Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، داده‌های شاخص زیست‌پذیری سالانه اکونومیست نشان می‌دهد که وین به عنوان قابل زندگی‌ترین شهر جهان به صدر جدول بازگشت. اگرچه در سال ۲۰۲۱، هیچ شهر از اتحادیه اروپا در بین ۱۰ شهر برتر وجود نداشت، اما امسال امتیازات کلی آنها افزایش یافته است و اکنون ۴ شهر از اروپا در این فهرست وجود دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرها شامل وین، کپنهاگ، فرانکفورت و آمستردام می‌شود.

این نظرسنجی در سال ۲۰۲۱، طی ظهور نوع دلتا بین ماه‌های فوریه و مارس انجام شد، زمانی که بسیاری از کشورهای غربی تحت محدودیت‌های شدید برای بستن مؤسسات فرهنگی و آموزشی، همراه با بار بیش از حد بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی بودند.

کپهنهاگ - دانمارک در رتبه دوم بهترین شهرهای جهان قرار دارد

در این زمان، همه شهرهای اتحادیه اروپا خارج از ۱۰ شهر برتر قرار داشتند. به عنوان مثال، پایتخت اتریش که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به عنوان شهر برتر بود، به رتبه دوازدهم سقوط کرده بود.

امسال، این نظرسنجی در زمانی انجام شد که بسیاری از دولت‌ها محدودیت‌ها را حذف کرده بودند. این حرکت بسیاری از شاخص‌های زیست‌پذیری مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و دسترسی به فرهنگ را بهبود بخشید. به گزارش اکونومیست، این سه مؤلفه از سال ۲۰۲۱ شاهد بزرگترین تغییرات بوده‌اند.

فرانکفورت - آلمان در رتبه سوم بهترین شهرهای جهان

در سال ۲۰۲۱، کووید ۱۹ محرک اصلی شاخص زیست‌پذیری بود. سال گذشته، امتیاز کلی جهان به ۶۹.۱ کاهش یافت و امسال به ۷۳.۶ بازگشت. با این حال، این امتیاز هنوز به سطح قبل از همه‌گیری یعنی ۷۵.۹ در سال ۲۰۱۹ بازنگشته است.

با توجه به اینکه شرایط کنونی روسیه و اوکراین حداقل تا پایان سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت، احتمالاً اثرات آسیب به ثبات سیاسی و خدمات در نظرسنجی سال آینده نمایان خواهد شد. در عین حال، به گفته کارشناسان، با تنگنای فعلی انرژی و مباحث مربوط به صادرات، به احتمال زیاد زیست‌پذیری جهانی کاهش می‌یابد.

آمستردام - هلند چهارمین شهر جهان در کیفیت زندگی 

مهم‌ترین تغییر در شاخص زیست‌پذیری این واقعیت است که شهرهای اروپایی و کانادایی در مقایسه با سال گذشته که نیوزلند و استرالیا رتبه‌های بالا را داشتند، دوباره صعود کرده‌اند.

در واقع، اوکلند و ولینگتون، نیوزلند و آدلاید، بعضی از شهرهایی هستند که بیشترین کاهش شاخص را داشته‌اند. به عنوان مثال، اوکلند سال گذشته در رتبه اول قرار گرفت و در سال ۲۰۲۲ در رتبه سی‌وچهارم قرار گرفت. ولینگتون سال گذشته چهارم بود و اکنون در رده ۵۰ قرار دارد. آدلاید نیز از رتبه سوم نیز به ۳۰ رسید.

فهرست کامل برترین شهرهای قابل زندگی در جهان همراه با امتیازاتی که کسب کرده‌اند به شرح زیر است:

۱- وین،اتریش: ۹۹.۱

۲- کپنهاگ، دانمارک: ۹۸.۰

۳-  زوریخ، سوئیس: ۹۶.۳

۴- کلگری، کانادا: ۹۶.۳

۵- ونکوور، کانادا: ۹۶.۱

۶-ژنو، سوئیس: ۹۵.۹

۷- فرانکفورت، آلمان: ۹۵.۷

۸- تورنتو، کانادا: ۹۵.۴

۹- آمستردام، هلند: ۹۵.۳

۱۰- اوزاکا، ژاپن ۹۵.۱

۱۱- ملبورن، استرالیا ۹۵.۱

کد خبر 685959 برچسب‌ها کلانشهر حقوق شهروندی شهرداری رفاه شهر مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کلانشهر حقوق شهروندی شهرداری رفاه شهر مدیریت شهری زیست پذیری سال گذشته سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟

به گزارش «تابناک»، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ شهری که بیشترین میلیاردر‌های جهان را دارد
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • کیفیت هوای مشهد «قابل قبول» است
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است