Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسفندیار خزایی روز شنبه در دیدار با فرماندار شهرستان همدان و معارفه سرپرست جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان افزود: در این مناطق نسبت به توقف بهره برداری با هدف احیای منابع طبیعی اقدام های لازم صورت گیرد.

وی یادآوری کرد: یکسال گذشته آتش سوزی در منابع طبیعی حوزه شهرستان همدان صفر بوده که حاصل تلاش همکاران سخت کوش این مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان ارتقاء ذخیره گاه‌های جنگلی را از جمله اولویت های پیش روی منابع طبیعی استان دانست.

خزایی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح های آبخیزداری مدیریت آبخیزداری به صورت بیولوژیک است.



وی در ادامه در خصوص مهمترین ماموریت ها، اولویت ها و برخی از موضوعات پیش روی منابع طبیعی در مرکزاستان گفت و گو کرد.

فرماندار همدان نیز درباره حدود انتظارات از مدیران در مرکز استان گفت: شهرستان همدان ویترین استان و برخوردار از حساسیت های خاصی است که باید مدیران ذیربط با انرژی مضاعف ضمن تلاش بیشتر، همواره آمادگی پاسخگویی باشند.

محمدعلی محمدی، حفظ و بهره برداری قانونی از منابع طبیعی و نظارت جدی در این راستا را مهمترین مسئولیت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دانست.

وی تاکید کرد: نباید به بهانه بهره برداری از منابع طبیعی اجازه تخریب آن، از بین بردن زیرساخت های روستایی و دیگر موارد با هدف کسب منافع شخصی داده شود.

در این دیدار، گودرز کیانی به عنوان سرپرست جدید اداره منابع طبیعی شهرستان همدلن معرفی و منصوب و از خدمات شاهرخ شجاعی فر با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.
 

برچسب‌ها استان همدان مراسم معارفه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان مواد معدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان مراسم معارفه استان همدان مراسم معارفه مواد معدنی منابع طبیعی و آبخیزداری بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند