Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@05:30:22 GMT

زلنسکی سفیر اوکراین در ایران را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۳۹۹۳

زلنسکی سفیر اوکراین در ایران را اخراج کرد

آفتاب‌‌نیوز :

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی احکامی، سفرای اوکراین در پنج کشور گرجستان، جمهوری اسلوواکی، جمهوری پرتغال، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان را اخراج کرد.

رسانه‌های اوکراین گزارش کردند که حکم‌های مربوطه شماره «439/2022»، شماره «440/2022»، شماره 441/2022, شماره 442/202 و شماره 443/2022 در وب سایت رئیس دولت اوکراین منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق احکام صادر شده، «ایگور دولگوف» از سمت سفیری اوکراین در گرجستان، «یوری موشکا» از سمت سفیری در اسلواکی و «اینا اوگنیوتس» از سمت سفیری در پرتغال برکنار شدند.

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که زلنسکی همچنین «سرهی بوردیلیاکا» را از سمت سفیری اوکراین در ایران و «ایگور اوستاش» را از سمت سفیری اوکراین در لبنان برکنار کرده است.

در سال 2017، «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور وقت اوکراین، ایگور دولگوف، معاون سابق دفاع اوکراین را برای اتحاد با اروپا به سمت سفیری اوکراین در گرجستان منصوب کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین در حالی سفرای کشورهای خود در پنج کشور مذکور را اخراج کرده که هیچ دلیلی برای این اخراج بیان نکرده است و تنها بیان شده که این سفرا در دوران ریاست‌جمهوری پوروشنکو به سمت سفیری برگزیده شده بودند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اوکراین زلنسکی سفیر اوکراین سمت سفیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟