Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهندس یدالله حقیقی روز شنبه در نشست مدیران بهره برداری این شهرکت افزود: انعقاد تفاهم نامه های همکاری صنعتی و کشاورزی و همچنین برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های فرهنگی و رسیدن به مصرف بهینه و همچنین مدیریت بار و تقاضا از جمله راهکارهایی است که وزارت نیرو با ارائه مشوق هایی برای رسیدن به نقطه تعادل در تولید و مصرف برق ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه نخستین ماه گرم سال (خرداد ماه ) با افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل سپری شد گفت : در  اواخر اولین ماه گرم سال،  مصرف ۶۲ هزار مگاوات برق در کشور ثبت شد که نسبت به سال گذشته ١۵٠٠ مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.برنامه ریزی هایی جامع از جمله تغییر ساعت کاری ادارات  هدف‌گذاری شده تا در طرح تغییر ساعات اداری، ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مگاوات شاهد کاهش مصرف برق در کل کشور باشیم که این میزان صرفه‌جویی به بخش خانگی اختصاص می‌یابد و بر اساس اعلام وزارت نیرو تاکنون بیش از ۷۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق ثبت شده است  و حدود ۷۰ درصد هدف در طرح تغییر ساعات اداری محقق شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس تاکید کرد : صرفه جویی در مصرف قطعا به معنی به سختی افتادن نیست ، ما شاهدیم که با همین تغییر در ساعت های کاری ادارات چقدر صرفه جویی شده است ،  در این طرح باید درجه حرارت سرمایش در ادارات بالای ۲۵ درجه تعیین شود و قبل از پایان ساعات کار نیز دستگاه‌های سرمایشی را خاموش کنند.

وی خواستار همکاری بانک ها برای در نظر گرفتن این مصوبه شد و ادامه داد: بانک‌ها در سال‌های گذشته این موضوع را کمتر رعایت می‌کردند، اما با اعلام بانک مرکزی این موضوع رعایت شده و در برخی از نهادها شاهد صرفه‌جویی بوده‌ایم.قطعا  دستگاه‌هایی که از این طرح تخطی می‌کنند شناسایی و برق آن‌ها قطع می‌شود.

مدیر عامل برق فارس ضمن برشمردن ظرفیت عظیم منابع انسانی و بهره‌گیری بهینه از تجهیزات با انجام سرویس و نگهداری پیشگیرانه تاکید نمود:  حفظ دارایی های شرکت و تلاش جهت بهره برداری بهینه و افزایش طول عمر بهره برداری تجهیزات از اولویت ها می باشد بنحوی که اگر بتوانیم یک سال به طول عمر تجهیزات اضافه نمائیم معادل میلیاردها تومان صرفه جویی و عدم نیاز به هزینه سرمایه ای است.

حقیقی ضمن اشاره به ناترازی تولید و مصرف گفت: باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا تابستان پیش رو را با کمترین تبعات حادثه و خاموشی سپری نمائیم و بایستی خطاهای انسانی در طراحی ، اجرا و بهره برداری را کاهش و به صفر برسانیم.

مدیرعامل برق فارس در پایان با ذکر این مهم که ادارات بهره برداری وظیفه بهره برداری خط و پست را بعهده دارند و چون بیشترین حوادث ما مربوط به خط است بایستی در خط بطور ویژه نگهداری و نظارت بهتری داشته باشیم و در این راستا نیاز است از ظرفیت های نیروی انسانی مجرب استفاده شود.

وی تاکید کرد:  بهره برداری باید به گونه‌ای اهداف و برنامه عملیاتی خود را ساماندهی نماید که شاخص های قابلیت اطمینان شبکه پایش و بهبود یابد.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس مصرف بهینه برق شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس مصرف بهینه برق شیراز شرکت برق منطقه ای فارس مصرف بهینه برق شیراز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم

 ابراهیم ونکی فراهانی، مدیر نیروگاه قم گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی قم در اسفند‌ماه سال ۱۴۰۲ با افزایش تولید بیش از ۵۶ میلیون کیلووات ساعت نسبت به سال قبل و بیش از ۱۴ میلیون کیلووات ساعت نسبت به رکورد قبلی در سال ۱۳۸۴، موفق به ثبت رکورد جدید در تولید برق خود در اسفند شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به این دستاورد با اتکا به همت و تلاش کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قم در بخش‌های مختلف به دست آمده افزود: با تلاش کارکنان واحد بهره‌برداری، با وجود عمر بالا و افزایش ضریب پیری واحدها، با بهره‌برداری اصولی، عکس‌العمل‌های به موقع و کمترین خروج اضطراری موفق به تولید برق با حداکثر توان و راندمان شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی قم گفت: تولید نیروگاه قم در اسفند سال گذشته به میزان ۳۹۸ میلیون و ۵۶۹ هزار کیلووات ساعت بوده و از این میزان تولید، ۳۹۱ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت آن انرژی خالص بوده که به شبکه سراسری برق تحویل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت انجام به موقع تعمیرات بیان کرد: همکاران واحد تعمیرات نیروگاه قم موفق شدند در زمستان سال گذشته تعمیرات اساسی واحد‌های یک و چهار گازی، بازدید اتاق احتراق واحد سه گازی و بازدید دوره‌ای سالانه واحد دو بخار که در نوع خود کم‌نظیر بوده را انجام دهند تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره‌برداری از تقاطع غیرمسطح تندگویان در مردادماه امسال
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد