Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بنادر شرق هرمزگان خبر داد و گفت: با از سرگیری فعالیت خط مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر - بندر شارجه بیش از ۴۰۰۰ نفر مسافر در این مسیر جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به آمار جابه‌جایی مسافر و گردشگر در بازه زمانی فروردین تا خردادماه سال جاری، گفت: بیشترین آمار ثبت شده در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز بوده که آمارها رشد قابل ملاحظه‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در جزیره رنگین کمانی هرمز نیز به لحاظ دارا بودن جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد خود در قلب خلیج فارس با جابه‌جایی بیش از ۲۸۴ هزار مسافر و گردشگر در سه ماهه نخست سال، جایگاه دوم را بین بنادر مسافری شرق هرمزگان داشته است.

 وی تاکید کرد: در این مدت ۷۱۸ هزار و ۸۶۷ مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز جابه‌جا شده‌اند.

این مقام مسئول درباره افزایش تردد در مسیر بین المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه هم عنوان کرد: در مدسه ماهه اول امسال با جابه‌جایی ۴۰۶۲ مسافر از طریق این مسیر دریایی رشد چشمگیری به ثبت رسیده است که این میزان با آمادگی و دارا بودن زیرساخت‌های لازم در این بندر چند منظوره با افزایش تا ۳ سفر در هفته، رشد خواهد یافت.

به گزارش مدیریت بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، بیشترین تمرکز سفرهای دریایی در آب‌های جنوبی ایران و به ویژه در مسیرهای دریایی هرمزگان قرار دارد گفت: بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز در استان هرمزگان با بهره مندی از پایانه فعال دریایی مجهز، از اصلی‌ترین بنادر ایران در انجام سفرهای داخلی و  بین المللی هستند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر شهید باهنر تین بندر شهید حقانی قشم گردشگری خلیج فارس بنادر مسافری بندر چند منظوره بنادر ایران بنادر مسافری هرمزگان بندر شارجه مسافر و گردشگر شرق هرمزگان بین المللی شهید باهنر بندر شهید جابه جایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان ، وقوع ناپایداری های موقتی به صورت تند باد لحظه ای با احتمال گردوخاک در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز دور از انتظار نیست.

 سامانه همرفتی تا روز یکشنبه طی ساعاتی در پاره ای نقاط استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی فعالیت خواهد داشت و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 در مناطق دریایی استان طی امروز در تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود. و وضعیت دریا طی ساعاتی متلاطم خواهد شد.

 افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی در تنگه هرمز، دریای عمان و بخشهایی از خلیج فارس تا روز سه شنبه 11 اردیبهشت بویژه در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت. همچنین طی امروز احتمال وقوع تند باد لحظه ای در ساعات بعدازظهر و شب در اثر ابرناکی پیش بینی می شود.

بنابراین توصیه می شود ترددهای دریایی با احتیاط صورت پذیرد و شناورهای سبک و صیادی طی ساعات یاد شده از تردد خودداری کنند.

 به لحاظ دمایی، از امروز افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سرپرست اسبق استقلال مسافر نیویورک شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار