Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:23:36 GMT

معرفي دادستان جديد قزوين

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۴۸۳۱

خبرگزاری آریا-در مراسمی حسین رجبی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قزوین معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در مراسمی با قدردانی از محمد قاسمی دادستان سابق عمومی و انقلاب قزوین، رجبی به معرفی دادستان جدید قزوینعنوان دادستان قزوین معرفی شد.
قاسمی به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان تهران منصوب شد.
رجبی پیش از این دادستان تاکستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در این مراسم گفت: هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 یار باوفایش را گرامی می‌داریم چرا که شهادت، یکی از مختصات بسیار مهم در انقلاب اسلامی است و این ویژگی کشور ما را از بسیاری از کشور‌های دیگر مجزا کرده است.
وی افزود: به فرموده امام خمینی (ره)، روسا، رییس جمهور، رییس مجلس و رییس دادگاه‌ها همه در معرض امتحان هستند و باید خودشان توجه کنند که قبل و بعد از رسیدن به این مقام چقدر در حالشان تفاوت ایجاد شده است.
رئیس کل دادگستری استان گفت: آقای قاسمی بیش از سه دهه مجاهدت و تلاش در دستگاه قضایی داشت و تلاش بسیاری کردیم که در دستگاه قضایی استان قزوین حضور داشته باشد، اما با توجه به لیاقت و شایستگی در منصب جدید در دادگستری کل استان تهران منصوب شد.
شعبانی افزود: آقای رجبی هم حدود 16 سال سابقه دادستانی در استان‌های مختلف را در کارنامه خود دارد و در جایگاه جدید برای وی توفیق روزافزون طلب می‌کنم.
وی اضافه کرد: وقت و استراحت و آسایش ما در مجموعه دادگستری و دادستانی استان از دیگران باید کمتر باشد و از این جهت کار برای آقای رجبی سخت‌تر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان گفت: شخص جدید باید هم از نظر کیفیت و کمیت بالاتر از دادستان قبل باشد و برای خدمتگزاری به مردم استان کمر همت ببندد.
رجبی، دادستان قزوین هم در این مراسم گفت: دست از قرآن، نماز و ولایت برنمی داریم. لازمه ولایتمداری کار جهادی و مبارزه با فساد است؛ 15 اولویت در راستای تحقق سند تحول قوه قضاییه در استان قزوین اجرا خواهیم کرد.
رجبی تاکید کرد: اگر بخواهیم در زمینه مبارزه با فساد موفق باشیم باید بستر فساد که همان ویروس رانت خواری است را از بین ببریم، مرکز مبارزه و پیشگیری از رانت و برخورد با فساد در دادستانی استان راه اندازی می‌شود و با دانه درشت‌ها و دانه ریز‌ها تعارف نخواهیم داشت.
وی افزود: تا پای جان، پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده ایم.
دادستان قزوین تصریح کرد: موضوع دوم برخورد با جرایم خشن است که هر از گاهی در استان شاهد جرایم خشن در استانی که به شهر علمای بزرگوار معروف است، هستیم و با مجرمان حرفه‌ای و کسانی که امنیت و آسایش مردم را سلب می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم.
رجبی خاطرنشان کرد: در شهرستان تاکستان با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه جرایم خشن 80 درصد کاهش پیدا کرده است و این برنامه‌ها را در استان اجرا می‌کنیم.
دادستان قزوین ادامه داد: موضوع سوم اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است و تا پایان سال از 500 شرکت بازدید می‌کنیم و مشکلات شرکت‌ها برای تولید را برطرف می‌کنیم. سامانه ارتباط تصویری با مردم و تولیدکنندگان را به زودی در استان راه اندازی می‌کنیم.
در حوزه حقوق عامه بیش از 500 طرح و برنامه در حوزه پیشگیری و حقوق عامه تدوین کرده ایم و به فضل الهی آن‌ها را اجرا می‌کنیم و تا پایان سال تلاش می‌کنیم رتبه اول تا سوم کشوری را به دست بیاوریم.
وی افزود: مشکلات متعددی در دادستانی استان داریم و دادسرا با بحران روبه‌رو هستیم و از 44 پست دادسرای استان به دلیل کاهش میزان قضات و نیرو، فقط نیمی از پست‌ها فعال هستند و بر همین اساس، فشار زیادی بر قضات برای رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد؛ قول می‌دهم پای آرمان‌های انقلاب بایستم و گره گشای کار مردم باشم.
قاسمی دادستان پیشین قزوین هم گفت: اگر دستگاه قضایی پس از بیش از 4 دهه به جایگاه کنونی رسیده، سهم شهید بهشتی معمار قوه قضاییه بی بدیل است.
وی افزود: بسیاری از موضوعاتی که امروز درگیر آن هستیم در گذشته پیش بینی شده است و اگر قوه قضاییه در کنار سایر قوا خدمت رسانی می‌کند سهم شهید بهشتی در استقرار قوه قضاییه بی بدیل است.
دادستان قزوین گفت: مرحوم جمال کریمی راد، وزیر اسبق دادگستری سهم اساسی در پایه گذاری دادگستری استان داشتند.
قاسمی اضافه کرد: کار کردن در دادگستری مشقات و محدودیت‌های خاص خود را دارد و حساسیت کار و محدویت‌های قاضی بسیار زیاد است و وقتی کسی قاضی می‌شود شاید ارتباطش با نزدیک‌ترین بستگان را به خاطر جلوگیری از سفارش‌های اثرگذار بر پرونده‌ها از دست می‌دهد.
وی افزود: جایگاه قضاوت سبب می‌شود تا قضات کم کم از حلقه ارتباط دور شوند.
دادستان پیشین قزوین هم گفت: دستگاه قضایی استان با محدودیت‌ها و کمبود‌هایی رو به رو است که در سفر اخیر رییس قوه قضائیه امکانات خوبی در اختیار استان قرار گرفته است، میدواریم با تلاش دوستان این مشکلات برطرف شود.
قاسمی افزود: باید شان و کرامت و حقوق شهروندی را رعایت کرد، اما به دلیل محدودیت‌ها در دادگستری با مشکلات عدیده‌ای روبه رو بودیم.
وی افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، احیای صنایع و ... اقدامات خوبی در دادستانی استان صورت گرفته است و امیدواریم این روال همچنان ادامه پیدا کند.
دادستان پیشین قزویثن گفت: کار‌کردن در دادگستری سخت، ولی کار‌کردن در دادسرا و دادستانی استان که پیشران دادسرا‌های استان است، سخت‌تر است.
قاسمی افزود: سعی کردیم به خودمان سخت بگیریم، ولی به مردم و همکاران سخت نگذرد.
وی اضافه کرد: با پیش بینی‌ها و پیشگیری‌ها و با حضور به موقع نیرو‌های امنیتی و انتظامی و حتی مردم استان بسیاری از بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم.
دادستان پیشین قزویثن گفت: بر اساس گزارش معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی دارد و در حوزه پیشگیری از تصرف اراضی کشاورزی هم با تلاش ادارات محیط زیست و منابع طبیعی اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.
قاسمی افزود: همچنین با مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و هوشمندسازی چاه‌های آب اقدامات خوبی برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب و فرونشست دشت قزوین برداشته شده است.
وی اضافه کرد: کسی که در مسند خدمتگزاری قرا‌ر می‌گیرد، باید دغدغه خدمت داشته باشد و یاد ندارم مراجعه کننده‌ای حتی بدون هماهنگی به دفتر من مراجعه کرده باشد و من او را در همان روز ندیده باشم.
 فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم گفت: رهبر انقلاب سال گذشته در دیدار با مسئولان قوه قضاییه احیای حقوق عامه، احیای واحد‌های تولید، رفع تصرف اراضی و گسترش آموزش را از جمله وظایف این قوه دانستند.
وی افزود: هر چقدر معاونت پیشگیری تقویت شود، قطعا از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری خواهد شد.
محمدبیگی گفت: در صنایع، منابع طبیعی، اوقاف مشکلات عمده‌ای در استان قزوین وجود دارد که در طول دو سال اخیر با همکاری دادگستری استان برخی از این مشکلات حل و فصل شد.
وی خطاب به دادستان جدید گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله در حوزه حجاب و عفاف در استان به چشم می‌خورد که خواهش می‌کنیم در زمینه زندگی عفیفانه و کاهش طلاق‌ها و مراجعات به دادگاه‌های خانواده، حضور جدی و اثرگذاری داشته باشید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دادستان دادستانی استان دادگستری استان دادستان قزوین دادستان پیشین دستگاه قضایی استان قزوین قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!

فرارو- در حال حاضر "دونالد ترامپ" نگرانی‌های بزرگ تری در مقایسه با انتخاب معاون رئیس جمهور دارد. "جو بایدن" رئیس جمهور امریکا در جریان مصاحبه‌ای و طولانی با "هاوارد استرن" مجری رادیویی اعلام کرد که از مناظره با دونالد ترامپ خوشحال خواهد شد. او گفت:"نمی دانم چه زمانی خواهد بود، اما خوشحال خواهم شد که با او بحث کنم".

به گزارش فرارو به نقل از نشنال اینترست، اردوگاه ترامپ نیز اعلام کرده که شخص او از رویارویی با بایدن بسیار خوشحال خواهد بود و از این موضوع استقبال می‌کند. این که چه نوع بحث و مناظره‌ای میان طرفین صورت خواهد گرفت یا این که اصلا حتی شایستگی دارد که اصطلاح مناظره را درباره آن بکار ببریم یا خیر یک سوال باز و بی پاسخ است. ترامپ دوست ندارد مناظره کند. او دوست دارد لفاظی کند. ترامپ هرگز هیچ فرصتی را برای ابراز گلایه درباره مشکلات حقوقی اش از دست نمی‌دهد. او پنجشنبه شب در گفتگو با "گرگ کلی" از نیوزمکس توضیح داد که "آلوین براگ" دادستان منطقه نیویورک و "لتیتیا جیمز" دادستان کل نیویورک یک وجه مشترک دارند: "آنان شرور هستند". او افزود:"می دانی، آنان بد هستند، آنان بیمار هستند. این افراد دیوانه هستند".

با این وجود، اگر دیوانه می‌خواهید احتمالا "کریستی نوم" فرماندار داکوتای جنوبی ممکن فرد بهتری برای نگاه کردن باشد! او در کتاب تازه‌ای تحت عنوان "بدون بازگشت" نفرت خود را نسبت به سگ سابق اش و هم چنین یک بز "بدخلق" ابراز داشته که  هر دو آن‌ها را کشته است. باید بگوییم که نوم نامزد تصدی سمت معاونت ترامپ است!

نوم در کتاب جدیدش می‌نویسد:"کریکت" ۱۴ ماهه بود. این سگ ماده شخصیتی تهاجمی داشت". او می‌گوید که او داستان خود را در مورد کریکت بدبخت برای نشان دادن تمایل اش در سیاست و هم چنین در زندگی در داکوتای جنوبی برای انجام هر کاری هر چند "دشوار، کثیف و زشت" مطرح کرده است.

داستان نوم در اینجا تمام نمی‌شود. او هم چنین می‌نویسد خانواده اش صاحب یک بز نر بودند که "بد" بود، زیرا به نوشته او "اخته" نشده بود. علاوه بر این، او می‌نویسد آن بز "بویی منزجرکننده" داشت و فرزندان نوم را تعقیب می‌کرد. او با تیراندازی هم بز و هم سگ را کشته است. نوم می‌نویسد: "از آن سگ متنفر بودم. این کار خوشایند نبود، اما باید انجام می‌شد؛ و بعد از تمام شدن متوجه شدم که کار ناخوشایند دیگری باید انجام شود". نشریه "نیوریپابلیک" نوشته است با توجه به اینکه ترامپ از سگ‌ها می‌ترسد گویا ما به مرحله "قتل توله سگ ها" در آزمون‌های کسب نامزدی معاونت ترامپ رسیده ایم!

برای ملانیا ترامپ که به تازگی ۵۴ ساله می‌شود محاکمه ترامپ هدیه تولد عجیبی می‌باشد. ترامپ در این باره با ابراز تاسف اشاره کرده که پیش از رسیدگی به اتهامات اش توسط "دادستان‌های انتقام جو" بهتر است با او (ملانیا) وقت بگذراند. ترامپ هم چنین در مصاحبه تازه اش گلایه کرده که محاکمه اش او را از ورود به مسیر کارزار رقابت انتخاباتی باز می‌دارد. با این وجود، چهارشنبه گذشته که دادگاه برگزار نشد او تجمعی برگزار نکرد. در عوض، او کار مهم تری داشت: رفتن به بازی گلف در باشگاه بدمینستر خود در نیوجرسی!


دیگر خبرها

  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • بازداشت یک عضو شورای شهر از بخش‌های تابعه شهریار
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • رییس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد