسانی خبره در زمینه مواد الکترونی هستیم که علاوه بر داشتن دانش ساخت ابزارهای الکترونیکی، دانش ساخت مواد الکترونی را نیز داشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: با توجه به سابقه‌ بسیار طولانی رشته‌ مهندسی برق و الکترونیک و سابقه درخشان رشته مهندسی مواد در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و وجود تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی مناسب در زمینه‌ مهندسی الکترونیک و مهندسی مواد در این دانشگاه و همچنین حضور اعضا هیأت علمی با سابقه در دو رشته‌ مذکور، عمده سرمایه‌گذاری‌ها و امکانات اولیه برای راه‌اندازی دوره‌ ”متریونیک“ در این دانشگاه وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است که در ادامه‌ مسیر می‌توان از کمک و حمایت مجموعه‌هایی نظیر وزارت صمت و شرکت‌های صنعتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیز بهره گرفت. همچنین، با توجه به فعالیت مناسب دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، در زمینه‌ بین‌الملل و ارتباط با دانشگاه‌های خارجی، می‌توان از همکاری‌های بین‌المللی برای توسعه این رشته استفاده نمود.

کد خبر 5522806 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصویب رشته رشته تحصیلی دانشگاه ها اشتغال کنکور 1401 سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه تهران انتخاب رشته دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی سازمان امور دانشجویان مرکز سنجش آموزش پزشکی دندانپزشکی دانشگاه ها آزمون دستیاری تفاهم نامه همکاری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مهندسی الکترونیک مهندسی مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است

غرفه استانداری فارس در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی در نخستین روز برگزاری با استقبال مراجعه کنندگان و سرمایه‌گذاران همراه شد که دکتر احمد وحیدی وزیر کشور نیز از آن بازدید و با توانمندی‌ها و زنجیره‌های ارزش این استان در حوزه‌های فولاد، گیاهان دارویی، گردشگری و کشاورزی بیشتر آشنا شد.

او با قابل توجه ارزیابی کردن این ظرفیت‌ها گفت: یکی از اتفاقات خیلی خوب، برگزاری نمایشگاه زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها برای دومین سال متوالی به همت وزارت کشور و استانداری‌هاست.

وزیر کشور با بیان اینکه تلاش شده زنجیره‌های ارزش در هر استان تعریف و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای آنها فراهم شود، گفت: باید با ارزیابی ابتدا و انتهای زنجیره بهترین زنجیره‌های ارزش شناسایی و انتخاب شوند، علاوه براین گروه‌هایی که می‌توانند در راستای هم افزایی و هدفمندی در استان‌ها تعریف شوند نیز باید مشخص شوند.

وحیدی یکی از ویژگی زنجیره‌ها را امکان شکل گیری به صورت درون استانی و برون استانی عنوان و خاطرنشان کرد: دستیابی به اشتغالزایی هدفمند از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ازرش است.

او با بیان اینکه تعداد قابل توجهی زنجیره‌های ارزش در استان‌های مختلف کشور شکل گرفته است، گفت: خوشبختانه زنجیره‌های ارزش به سمت بلوغ خودشان حرکت می‌کنند و در این نمایشگاه اتفاقات خیلی خوب همراه با شور و نشاط قابل توجهی را شاهد بودیم.

وزیر کشور تسهیل کار سرمایه گذاران و ایجاد زمینه انتخاب برای آنها را از دیگر ویژگی‌های زنجیره‌های ارزش عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود